Audiovizuální politika EU Program MEDIA – Kreativní Evropa FILM V DIGITÁLNÍ ÉŘE listopad 2013, FAMO Písek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MLÁDEŽ V AKCI Cíle programu  Podpora aktivního občanství mladých lidí  Rozvoj solidarity a tolerance mezi mladými lidmi  Posílení vzájemného.
Advertisements

VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Od eTwinningu Od eTwinningu Národní konference eTwinning, Most, 11. května 2012 k eTwinningu? k eTwinningu?
1 SÍŤ PRO ZAJIŠTĚNÍ ROZMANITOSTI EVROPSKÉ KINEMATOGRAFIE podporována z programu.
ROZPOČET KREATIVNÍ EVROPA -28 členských států EU -EFTA – Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko -kandidátské země – Albánie,
DIGITALIZACE KIN –možnosti financování z programu MEDIA 18. dubna 2012, Světozor.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Enterprise Europe Network Podpora mezinárodní spolupráce 18. června 2014.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
KREATIVNÍ EVROPA Nový program Evropské unie na podporu kulturních a kreativních odvětví 2014 – ,46 mld. € Výzvy – prosinec 2013 od 1.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
MEDIA Development 20/2009. MEDIA Development Podpora přípravy a vývoje filmových a televizních děl – EUR - SP 70 – EUR - SF max.
OMC Pracovní expertní skupina
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry Lukáš Procházka TC AV ČR Rámcový program pro konkurenceschopnost a inovace – účast českých.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Program celoživotního učení Ústí nad Labem
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Ludmila Claussová Czech Film Commission
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Pardubice NK ČR - Školení projektových manažerů MEDIA 2007 MEDIA 2007 Program podpory evropské a televizní tvorby, jejího šíření a propagace.
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Ruská federace x WTO a OECD
Místní Agenda 21 podpora místní udržitelnosti Ing. arch. Marie Petrová Praha, 23. března 2012.
Léčiva u vzácných onemocnění (v kontextu dalších informací) PharmDr. Josef Suchopár Infopharm, a.s. Praha,
Program Culture Program Culture Viktor Debnár Liberec, 9. ledna 2008.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Komunitní role knihoven. Komunití role knihoven je důležitá součást systému knihoven Koncepce rozvoje knihoven Priorita C -9, 10.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová Svaz měst a obcí ČR.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
EURIMAGES Fond Rady Evropy. Eurimages kulturní podpůrný fond Rady Evropy (Council of Europe) založen v roce 1989, sídlo ve Štrasburku.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Struktura podnikatelského plánu
Development – užitečné strategie a možnosti financování pro filmové projekty 18. října 2011, Světozor.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Mapování stavu oboru animace v ČR
Institut dokumentárního filmu
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY
DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál
Transkript prezentace:

Audiovizuální politika EU Program MEDIA – Kreativní Evropa FILM V DIGITÁLNÍ ÉŘE listopad 2013, FAMO Písek

EVROPA – audiovizuální průmysl EU - 27 zemí 502,5 mil. obyvatel 1 299 celovečerních filmů 933.3 mil prodaných vstupenek 6 473 mld EUR GBO 29 253 pláten/21 693 digitálních 7 EUR – lístek

EVROPA - audiovizuální průmysl obrat 107mld EUR/ rok 1,2 mil. pracovních míst motor pro inovace kulturní identita film - silné médium, masové umění, snadná distribuce, popularita

PODPORA MEDIA – vývoj, distribuce, vzdělávání, festivaly, přístup na trh, nové technologie EURIMAGES – evropské koprodukce NÁRODNÍ FONDY– debuty, krátké filmy, výroba, domácí průmyslu – 2 mld. EUR/rok – 80 % - výroba FILMOVÉ PODBÍDKY – daňové úlevy, cash – udržení a růst AV průmyslu v dané zemi – 1mld. EUR/ROK

Audiovizuální politika EU REGULACE Směrnice o audiovizuálních mediálních službách (AVMS Directive) – pro všechny služby obsahující AV obsah (evropský obsah v TV, ochrana dětí apod.) Doporučení o státní podpoře – Cinema Communication – pravidla pro státní fondy; kulturní výjimka – podpora pro kulturní projekty a služby je možná – max. 50%, ne postprodukce, 80% nákladů doma, 20% v zahraničí; de minimis – max 200 000 EUR/3 roky

Audiovizuální politika EU PODPORA MEDIA komplementarita k národním programům EXTERNÍ OPATŘENÍ obrana zájmů EU ZVLÁŠTNÍ OPATŘENÍ - online distribuce, mediální gramotnost

MEDIA – KREATIVNÍ EVROPA 1. LEDNA 2014 dílčí program MEDIA – 56 % dílčí program Kultura – 33 % finanční nástroj 1,462 mld. EUR každý stát Creative Europe Desk

KREATIVNÍ EVROPA Podpora kulturních a kreativních odvětví přístup k financování roztříštěnost trhu přechod na digitální ekonomiku sběr dat, mezioborová spolupráce Priority – budování publika a práce s publikem, mediální a filmová gramotnost Kultura – překlady, projekty spolupráce, sítě, platformy

MEDIA 1991 – opatření na rozvoj audiovizuálního průmyslu 34 členských států: EU + EHS, Malta, Kypr, Switzerland, Lichtenstein, Croatia, Bulgaria, Romania, BaH, Černá hora nově: „sousedící země“

MEDIA - PRINCIPY přidaná evropská hodnota projektů diverzita podpora konkurenceschopnosti a spolupráce evropských profesionálů a společností podpora nezávislých společností podpora kvalitních a udržitelných projektů

MEDIA – okruhy podpory PODPORA PRODUCENTŮ – vývoj filmů, interaktivních projektů a her, výroba TV programů, DISTRIBUCE – zahraniční evropské filmy – automatická a selektivní, prodejci (sales agents), VoD, digitální kinodistribuce, KINA – sítě kin/Europa Cinemas VZDĚLÁVÁNÍ – vzdělávací programy pro audiovizální profesionály – vývoj, marketing, financování, animace, dokument, nové technologie PROPAGACE/FESTIVALY – přístup na trh,propagace evropských AV děl, festivaly audiovizuálních děl NOVÉ TECHNOLOGIE – databáze audiovizuálního obsahu

MEDIA – NOVÉ PRÁCE S PUBLIKEM KOPRODUKČNÍ FONDY - filmové vzdělávání „schopnost porozumět filmu a kriticky analyzovat jeho obsah, schopnost výběru filmu, používat filmovou řeč a technologie k jeho tvorbě“ – inovativní akce zaměřené na uvádění filmů mimo obvyklá místa – filmy oceněné na festivalech, filmové ceny EFA, Oscar atd. KOPRODUKČNÍ FONDY – podpora stávajících koprodukčních fondůtak, aby je mohlo využívat víceproducentů a více filmů

MEDIA – jak to funguje? MEDIA politická rozhodnutí oblasti podpory EDUCATION AUDIOVISUAL AND CULTURE EXECUTIVE AGENCY pravidla podpory hodnocení projektů experti panely expertů smlouvy, monitoring projektů, kontakt s příjemci podpory vyhodnocování výsledků podpory

2002 - MEDIA v ČR Informační a servisní kancelář programu MEDIA MEDIA Desk od r. 2003 konzultace projektů informační činnost a prezentace programu v ČR publikace – MEDIA Info, jak na MEDIA, Podpořené projekty tematické publikace – Cesty ke scénáři, Digitalizace filmových děl, herní průmysl…. spolupráce s EACEA, MEDIA, Ministerstvem kultury a Státním fondem workshopy – Podpora producentů, miniArchidoc, miniMIDPOINT Licenční fórum projekty s Českým filmovým centrem Hostitelská organizace - NFA

MEDIA v ČR - VÝSLEDKY 2 mil EUR ročně Development 300 000 EUR Distribuce 400 000 – 500 000 EUR Protektor, Tři sezóny v pekle, Nebel, Čtyři slunce, Soukromý vesmír Anifest, MFF Zlín, Fresh Film Fest, MFDF Jihlava, LFŠ ANOMALIA, TransIStor, MIDPOINT, Ex Oriente Film

MEDIA Distribution Automatická - na základě návštěvnosti Selektivní pro menší tituly 7 distributorů v různých zemích Sales agents

