Objevte svůj potenciál aneb kým jsem a kým se chci stát

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Hodnotová orientace svobodné generace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
PSYCHICKÉ STAVY.
Proč je důležité studovat Principy
IveHale s.r.o..
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
a jeho využití u klientů po CMP
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
Důstojnost člověka ve zdraví a v nemoci Viola Svobodová Hospic sv
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Dupo Dupo je optimistický, šťastný a spontánní Engendro. Obvykle zvládá několik činností současně.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
OSOBNOST.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
Psychologie štíhlé postavy
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
1 K čemu ještě 8. návyk S.R. Covey „Od efektivnosti k velikosti, vyjímečnosti“ Obsah: 1.Proč 8. návyk 2.Rámcové objasnění 8. návyku 3.Úloha leadership.
...přijď království Tvé... Ef : Odložte dřívější způsob života, staré lidství, které hyne klamnými vášněmi, obnovte se duchovním smýšlením, oblecte.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Schopnosti Pavel Šuranský.
Specifický typ osobnosti
Teorie motivace Adéla Furiková.
Psychologie osobnosti
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Manager nebo leader? Management je pozice
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
SVOBODA je vaše životní právo ( Z knihy: Sanaya Roman ŽÍT S RADOSTÍ )
1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sebepoznání a sebepojetí
Přístupy v kariérovém poradenství
MOTIVACE Zora Syslová.
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Temperament, charakter, motivace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Objevte svůj potenciál aneb kým jsem a kým se chci stát Collegiate Association Research for Principle

Hodnota člověka Původní Je stejná u všech lidí. Tuto hodnotu má každý člověk již v okamžiku, kdy se narodil. Získaná Je dána tím, co člověk umí. Jeho vzděláním, mírou rozvinutého talentu. Vnitřní hodnota Vychází přímo z nitra člověka a je dána tím, do jaké míry člověk žije pro své okolí.

Náš potenciál potenciál = jedinečnost, výjimečnost a neopakovatelnost každého člověka Náš potenciál se nachází tam, kde se setkávají: Nadání – naše silné stránky a vrozené schopnosti Elán a nadšení – věci, které nás zajímají, motivují a inspirují, které nám vlévají energii do žil. Potřeby – věci, které jsou pro nás důležité a pro jejichž naplnění jsme ochotni vynaložit velké úsilí. Svědomí - tichý hlas, který nám říká, co je správné. Collegiate Association Research for Principle

Náš potenciál Potenciál Když se věnujeme činnostem, která nám umožňují využít naše nadání a podněcují v nás elán a nadšení, která nám pomáhají uspokojit významné potřeby a v souladu s naším svědomím nám říká,že bychom se jí měli věnovat, objevili jsme svůj potenciál.

Každý z nás je jedinečný a neopakovatelný Každý z nás je jedinečný a neopakovatelný. Každý z nás touží objevit svůj potenciál a dělat věci, které mu přinášejí radost a navíc jsou potřebné a užitečné pro široké okolí. Princip účelu: Vše v živé i neživé v přírodě existuje pro vyšší účel. Princip dávání a přijímání Muhammad Yunusem Jan Hus T. G. Masaryk S O účel výsledek Collegiate Association Research for Principle

Poznejte sami sebe: V jakých momentech svého života jste se cítili nejvíc šťastní? Které aktivity se vám zdají nejdůležitější a nejhodnotnější pro váš osobní život? Které aktivity se vám zdají nejdůležitější a nejhodnotnější pro váš profesionální život? Jaké jsou vaše přirozené schopnosti a silné stránky? Jaký máte talent? Co vás nejvíc motivuje a fascinuje? Která historická či současná osobnost je vaším vzorem v dnešní době? Váš oblíbený vzor nebo hrdina z dětství? Čím byste mohli nejlépe přispět svému okolí?

