VIII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.10 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování souvětí. Vysvětluje rozdíly mezi větou hlavní a vedlejší a uvádí postup.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Věta jednoduchá- souvětí
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Spojky.
Transkript prezentace:

VIII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (23. – 32. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.9.018

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červen 2012 Určeno pro 9. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 23 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Které z následujících souvětí obsahuje pouze jednu větu hlavní? A) Přišel jsem pozdě, avšak autobus ještě neodjel. B) I když jsem přišel pozdě, autobus ještě neodjel. C) Přišel jsem pozdě, nicméně autobus ještě neodjel. D) Přišel jsem pozdě, jenomže autobus ještě neodjel. Řešení: A) Přišel jsem pozdě, avšak autobus ještě neodjel. B) I když jsem přišel pozdě, autobus ještě neodjel. C) Přišel jsem pozdě, nicméně autobus ještě neodjel. D) Přišel jsem pozdě, jenomže autobus ještě neodjel. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 24 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Které z následujících souvětí obsahuje vedlejší větu podmětnou? A) Petra věděla, že všechno dobře dopadne, proto o té záležitosti nemluvila. B) Nemůžu uvěřit, že by to mohlo špatně dopadnout. C) Neustále jsem přesvědčovala Petru o tom, že vše dobře dopadne. D) Kdo chce, může věřit, že to dobře dopadne. Řešení: A) Petra věděla, že všechno dobře dopadne, proto o té záležitosti nemluvila. B) Nemůžu uvěřit, že by to mohlo špatně dopadnout. C) Neustále jsem přesvědčovala Petru o tom, že vše dobře dopadne. D) Kdo chce, může věřit, že to dobře dopadne. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 25 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Když došla na pěšinu, pod podrážkami bot jí něco zaskřípalo, _________. Kterou z následujících vět je nutno doplnit do uvedené výpovědi tak, aby vzniklo souvětí s odporovacím poměrem? A) dokonce to vypadalo na něco zvlášť velkého B) a tak zůstala stát C) což ji velice vylekalo D) ale neotevřela oči ani na okamžik Řešení: A) dokonce to vypadalo na něco zvlášť velkého B) a tak zůstala stát C) což ji velice vylekalo D) ale neotevřela oči ani na okamžik Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 26 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Všichni královi vojáci, kteří byli narychlo povoláni, se shromáždili, aby vytáhli do boje. Kterým z následujících výrazů je nutno nahradit podtrženou větu v uvedené výpovědi, aby smysl sdělení zůstal zachován? A) k polnímu tažení B) táhnouce do boje C) z polního tažení D) během polního tažení Řešení: A) k polnímu tažení B) táhnouce do boje C) z polního tažení D) během polního tažení Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 27 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Ačkoliv jel bez větší námahy a seděl docela uvolněně, byl v této pozici náznak napětí, které jsem zřetelně vnímal. Kterou z následujících spojek je možné nahradit podtrženou spojku v uvedeném souvětí tak, aby smysl sdělení zůstal zachován? A) protože B) i když C) když D) jelikož Řešení: A) protože B) i když C) když D) jelikož Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 28 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Ve kterém z následujících souvětí je chyba v interpunkci? A) Tolik jsem chtěla, aby se moje sestra vrátila zpět, přestože jsem nikdy nevěděla, jak s ní mám mluvit. B) Adélka si myslela, že je docela dobře možné, aby stará paní odešla, aniž by o tom někomu řekla. C) Sestra si všimla, že ji někdo pozoruje a proto dala knihu rychle zpět na místo. D) Na trávě leželo jen několik zmačkaných papírků a nic nenasvědčovalo tomu, že zde včera hovořil známý muž a sliboval hory doly. Řešení: A) Tolik jsem chtěla, aby se moje sestra vrátila zpět, přestože jsem nikdy nevěděla, jak s ní mám mluvit. B) Adélka si myslela, že je docela dobře možné, aby stará paní odešla, aniž by o tom někomu řekla. C) Sestra si všimla, že ji někdo pozoruje, a proto dala knihu rychle zpět na místo. (před „a proto“ bude čárka, protože se jedná o poměr stupňovací) D) Na trávě leželo jen několik zmačkaných papírků a nic nenasvědčovalo tomu, že zde včera hovořil známý muž a sliboval hory doly. