Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tepelná výměna prouděním
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Risk - elektrický proud
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
Práce při zvedání tělesa kladkami
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Jako předvést výkon na práci
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
T. Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2013
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Mechanická práce a energie
Grantový projekt multimediální výuky
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Práce ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám fyzikální veličinu práce. Naučím se práci vypočítat. Poznám jednotku práce.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Název materiálu: PRÁCE
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
MECHANICKÁPRÁCE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Transkript prezentace:

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011 VY_32_INOVACE_FY_01 Práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011

Slovo práce si spojujeme s nějakou námahou. V souvislosti s prácí nás napadne jiná veličina Jaká? Je síla jediná podmínka k tomu, aby se vykonávala práce?

Jaké síly působí na sklenici s mlékem? FG – tíhová síla FN – normální síla FN FG Vykonává stůl práci, když působí silou FN na sklenici mléka?

Kdo koná práci? A) Stojí a drží kýbl. B) Nese náklad občerstvení na horskou chatu.

Práce W = F . s Práce je fyzikální veličina. Označuje se W (z anglického work). Jednotkou je Joule značka J. Je-li síla F působící na těleso ve směru trajektorie, vykoná se při přesunutí práce, která se rovná součinu působící síly a dráhy. W = F . s

Práce, síla a trajektorie F1 1 2 3 4 F2 F3 s3 s1 h s2 Načrtněte tento obrázek schematicky do sešitu a na základě nových poznatků zakreslete dráhu s4 a sílu F4 (pozor na velikost).

Práce Z předchozích poznatků můžeme usoudit, že: Zvedneme-li stejně těžké těleso vždy do stejné výšky, vykonáme stejnou práci. Vynaložíme k tomu různou sílu. Čím je potřebná síla menší, tím je delší dráha, po které vykonáváme pohyb.

Vůz lanovky má hmotnost 4,3 t Vůz lanovky má hmotnost 4,3 t. Cestou ze spodní stanice Újezd do horní stanice Petřín veze 10 lidí o hmotnosti 820 kg. Spočítej, jakou práci vykoná. m = 5 120 kg F = x F = m . g F = 5120 . 10 = 51 200 N W = F . s W = 51 200 . 130 W = 6 656 000 J W = 6,56 MJ Petřín 324 m.n.m. s = 510 m Újezd 194 m.n.m.

Úloha Jarda, který má hmotnost 90 kg, vylezl na třešeň do výšky 370 cm. Kolik by musel sníst třešní, aby načerpal přesně tolik energie, kolik spotřeboval na lezení po žebříku? Jedna třešeň má energetickou hodnotu 3,36 kJ.

Domácí úkol Jeřáb zvedl rovnoměrným pohybem těleso do výšky 7 m a vykonal při tom práci 21 kJ. Spočítej hmotnost zvednutého tělesa.

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematická oblast: Mechanika Ročník: 8. Klíčová slova: Mechanická práce, žák určí, kdy těleso koná práci. Použité materiály: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Horsk%C3%BD_nosi%C4%8D_2.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Lanovka_Petrin.JPG?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Mleko.jpg Metodický postup: Promítnutí prezentace (20 min.) Všechny texty v rámečcích si děti zapíší do sešitu. Slide 4 : Po zodpovězení otázky v titulku se obě síly zobrazí na kliknutí na ně Slide 7 : nejprve klikáme na čísla nad autíčkem, poté na obrázek autíčka, děti si nakreslí schematicky do sešitu obrázek Ve dvojici řeší příklad ze slidu 9, po 5 minutách společné řešení. Úlohu na slidu 10 počítá každý žák sám do sešitu. Poslední slide zadává domácí úkol na příští hodinu.