NEROSTY A HORNINY Rozhodněte, zda dané výroky o nerostech a horninách jsou pravdivé či nepravdivé. (správná odpověď se zbarví do zelena) Nepravdivé výroky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
Advertisements

Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Opakování učiva o nerostech I. část
Zpracovala Jitka Ciprová
MINERÁLY A HORNINY ÚVOD.
Látky, tělesa - síla Atomy a molekuly.
Složení zemské kůry - mineralogie
Oxidy nejen v mineralogii oxid hlinitý oxid křemičitý
MAGMA A SOPEČNÁ ČINNOST
Horniny Vladislava Zubrová.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
PŘÍRODOPIS - 9. ročník NEROSTY A HORNINY
Mineralogie Nerost = anorganická homogenní přírodnina, složení můžeme vyjádřit vzorcem nebo značkou křemen SiO2 síra S Hornina = anorganická heterogenní.
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.36 –MINERÁLY A HORNINY– pracovní list
Když se řekne minerál Minerály(nerosty)jsou prvky nebo chemické sloučeniny,většinou krystalické,které vznikly působením geologických procesů.Za minerály.
Usazené horniny.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B09 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníProsinec.
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
Př_126_Mineralogie_Mineralogie Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Nerosty Filip Bordovský.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
zaměřují se také ochranou neživé přírody
Tvary nerostů Krystaly (dostatek místa) Drůzy (málo místa)
Práce geologa v terénu.
Mineralogie věda o nerostech
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
GEOLOGIE, GEOLOGICKÉ VĚDY
CHEMIE KOLEM NÁS.
Půda.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ. VÝVOJOVÝ DIAGRAM +- Podmínka Příkaz_1.
Nerosty a horniny Mgr. Helena Tlapáková
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
Přeměněné horniny.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
ZVĚTRÁVÁNÍ Vítek Urban listopad 2004 prima.
Horniny Filip Bordovský.
Nekovy Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Př_126_Mineralogie_Mineralogie Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Prvky vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Mineralogie.
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Neživá příroda – nerosty Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_05_NEŽIVÁ PŘÍRODA-NEROSTY.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Nerosty (obecný úvod) Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Horniny versus nerosty
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Mineralogický systém IV. Oxidy
Název prezentace (DUMu): Půda
Struktura látek (pevných, kapalných a plynných)
Geologické vědy zkoumají neživou přírodu = základní podmínky pro život organismů, zdroj nerostných surovin Mineralogie – nauka o nerostech.
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Petrologie Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Mineralogie.
Mineralogický systém IV. Oxidy
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
část pevná, část polotekutá
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
MINERALOGIE.
VY_32_INOVACE_19_Horniny
FOTOSOUTĚŽ - HOUBY PŘED OBJEKTIVEM
C) Přeměněné horniny Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

NEROSTY A HORNINY Rozhodněte, zda dané výroky o nerostech a horninách jsou pravdivé či nepravdivé. (správná odpověď se zbarví do zelena) Nepravdivé výroky opravte a dokažte na jednom příkladu.

Mineralogie je věda o veškerých neživých přírodninách. ANO NE

Horniny jsou složené z více druhů nerostů. ANO NE

Amorfní nerosty vytváří drobné krystaly. ANO NE

Nerosty vznikají výlučně z magmatu. ANO

Pokud vyrostou krystaly na společném základě, hovoříme o krystalových drúzách. ANO NE

Nerosty mají využití výlučně v klenotnictví. ANO NE

Horniny mají využití hlavně ve stavebnictví. ANO NE

Horniny vznikají pouze z magmatu působením vysokého tlaku a teploty. NE ANO

Nerosty stejného chemického složení musí mít vždy stejné vlastnosti. ANO

Mezi nerosty patří i kovy. ANO NE