Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Advertisements

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Prezentace závěrů projektu
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Strategie příprav obcí, mikroregionů a dalších subjektů na zpracování projektů Mgr. Michal Jarolímek Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Rozumné a dosažitelné návrhy prvků společných zařízení
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Transkript prezentace:

Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis, 10. 11. 2011 Dosavadní zkušenosti s prioritizací dopravních staveb a jak je do budoucna změnit k lepšímu Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis, 10. 11. 2011

Obsah: 1) Koncepční dokumenty Ministerstva dopravy ČR (Dopravní politika, GEPARDI, HVDI, superstrategie, SeStra II) 2) Skupinová aktivita 3) Důsledky neexistence strategické koncepce výstavby a doporučení DF a EPS pro tvorbu SeStra II

1) Koncepční dokumenty Ministerstva dopravy

Neexistence strategie výstavby dopravních staveb? Jaké má Ministerstvo dopravy koncepční dokumenty? Existoval nebo existuje nějaký, který by odpovídal na otázky, co se bude stavět, proč se to bude stavět, kde a kdy se to bude stavět, kolik to bude stát a z jakých zdrojů bude projekt hrazen? Ne, taková strategie dlouhodobě chybí

Dopravní politika ČR základní strategický dokument stanovuje obecné středně a dlouhodobé cíle, není podkladem pro rozhodování o konkrétní výstavbě (znění schváleném v roce 2005 „Dopravní politika bude dále rozpracována v Generálním plánu rozvoje dopravní infrastruktury) kladné stanovisko SEA

Svítání na lepší časy? GEPARDI

Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury (GEPARDI) detailnější strategický dokument z r. 2006 požadavek EU pro realizaci OPD konkrétní rozvojové priority na základě MKA + doporučení pro další plánování a financování nebyl nikdy dopracován ani schválen vládou ČR SEA ukončena/zastavena až letos v květnu

Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury (HVDI) zpracován v roce 2007 na léta 2008 – 2013 seznam konkrétních akcí (staveb) a harmonogram jejich výstavby s vazbou na dostupné finance kalkulace staveb a způsoby financování ve výhledovém období bez MKA, bez stanovení priorit, bez SEA EK ho akceptovala

Silnice/Dálnice: R52 Finanční náklady na nedokončené úseky: 10 mld. Kč Popis realizace a specifikace hlavních problémů: Pro stavby Pohořelice – Ivaň – Perná – státní hranice ČR/Rakousko jsou zpracovány dokumentace pro územní rozhodnutí. Pro jmenovité akce R52 v úseku Pohořelice – státní hranice ČR/Rakousko nejsou v letech 2010 – 2012 vyčleněny žádné finanční prostředky. Silnice/Dálnice: D8 Lovosice - Řehlovice Termín zprovoznění: 2010/2011 Finanční náklady na nedokončené úseky: 16,256 mld. Kč Popis realizace a specifikace hlavních problémů: V provozu jsou úseky Praha – Lovosice a Řehlovice – Státní hranice ČR/SRN. Poslední stavba Lovosice – Řehlovice je z velké části v realizaci (most Oparno, most Dobkovičky, tunel Prackovice, část hlavní trasy). Ve zbývající části hlavní trasy dosud probíhá majetkoprávní vypořádání pozemků, případně pokračují správní řízení ve věci vydání dílčích stavebních povolení. Finanční prostředky na realizaci jsou zajištěny.

Superstrategie nový počátek snah o skutečný strategický dokument obsahoval MKA, snaha o identifikaci priorit kvůli nedostatku financí po výměně ministrů od jeho zpracování nakonec upuštěno

Dopravní sektorové strategie (SeStra) stěžejní dokument šance na první opravdu strategický a koncepční dokument MD bude obsahovat MKA, projde procesem SEA bude použit pro zpracování OPD pro následující léta

2) Skupinová aktivita

3) Důsledky neexistence koncepce a doporučení DF a EPS pro tvorbu SeStra II

Důsledky neexistence koncepce výstavby velké množství rozestavěných staveb, k jejichž dokončení chybí finance (nutno konzervovat) rozestavěny stavby bez ohledu na dopravní potřebnost a ekonomickou efektivitu nedostatek financí na stavby potřebné (obchvaty) nemožnost realizace nových dalších staveb, nutno financovat rozestavěné stavby

Obchvat Znojma

Obchvat Znojma

Doporučení DF a EPS čtyři klíčové oblasti pro výslednou kvalitu SeStra: definice dopravních potřeb ČR metodika posouzení potřebnosti projektů, forma a váha kritérií včasná a efektivní účast občanské a odborné veřejnosti závaznost koncepce pro rezort

Cíle DF a EPS koncepce, která by stanovila, co, proč, kdy a za kolik stavět s objektivní a přezkoumatelnou MKA, jasná a relevantní kritéria (bez kritérií jako „Připravenost“ a „Vnější administrativní překážky“) - prostředek v praxi realizace pouze těch staveb, které mají největší společenský přínos/jsou nejvíce potřebné transparentní rozhodování, ušetření financí, zlepšení dopravní obslužnosti, ukončení chaosu

Další postup v rámci pracovní skupiny k SeStra připomínky ke vznikajícímu materiálu, včetně metodiky, kritérií a jejich vah pro MKA koordinované společné stanovisko NNO a obcí aktivní účast v procesu SEA

Zdroje M. Fadrný a kol.: Kde se ztrácejí miliardy?, EPS, DF, CEE Bankwatch 2010 EPS a Oživení: Cena dálnic. Část 2. Selhání dopravní politiky českého státu, 2008. Internetové stránky Ministerstva dopravy www.mdcr.cz

Děkuji za Vaši pozornost