Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
Konference Asociace aktivních škol
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Gymnázium, Hranice, Zborovská 293 Maturitní zkouška 2010.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Výuka cizích jazyků technických předmětů
Vlastní hodnocení školy
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Hodnocení škol a školských zařízení
Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice RNDr. Bc. Pavel Faltýsek Praha,
Příprava a realizace PISA 2015
Zábavná matematika.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR
Maturita 2015.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
Výstupy z Úvodního semináře
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Standardy RVP ZV září 2013 Praha, Všechno, co jste chtěli vědět o standardech … O TOM, CO URČITĚ BYLO O TOM, CO URČITĚ JE O TOM, CO MOŽNÁ BUDE…
vlastní hodnocení školy
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
DRMS Forum září 2009 Elektronický vzdělávací systém Jan Pavlica.
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
Konference MŠMT Standardy v matematice Doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc. Předseda „Společnosti učitelů matematiky“ (SUMA) Přírodovědecká fakulta.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
Komplexní systém hodnocení
Standardy pro základní vzdělávání
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012 Konference NIQES 16. 3. 2012 Praha

Komu a čemu má testování sloužit? Komu by mělo být testování užitečné? učitel rodič škola tvůrci standardů řízení vzdělávací soustavy

Komu a čemu má testování sloužit? zpětná vazba o tom, co umí porovnání s externím standardem doporučení pro další učení testy samy ale žáka naučí jen málo objektivizovaná informace o dítěti možnost vlastního ověřování práce dítěte Rodiče

Komu a čemu má testování sloužit? Učitel objektivizovaná informace o žácích podklad pro další směřování výuky informace o efektivitě výuky studijní materiály testy samy ale výuku zlepší jen málo

Komu a čemu má testování sloužit? Škola, tvůrci standardů, řízení vzdělávací soustavy součást komplexního pohledu na výuku dílčí informace o výsledcích výuky zpětná vazba o standardech tlak na komplexnost standardů analýza závislostí a trendů signál o cílech výuky/vzdělávání

Průběh testování Rámec projektu cílový stav – rok 2014 celoplošné generální zkoušky 2012, 2013 paralelní vývoj aplikace, testů, standardů technická omezení vazba na stávající výuku

Průběh testování Koncept a formát testů úlohy více úrovní typy úloh (uzavřené, tvorba odpovědí) poslech výhledově výsledek přílohou zbytek testu z úloh minimální úrovně úvodní úlohy minimální úrovně zbytek testu úloh vyšší úrovně

Průběh testování Testy český jazyk, matematika (45 minut, 5. i 9.) angličtina (60 minut, 5. i 9.) němčina, francouzština (60 minut, 9.) výhradně ověřovací testy jednotná struktura testu pro všechny žáky rozdílné úlohy (mezi okny, v rámci okna) částečný překryv variant

Průběh testování Typy úloh výběr jedné správné odpovědi výběr více správných odpovědí tvorba jednoduché odpovědi přiřazování řazení položek poslech, text, obrázek výhledově: video, otevřené odpovědi, naskenovaná nebo nahraná odpověď

Část testu (společné téma úloh) Výstupy testování Žák pouze v IDM, k dispozici zadání výhledově přehled dovedností doporučení pro další učení Legenda Žáků Test Část testu (společné téma úloh) Anglický jazyk (9)   Čtení s porozuměním Gramatika Konverzace Slovní zásoba SUCHOMEL Petr 95% 100% 75% Úspěšnost škola 16 87% 88% 84% 92% Úspěšnost celkem 1632 71% 58% 66% 82% 76% Test Číslo úlohy: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Anglický jazyk (9) Úspěšnost úlohy (celkem) 83 90 48 61 87 95 44 63 58 73 85 89 82 45 64 52   Úspěšnost úlohy (škola) 94 100 56 88 69 75 SUCHOMEL Petr + - Část SZ G ČP K

Výstupy testování Škola pouze v IDM, oprávnění ke zobrazení přiměřená míra agregace potlačení porovnávání, orientace na standard

Vývoj testů 2012 - 2014 autoři (učitelé) oponenti (autoři standardů) rodilí mluvčí (experti) speciální pedagogové pilotování úloh tvorba nástrojů pro sledování netestovatelných dovedností portfolium žáka

Děkuji za pozornost. Mgr. Petr Suchomel, Dr. garant vývoje testů