MEDIA Festivals 70 % filmů v programu ze zemí EU práce s diváky i během roku a v dalších městech, oslovování jiných skupin publika MEDIA Market Access - koprodukce, prezentace námětů, trhy

koprodukční fóra - trhy – burzy námětů Přístup na trh MEDIA podporuje koprodukční fóra - trhy – burzy námětů European Short Pitch leden – duben CineMart leden Berlinale Co-Production Market únor East European Forum březen Cartoon Movie květen Forum IDFA listopad Connecting Cottbus listopad

PŘÍSTUP NA TRH Stánky - pro nezávislé producenty zázemí - technická pomoc- prezentace materiálů – poradenství EFM Berlinale MIF Cannes MIPCOM MIP TV www.media-stands.eu

PROPAGACE INFORMACE Producers on the Move - Cannes Film Sales Support – pro filmy vybrané na festivaly – Toronto, Pusan, Sundance INFORMACE Cineuropa – evropský film www.cineuropa.org Film New Europe – zpravodajství www.filmneweurope.org Cinando – databáze pro profesionály www.cinando.com

www.obs.coe.int http://korda.obs.coe.int/

DALŠÍ INFORMACE http://ec.europa.eu/culture/media/index_en. htm http://www.coe.int/t/dg4/eurimages/default_ en.asp

MEDIA Training 60/70 vzdělávacích programů – 1500 účastníků vzdělávání profesionálů - vývoj projektů - management – právo,finance, marketing - práce s publikem - nové technologie dokumenty, animace Initial Training – pro studenty Nyní: Erasmus +

MEDIA Training různé stupně a úrovně - MIDPOINT, MAIA, Ex Oriente, ACE, EAVE, FAS Screenleaders stipendia pro účastníky získání a udržení kontaktů snazší vstup na trh Nová výzva – neúspěšní žadatelé musí předložit „změny“!!

Podpora přípravy a vývoje filmových, televizních a interaktivních děl MEDIA Development Podpora přípravy a vývoje filmových, televizních a interaktivních děl 2002 – 2012 79 mil. CZK 84 projektů– 33 realizováno

Co lze financovat? psaní a úpravy scénáře; treatment - storyboardy akvizice autorských práv rešerše archivů prezentace na trzích a festivalech, jednání s distributory vyhledávání koproducentů a fin. partnerů - burzy námětů vyhledávání - herecké obsazení - štáb příprava rozpočtu - natáčecího plánu pilotní díly, video treatment

DOTACE Druhy financování Single Projects (SP): 1 projekt Slate Funding (SF): 3 - 5 projektů 50 % rozpočtu na VÝVOJ paušální částky 60 000 (anim), 25 000 (dokument) v závislosti na výšce rozpočtu a žánru filmu(30/50 000 hraný) DOTACE

Jaké společnosti? nezávislá není vlastněná TV, 90 % příjmů nesmí být z 1 TV stanice evropská registrovaná v zemi MEDIA a vlastněná státními příslušníky – fyzická i právnická osoba musí existovat alespoň 1 rok , u SF 3 roky produkční společnost hlavní předmět činnosti – AV produkce

Hlavní podmínky referenční dílo produkce A komerční šíření díla ve stejné kategorii v období 2/5 let před podáním žádosti 50 % vlastnictví práv formou opce nebo akvizice – scénář, námět výjimka – předchozí dílo producenta/vlastníka společnosti

Jaké projekty ? Jednotlivé filmy i seriály (film i TV) > 60min hraný (celý seriál) kreativní dokument (1 díl) animace (celý seriál) interaktivní díla NE – publicistika, magazíny, filmy o filmu, přírodopisné filmy

….výsledky Finance ca 300 000 EUR ročně 2007 505 000 EUR 2008 253 000 EUR 2009+2010 595 000 EUR 2011 351 250 EUR nejvyšší podpory v historii - SF 165 000 EUR – InFilm, 170 000 EUR Dawson

Požadavky na projekt ostrá konkurence – přísné hodnocení, zvláště SP hrané projekt – šance na dokončení vývoje distribuční potenciál – nejen pro domácí diváky, originální námět, zajímavé zpracování, nezaměnitelnost tvůrčí tým – zkušenosti - debut musí mít zkušeného producenta a naopak

