KRAJINA & ENERGIE Úloha vody v energetice krajiny Jan Pokorný a Libor Pechar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

STŘEDNÍ EVROPA V PRAVĚKU
Od lovců k zemědělcům NEOLITICKÁ REVOLUCE.
ÚSTECKÝ KRAJ.
ASIE – OBYVATELSTVO A HOSPODÁŘSTVÍ
Slunce, rostliny, voda, klima
Natálka C. Anžel S. 5.B PARDUBICKÝ KRAJ.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
ČR – Karlovarský kraj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.11 Mgr. Kosík Lukáš
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
AUSTRÁLIE Hospodářství
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Název VM
STŘEDNÍ EVROPA V PRAVĚKU
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
Fakta světové biodiverzity
Jihočeský kraj.
Jihočeský kraj C.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Co všechno lidé potřebují k přežití?
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
BULHARSKO.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Ústecký kraj.
ŠVÝCARSKO.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
MLADŠÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
Mladší doba kamenná - Neolit
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Celkový počet věží se odhaduje na šířku kolem 7 až 8 metrů, Zeď je dlouhá téměř 2900 kilometrů.
Arménie znak vlajka.
Mezopotámie Jakub Šetka.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Doc. Ing. Jan Vašák, CSc. Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze 27. února 2006.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ÚSTECKÝ KRAJ Rozloha: km 2 Počet obyvatel: Počet obcí: 354.
39.1 Ústecký kraj – poznáš jeho dominanty?
Írák.
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Jihozápadní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Mexiko.
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Úvod do starověku; Vznik písma
Zdeněk Dostálek, Jan Janás, Jan Michálek, Miroslav Smetka
Člověk a krajina – průmyslová krajina
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_11_Ústecký_kraj
OP VK Využívání ICT Sada č
STŘEDOČESKÝ KRAJ.
Rozšiřování pouští.
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
Člověk a krajina – vliv člověka
VY_32_INOVACE_142_Státy jižní Asie
VLIV ČLOVĚKA NA ZEMSKÝ POVRCH
Kazachstán - Astana Zemědělství Průmysl Bajkonur
Přírodní krásy i tragédie na území jednoho kraje
Transkript prezentace:

KRAJINA & ENERGIE Úloha vody v energetice krajiny Jan Pokorný a Libor Pechar

Stáří 5 mld. let SLUNCE Uvolňovaná energie 3,8 x J / sec.

TW 14 TW

Malá kapička rosy má velikost 1 milimetr a hmotnost tisícinu gramu. A je v ní vměstnáno třicet trilionů molekul. Toto nepředstavitelné číslo (trojka a za ní devatenáct nul) dokazuje, jak je molekula vody nesmírně malá. A přes svou titěrnost je molekula vody pro život nepostradatelná. (J.Kleczek) Voda v energetických procesech

Krajiny bez vodys vodou s vegetacíbez vegetace

Lovec sběrač – 2 miliony let Domestikace zvířat: pes (před lety) prase (před lety) koza (před lety)

Blízký a Střední Východ pšenice a ječmen Čína a JV Ásie proso a rýže PRVNÍ PLODINY

SUMER a MEZOPOTÁMIE (Irák, Jordánsko, Sýrie) až let př.n.l. Zavlažovací systémy Vyčerpání krajiny, zasolení půdy

SUMER a MEZOPOTÁMIE (Irák, Jordánsko, Sýrie) ZAVLAŽOVACÍ KANÁLY

ČÍNA (Žlutá řeka) Odlesnění Povodně Eroze

ŘECKO Současná krajina výsledek zemědělství

PASTVA Střední Ásie Austrálie

ODVODNĚNÁ KRAJINA Těžba surovin Lidská sídla

MODERNÍ STEP Čechy Keňa

KRUŠNÉ HORY TŘEBOŇ LITVÍNOV DOLY ROŽMBERK MOSTECKÁ PÁNEVTŘEBOŇSKÁ PÁNEV MOST

VODA V KRAJINĚ je nutnost

ENKI Sumerský bůh vod a moudrosti

PRALES Klimax

RAŠELINIŠTĚ Přirozené Těžba

ODVODNĚNÍ KRAJINY