Collegiate Association Research for Principle Vyberte, které z následujících vlastností považujete za velmi důležité pro váš život a stanovte pořadí: dobrodružství tvořivost vděčnost čestnost rovnováha charakter šlechetnost respekt krása smysl pro humor zdraví víra přátelství rodina upřímnost zodpovědnost kariéra fyzická zdatnost trpělivost moudrost odvaha svoboda vytrvalost vzdělání Collegiate Association Research for Principle

Collegiate Association Research for Principle Vyberte, které z následujících rolí považujete za důležité pro svůj život a stanovte pořadí: poradce odborník učitel student člen týmu umělec soused rodič reportér dobrovolník spisovatel návrhář muzikant sportovec finančník občan syn, dcera aktivista chovatel dárce kutil optimista humorista romantik motivovat inspirátor vůdce kamarád spisovatel partner tvořivý člověk moudrý člověk další … Collegiate Association Research for Principle

Jak objevit svůj potenciál? Musíme mít správné paradigma Odvozené od řeckého významu paradeigma – způsob nazírání na svět, vnímání reality. Na každém z nás záleží, zda se spokojíme s tím, být průměrní nebo se rozhodneme být výjimeční. Collegiate Association Research for Principle

Sledování úspěšných osob: Většina významných změn v historii začala díky jednomu člověku. Byl to člověk, který bez ohledu na své postavení se nejdřív změnil sám – změnil své paradigma - a svým příkladem pak působil na druhé. Měl jasnou představu o své identitě, znal své přednosti, své nadání. Věděl, jak tyto své předpoklady použít, aby vykonal to, co považoval za důležité. Chtěl dosáhnout velkých věcí. Jednal iniciativně, s rozmyslem a uvědomoval si existující příležitosti. Nenechal se na dlouho ovládnout nebo odradit překážkami ani jinými negativními silami ze svého okolí. Aplikoval principy.

Co nám bylo dáno do vínku Objevit svůj potenciál můžeme díky vrozeným předpokladům, které máme již od narození. Díky nim je náš potenciál téměř nekonečný, ale musíme si ho uvědomovat, používat ho a rozvíjet. Čím více svůj potenciál rozvíjíme, tím více se zvětšuje. 3 nejdůležitější vrozené předpoklady: Svoboda a schopnost volby. Schopnost rozumět univerzálním principům a jednat na jejich základě. 4 druhy inteligence. Collegiate Association Research for Principle

Svoboda volby Svoboda volit si, je společně s darem života, největším z darů, které máme. Svoboda volby znamená: Nejsme pouhým produktem našich genů, výchovy ani prostředí ze kterého pocházíme Nejsme oběťmi toho, jak s námi druzí lidé jednají a jak se k nám chovají. Tyto věci na nás mají vliv, ale to co nakonec rozhoduje o naší přítomnosti i budoucnosti je naše volba. Collegiate Association Research for Principle

Podnět Svoboda volby Odezva Mezi podnětem a naší odezvou existuje prostor. V tomto prostoru leží naše svoboda a schopnost zvolit si odezvu. Podnět Svoboda volby Odezva Collegiate Association Research for Principle

Tento prostor vždy existuje a máme šanci ho zvětšit. Velikost prostoru, který vytváří naše svobodná volba, je do značné míry předurčena naším genetickým dědictvím a naší výchovou a podmínkami. Tento prostor vždy existuje a máme šanci ho zvětšit. Tím že tento prostor využíváme, vidíme nové a nové příležitosti a zvětšuje se náš potenciál. Collegiate Association Research for Principle

Film – Ten nejlepší ( Men of honor) V. Frankl St. Hawking Nemůžeme si vybrat jaké geny budeme mít, ale můžeme se rozhodnout, jak na svojí genetickou výbavu reagovat. Pokud máme např. genetické dispozice pro rakovinu, nemusí to znamenat, že ji dostaneme. Když máme nesnesitelného učitele – můžeme ho svým aktivním přístupem ovlivnit nebo alespoň nedovolit, aby nás jeho přístup zbavil naší tvořivé energie. Aby nás nedostal do pozice oběti. Film – Ten nejlepší ( Men of honor) V. Frankl St. Hawking Collegiate Association Research for Principle

Co můžeme ovlivnit a co ne oblast mimo naši kontrolu Okruh kontroly: Naše postoje, volby, rozhodnutí a reakce na všechno, co se kolem nás děje Oblast mimo naši kontrolu: Barva naší pleti, pohlaví, rodiče, místo narození, počasí, reakci prostředí, slabosti a chování druhých lidí oblast mimo naši kontrolu okruh kontroly

