Obsah: 1.Úvod …………………………………………………………… 1 2.Koncepce ……………………………………………………… 2 3.Konstrukce ……………………………………………………5 4.Kompletně sestavený model foto …………………… Využití učební pomůcky ………………………………… 15 6.Závěr ………………………………………………………… 16
Úvod: C íl projektu Motivace studentů Spolupráce studentů S imul ace regulačních obvodů
Koncepce: S olární panel Co udrží teplo? Pomocí čeho je odvedeno teplo? Kdy začne čerpadlo pracovat? Jak spotřebovat přebytečnou energii? Co nám pomůže při výpadku elektrické energie? Všechny snímače vyhodnocujeme pomocí A/D převodníku. Využíváme k tomu verifikační k i t firmy ASIX s integrovaným obvodem PIC 16F877. Obvod má k dispozici osm analogových vstupů a dostatečnou kapacitu paměti pro záznam údajů, které potřebujeme k vyhodnocení měření.
Konstrukce: Použitý materiál Pro utěsnění jsme použili barvu na opravy smaltu Čerpadlo původně sloužilo pro o d střikovač e skel Obrázek modelu zapojení
Model zapojení
Získávání energie : Energii pro provoz čerpadla a elektroniky získáváme ze solárních článků a ukládáme do akumulátoru a palivového vodíkového článku. Výhoda kufříku: Celé zařízení je uzavřeno v kufříku tak, aby bylo přenosné a využitelné ve výuce předmětů Mechanika a Stavba a provoz strojů.
Využití učební pomůcky: K čemu bude sloužit naše pomůcka? Co umožňuje halogenový reflektor? Význam pro ekologii
Co ukazuje model z pohledu elektroniky? • Práci snímačů teploty a světla • Přeměnu světelné energie v elektrickou • Použití mikrořadiče pro řízení Co ukazuje model z pohledu mechaniky? • Možnost pozorovat funkci čerpadla • Možnost pozorovat termomechaniku(přenos tepla mezi materiály a látkami)
Závěr: Využití solárního panelu Proč na tomto projektu pracujeme?
DĚKUJI ZA POZORNOST • Prostor pro otázky