MEDIA – TV Broadcasting projekty pro TV vysílání animace, drama, dokument jednotlivé i seriály 3 různé TV zapojené do projektu jako: presale – 7 let koprodukce – 10 let

crowdsourcing/crowdfunding transmedia Program II. FILM V DIGITÁLNÍ ÉŘE nové obchodní modely crowdsourcing/crowdfunding transmedia

BUDOUCNOST FILMU ? SOCIÁLNÍ SÍTĚ – nový nástroj IRON SKY http://www.makeuseof.com/tech-fun/is-sosial-media-a-fad-new-video- with-mind-blowing-stats/ IRON SKY http://www.youtube.com/watch?v=Py_IndUbcxc CROWDFUNDING + CROWDSOURCING http://www.youtube.com/watch?v=nLRcUcg2TUI

Nové technologie změna obchodních modelů aktivní zapojení diváků nové možnosti financování a marketingu diverzita obsahu otevřenost

Ceny klesají – 2000 2009

Nový model bez gatekeeperů není exkluzivita globální univerzální průhlednost dlouhý život díla mnohočetné zdroje příjmu Starý model gatekeeper exkluzivita teritoria okna peníze……??? jedna šance pouze několik zdrojů příjmu

Nový marketing možnost výběru ukazuj dokaž to doporučení diváků video Starý marketing řízená nabídka zaujmi a prodej je to jak říkám hvězdy text, print & email

Obchodní modely Nyní propagace financování výroba distribuce Dříve

Crowdfunding Obsah dokumenty, aktivistické snímky žánrové snímky – sci-fi apod. úzký profil – globální komunita Možnosti 10 % rozpočtu marketing získávání dat výhoda pro další financování

Crowdfunding Omezení jazyková, kulturní bariéra malý trh chování populace na internetu www.kickstarter.com www.indiegogo www.fondomat.cz

TRANSMEDIA - ????? bezprecedentní množství obsahu, produktů a příležitostí – vybírá si divák technologie a volný trh - vysoká úroveň personalizace a možnosti reagovat rozvoj sociálních sítí nová generace diváků - chce interakci/možnost ovlivnit obsah, jiný způsob sledování médií a AV obsahu

TRANSMEDIA STORYTELLING - příběh se odehrává ve více různých médiích (na více různých platformách) - s účastí diváků - interakce až participace - divák je součástí celého procesu - sám si vybírá míru participace - každé médium může stát samo o sobě a každé přidává příběhu "svoji" kvalitu - - celek – skládačka, která zapadá dohromady a posunuje příběh dál

Nový způsob vyprávění DNES - lineární vyprávění, horizontální jeden vstup do příběhu jedna vrstva příběhu TRANS - vertikální, nelineární více vstupů do příběhu, části fungují nezávisle na sobě více vrstev

„SVĚT PŘÍBĚHU“

Možnosti oslovení různých cílových skupin - filmoví diváci - hráči a naopak více možností působení na diváka vyprávění se vrací ke svému původnímu účelu široký dosah delší životnost zapojení diváka – vliv na příběh dostupnost – místo, čas …………………………………….

Projekty Collapsus http://vimeo.com/15396143 Prison Valley http://prisonvalley.arte.tv/?lang=en Gaza Sderot http://gaza-sderot.arte.tv/

Pasti nejdříve PŘÍBĚH, pak technologie NE inovace za každou cenu – každé médium má vlastní kvalitu, každý projekt potřebuje jiná média opustit stará omezení– žánry, média jazykové a kulturní bariéry nová forma NEBO nový žánr nové profese …..story architect

FINANCOVÁNÍ zatím nejsou modely – není placený obsah velcí zadavatelé – ARTE, CHANNEL FOUR, VPRO fondy – CNC, National Film Board of Canada product placement velké rozpočty – marketing

Více…….. www.thepixelreport.org http://workbookproject.com/culturehacker/ http://transmythology.com/ www.upian.com http://www.tstoryteller.com/transmedia-storytelling

Děkuji Vám za pozornost a přeji hodně úspěchů!!!! MEDIA Desk CZ Národní 28, 110 00 Praha 1 T: 221 105 209 – 210 F: 221 105 303 info@mediadeskcz.eu www.mediadeskcz.eu