Jak se pohybovat v okruhu kontroly? Jestliže je někdo hrubý nebo nás vytáčí, případně nás deptá, jak to udělat, aby nás to neovlivnilo? Naučte se jednoduše vypnout – zastavte se Dejte sami sobě příležitost pohybovat se ve svém prostoru volby. Co nám může pomoci: Sebeuvědomění – Dokážu se povznést nad svojí realitu a sledovat své myšlení a hodnotit své jednání. Svědomí – Dokážu naslouchat svému vnitřnímu hlasu tak, abych rozpoznal/a správné od nesprávného Představivost – Dokážu si představit nové možnosti. Síla vůle – Mám sílu nové možnosti zrealizovat. Collegiate Association Research for Principle

Příběh Petry a Rexe Petra: Přemýšlí o svém chování a hodnotí ho. Rex: Neví ani to, že je pes. Petra: Svou mysl přenáší na nedávnou schůzku. V mysli si vytváří nové možnosti. Rex: Jeho představivost se rovná 0. Dokáže žít pouze v přítomnosti. Petra: Potká paní, která je velmi nepříjemná, má chuť jí vynadat, ale zachová se přátelsky, protože poslechne své svědomí. Rex: Chová se tak, jak mu velí instinkty. Petra: Přesto, že je v pokušení zakřičet, používá sílu vůle, aby ovládla svou zlost a odpovídá klidně. Rex: Podléhá svému instinktu. Collegiate Association Research for Principle

Paradigma vyplývající ze Svobody volby: Vliv a vedení nejsou otázkou postavení nebo příslušnosti k určité skupině, ale výsledkem naší volby. Na mě záleží, co se svým životem udělám. Collegiate Association Research for Principle

Přirozené zákony a principy Jsou univerzální – nejsou omezeny ani geograficky ani kulturou. Jsou nadčasové – nikdy se nemění V odlišných kulturách se může realizace principů projevovat odlišným způsobem. Nesprávné zacházení se svobodou může vést k tomu, že se dočasně tyto principy stanou nejasnými. Ale nikdy nezmizí a nepřestanou platit. Př. Rovnost pohlaví a ras Jsou nezpochybnitelné. Př. Nemůžete vytvořit vztah naplněný důvěrou, pokud nejste důvěryhodní. Collegiate Association Research for Principle

Paradigma vyplívající z existence univerzálních principů: Od chvíle, kdy Einstein ve 4 letech poprvé uviděl střelku kompasu, si uvědomil, že musí existovat něco, co je skryto našim zrakům. Paradigma vyplívající z existence univerzálních principů: Lidé se mohou v aplikaci univerzálních principů mýlit, ale pojetí toho co je dobré a co špatné není o nic víc otázkou vkusu než tabulka s násobilkou. Díky tomu, že existují univerzální principy nejsme odsouzeni k tomu žít v chaosu. Díky tomu, že máme intelekt a vůli, dokážeme řídit svůj život. Musíme jen poznat, kde je sever a své úsilí zaměřit tím správným směrem. Collegiate Association Research for Principle

4 druhy inteligence: Vycházejí z naší podstaty Mentální inteligence (IQ) Schopnost analyzovat, používat jazyk, schopnost poznávat, rozumět. Fyzická inteligence(PQ) Schopnost našeho těla uskutečňovat naše myšlenky a rozhodnutí. Emocionální inteligence(EQ) schopnost navazovat vztahy, vcítit se do druhých. Vnímat věci jinak než pouhým rozumem. Duchovní inteligence(SQ): Nasměrovat všechny 3 předešlé inteligence správným směrem. Anwar Sadat Collegiate Association Research for Principle

Paradigma vyplývající ze 4 druhů inteligence: Každý člověk touží žít tak, aby jeho život měl smysl, aby dosáhl něčeho výjimečného, aby přispěl k tomu, co považuje za správné. Každý člověk má potřebný potenciál. Máte ho i vy. Collegiate Association Research for Principle