Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
, Ajaccio-Korsika – , Svatá Helena
Úvod do studia dějepisu
Historická období a historické prameny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Babylonie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Malý velký muž Císař a válečník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Evropa za napoleonských válek
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Direktorium a konzulát
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Stvoření světa, vznik člověka
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Autor: Mgr. Alena Jirsáková Datum: Ročník: 8. ročník
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Asýrie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.04
Napoleonská doba Dějepis VY_32_INOVACE_320, 16. sada, D Anotace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Egypt – historický vývoj
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
První světová válka I Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Napoleon Bonaparte (15.srpna května 1821)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
6. ročník Pravěk.
Genealogie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Instituce zpracovávající historické prameny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Napoleonské války.
Vypracoval Pavel Piterna
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vnímání historického času
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Napoleonská epopej – život Napoleona Bonaparta.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Jak pracovat s učebnicí
Císařství Napoleona I..
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6. Téma : Úvod do dějepisu Autor : Mgr. Monika Faltýnková

Je důležité, aby lidé znali svoji minulost? Úvodní otázky: Co je to dějepis? Je důležité, aby lidé znali svoji minulost? Máte doma v knihovničce nějaké historické knihy? Viděli jste nějaký historický film? 1) 2)

Přiřaďte jednotlivá období lidských dějin k danému časovému období. Novověk 3 mil. př.n.l. – 4000 př.n.l. Středověk 4000 př.n.l. – 476 Pravěk 476 – 1492 Moderní společnost 1492 - 1900 Starověk 1900 - 21. století

_________ je vyučovací předmět zabývající se historií. Doplň chybějící slova a zapiš do sešitu. Historie ( z lat. _________, „to co se stalo“) je __________ věda zabývající se vývojem lidské ________. _________ je vyučovací předmět zabývající se historií. Dějiny nejčastěji rozdělujeme na: pravěk, _______, _________, __________ a moderní dobu. 3) společnosti dějepis novověk společenská historia středověk starověk

Dějepis přibližuje žákům také každodenní život lidí v daném období (např. vztahy mezi lidmi, módu, moderní trendy…) Ženy v období gotiky si vyholovaly vlasy na čele, aby měly vyšší čelo a byly tak neodolatelné. 5) 4) V Číně zas maminky svým dcerám vázaly prsty na nohách pod chodidly, aby měly malé nohy. 7) 6)

Poznáte co nepatří do receptu pravěkého lovce? „Kýta se osolí, opepří a okmínuje, dále se posype drceným koriandrem a přidají se bylinky podle chuti. Takto upravené maso se zabalí do kousku kůže a zajistí protknutou větvičkou. Pak se vloží do kotlíků s vodou a přivede do varu vhozením kamenů rozpálených v ohni. Maso můžeme též grilovat nebo péci na rožni. Příloha: křepelčí vejce a brambory pečené v horkém popelu.“ Pozn. Brambory byly poprvé vypěstovány až v 3. tisíciletí př.n.l. v Peru a do Evropy se dostávají až v 16. století. 8) _______________________

Dokážete poznat tuto osobnost? Narozen na Korsice v 2. polovině 18. století. Jeho první „ dobrodružství“ byl boj za nezávislost Korsiky.Roku 1798 neuspěl ve válce proti Velké Británii v Egyptě. Roku 1799 byl prohlášen konzulem. 1804 se prohlásil francouzským císařem. Považoval se za pokračovatele římských císařů. 1805 zvítězil v bitvě u Slavkova. Osudné bylo jeho tažení do Ruska roku 1812. Byl poslán do vyhnanství na ostrově Elba, ale uprchl a vrátil se do Francie. Jeho vláda trvala 100 dní a ukončila ji porážka v bitvě u Waterloo roku 1815. Zemřel ve vyhnanství na ostrově Sv. Helena. 9) _______________________

- zdroj informací o minulosti - rozlišujeme prameny hmotné a písemné Historický pramen - zdroj informací o minulosti - rozlišujeme prameny hmotné a písemné - bývají uloženy v muzeích, archivech, knihovnách, galeriích…… Určete co patří mezi hmotné a písemné prameny. 9) 11) 10) ____________ ___________ ______________

_______________ ____________ ______________ 13) 11) 12) _______________ ____________ ______________ 14) ______________

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: LINHART, J., at al. Dějepis 6: Pravěk a starověk. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2007. 252 s. ISBN 978-80-7238-208-8. ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, 2008. 79 s. ISBN 978-80-86960-43-2. Obrázky: 1) URL:<http://www.horackova.cz/grafika/otaznik.gif>[cit. 6. září 2010] 2) URL:<http://kryl.info/pict/vyvoj.jpg >[cit. 6. září 2010] 3) URL:<http://ucebnice.org/images/kluk-lezi-naKnize.gif>[cit. 6. září 2010] 4) URL:<http://www.nahlavu.net/data/image/historie%20/gotika_.jpg >[cit. 6. září 2010] 5) URL:<http://www.nahlavu.net/data/image/historie%20/gotika_.jpg>[cit. 6. září 2010] 6) URL:<http://img.ella.centrum.cz/photos/2010/06/07/11-370057-male-nozky-velke-utrpeni_.jpg>[cit. 6. září 2010] 7)URL:<http://image.tn.nova.cz/media/images///440xX/Oct2009//564778.jpg>[cit. 6. září 2010] 8) URL:<http://www.mu-prerov.cz/galerie/obrazky/imager.php?img=342&x=260&y=300>[cit. 6. září 2010] 9) URL:<http://www.vychodni-morava.cz/photo/2043/download/preview320>[cit 6. září 2010] 10) URL:<http://zshlubocky.cz/Files/Image/kronika.gif>[cit. 6. září 2010] 11) URL:<http://spear.navajo.cz/spear.jpg>[cit. 6. září 2010] 12) URL:<http://image.tn.nova.cz/media/images/750x750/Mar2010/610640.jpg>[cit. 6. září 2010]

13) URL:<http://intereol. ic. cz/noviny/noviny00. jpg>[cit. 6 13) URL:<http://intereol.ic.cz/noviny/noviny00.jpg>[cit. 6. září 2010] 14) URL:<://www.greetings.ca/did-you-know-023364.php>[cit. 6. září 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu