CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
MARKETING A MANAGEMENT
Přehled o uplatnění inovativního marketingu ve firmách působících na území hl. města Prahy Seminář Galerie inovací, FOR INDUSTRY Konferenční.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
managementu znalostí podle
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Vybrané metody analýzy
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Analýza vlastního podniku
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
Manažerské informační systémy Informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek Listopad 2004.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
SPACE ANALÝZA.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Vybrané manažerské nástroje
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
VŠTE České Budějovice Ústav podnikové strategie
Podklady pro zpracování semestrální práce
Zavádění nových produktů na trh B2B
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
MARKETING Přednáška P
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Vztahy se zákazníky.
Analýza hodnot zákazníka
Ekonomika malých a středních podniků
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
České Budějovice, červen 2016
Obhajoba diplomové práce
Ekonomika organizací Cíle organizace.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové

 Firmy hledají nová řešení jak na trhu přežít a jak si udržet své zákazníky  Jednou z mnoha možností je využití technologie a podnikatelské strategie Customer Relationship Management (CRM)

 Není jednotná a ustálená definice CRM  Příklady: ◦ Lawrence Handen: „CRM je proces oslovení, udržení a dalšího rozvíjení vztahů se ziskovými zákazníky“ ◦ Jan Dohnal: „CRM zahrnuje pracovníky, podnikové procesy a technologii IS/ICT s cílem maximalizovat loajalitu zákazníků a v důsledku toho i ziskovost podniku. Je součástí podnikové strategie a jako takové se stává součástí podnikové kultury. Technologicky stále více využívá potenciálu a možností internetu.“

 Jaká jsou očekávání od vedení firem se zavedeným CRM?  Z výzkumu vyplynula tato očekávání: ◦ zvýšení kvality produktu ◦ zvýšení výkonnosti ◦ udržení si stávajících zákazníků ◦ zlepšení komunikace se zákazníky ◦ zjištění a predikce budoucí možné poptávky ◦ získání nových zákazníků ◦ zlepšení konkurenceschopnosti na trhu

 Porovnat finanční obrat firem se zavedeným CRM  Zjistit, zda jsou v období finanční krize v konkurenční výhodě oproti firmám, které CRM nemají  Předpoklad: Nalezení souvislosti mezi zavedením CRM a zvýšením obratu firem  Zvoleno časové období let 2007 až 2009

Počet zaměstnancůPočet firem Počet firem s CRM 1– – a více53 Počet firem celkem2922

 Z analýzy finančních obratů vybraného vzorku firem pro období let 2007 až 2009 nevyplynula přímá souvislost mezi zavedením CRM a zvýšením obratu  Vlivem krize se obraty zvyšovaly jen některým firmám  Většině ze zkoumaných firem obrat v důsledku krize naopak klesl

 Porovnáním firem se zavedeným CRM a bez zavedeného CRM se ukázalo: ◦ firmy se zavedeným CRM v roce 2009 dokázaly oproti krizovému roku 2008 zvýšit svůj obrat až o 15,6% ◦ firmy bez zavedeného CRM zvýšily v roce 2009 obrat jen o maximálně 3,6%

Firmy č. 6 a 9 nemají CRM zaveden

Firmy č. 15 a 16 nemají CRM zaveden

Firma č. 22 nemá CRM zaveden

Firmy č. 26 a 28 nemají CRM zaveden

 V rámci specifického výzkumu byl vybrán vzorek firem z dotazníků pro hodnocení přínosu vyspělých technologií  Z nízkého počtu firem se potvrdilo, že CRM v České republice není příliš rozšířen  Zda se toto vlivem krize změní, bude předmětem dalšího výzkumu

 Pomocí rozdělení firem do kategorií podle počtu zaměstnanců a porovnáním obratů v letech 2007 až 2009 se na zkoumaném vzorku nepodařilo přímo prokázat významný přínos CRM pro konkurenceschopnost firmy oproti firmám bez zavedeného CRM  Bylo zjištěno, že firmy se zavedeným CRM dokázaly více zvýšit svůj obrat v roce 2009 oproti krizovému roku 2008

 Předmětem dalšího zkoumání bude podrobnější analýza firem se zavedeným CRM, oslovení firem v rámci jednoho odvětví a porovnání jejich obratů a podílů na trhu  Sledování vývoje zavádění CRM v České republice a porovnání vývoje se zahraničím

Děkuji vám za pozornost Jan Němeček Univerzita Hradec Králové