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 29 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Ve které z následujících výpovědí musíme napsat na vyznačeném místě čárku, aby byl text napsán mluvnicky a pravopisně správně? A) Egon byl silnější _ než byl jeho soupeř. B) Chtěl spíš zpívat _ než mluvit. C) Mirka byla odhodlanější _ než Jiřina. D) Byla spíš pracovitá _ než chytrá. Řešení: A) Egon byl silnější, než byl jeho soupeř. (Čárkou oddělujeme další větný celek.) B) Chtěl spíš zpívat než mluvit. C) Mirka byla odhodlanější než Jiřina. D) Byla spíš pracovitá než chytrá. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 30 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č. 30 - 32 Karel Čapek: Jak se dělá film Představte si chudobnou, zasněženou mansardu, ve které autor Jan Duhan právě píská kudlu, aby uspal své děťátko. Do této idyly zazní drsné zaklepání. „Dále,“ řekne básník a sáhne si k srdci. Vejde pošťák (hraje pan Pištěk). „Pan Duhan?“ ptá se dobrácky. „Tady máte _________. Třeba vám vynese peníze.“ Autor se truchlivě usměje (detailní záběr) a třesoucí se rukou otevírá depeši. Čte. Promítá se text __________: Nabizime sto milionu za filmova prava vaseho romanu velika sazka stop ihned telegrafujte odpoved stop alfa film Autor Jan Duhan, překonán štěstím, se zhroutí. Venku ptačí zpěv, jaro. Na základě informací z uvedeného textu rozhodněte, kterému z následujících literárních žánrů se uvedený text nejvíce podobá. A) filmovému scénáři; B) divadelnímu scénáři; C) dobrodružnému příběhu; D) odbornému pojednání Řešení: A) filmovému scénáři B) divadelnímu scénáři C) dobrodružnému příběhu D) odbornému pojednání Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 31 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č. 30 - 32 Karel Čapek: Jak se dělá film Představte si chudobnou, zasněženou mansardu, ve které autor Jan Duhan právě píská kudlu, aby uspal své děťátko. Do této idyly zazní drsné zaklepání. „Dále,“ řekne básník a sáhne si k srdci. Vejde pošťák (hraje pan Pištěk). „Pan Duhan?“ ptá se dobrácky. „Tady máte _________. Třeba vám vynese peníze.“ Autor se truchlivě usměje (detailní záběr) a třesoucí se rukou otevírá depeši. Čte. Promítá se text __________: Nabizime sto milionu za filmova prava vaseho romanu velika sazka stop ihned telegrafujte odpoved stop alfa film Autor Jan Duhan, překonán štěstím, se zhroutí. Venku ptačí zpěv, jaro. Které z následujících slov bylo v uvedeném textu vynecháno? A) telegraf; B) e-mail; C) dopis; D) telegram Řešení: A) telegraf B) e-mail C) dopis D) telegram Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 32 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č. 30 - 32 Karel Čapek: Jak se dělá film Představte si chudobnou, zasněženou mansardu, ve které autor Jan Duhan právě píská kudlu, aby uspal své děťátko. Do této idyly zazní drsné zaklepání. „Dále,“ řekne básník a sáhne si k srdci. Vejde pošťák (hraje pan Pištěk). „Pan Duhan?“ ptá se dobrácky. „Tady máte _________. Třeba vám vynese peníze.“ Autor se truchlivě usměje (detailní záběr) a třesoucí se rukou otevírá depeši. Čte. Promítá se text __________: Nabizime sto milionu za filmova prava vaseho romanu velika sazka stop ihned telegrafujte odpoved stop alfa film Autor Jan Duhan, překonán štěstím, se zhroutí. Venku ptačí zpěv, jaro. Který z následujících uměleckých prostředků je výrazně využit v uvedeném úryvku? A) alegorie; B) nadsázka; C) personifikace; D) slovní hříčka Řešení: A) alegorie B) nadsázka C) personifikace D) slovní hříčka Správnou odpovědí je varianta C).