Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Do not scream and shout at the children – kodifikovaná pravidla pro chování rodičů Mgr. Kamil Janiš Ústav pedagogických a psychologických věd FVP SU v.
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
ŠIKANA Co je šikana, její druhy Občanská výchova Milan Šimek.
Jak na to, aniž bychom se zničili
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Hra a její atributy doc. PhDr. D. Tomajko, CSc..
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
ZMĚNY V SOUTĚŽÍCH PŘÍPRAVEK. Motto:,,Neberme dětem radost ze hry, oni nám to vrátí“ Proč změny v soutěžích přípravek?  zapojení všech hráčů do hry 
Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
a jeho využití u klientů po CMP
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
JARMILA KRATOCHVÍLOVÁ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Týmový herní výkon (THV)
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Psychologie pro sportovní praxi
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Sociální psychologie se zaměřením na sport
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Sdružení mladých sklerotiků Pacientská organizace pro zkvalitnění života s roztroušenou sklerózou.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Vítejte v klubu HC Bobři Valašské Meziříčí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková.
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
MOTIVACE Zora Syslová.
Socializace Kejřová.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Rodičovství biologické a pěstounské
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

Oddělení vzdělávání trenérů FAČR

Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře

Každý tým je vítězný

Týmová dynamika Osobnost trenéra + jeho řídící činnost Osobnost hráče Mezilidské vztahy

Skupinová pravidla •První krok pro práci v týmu •Kodex pro hráče – musí tvořit sami hráči - vytvoří lepší pravidla

Důslednost a trpělivost Psychologicky nejdůležitější výchovný moment

Hra v životě Podobnost chování v životě i na hřišti

•Hra je modelem pro úspěšný život Dlouhodobý neúspěch odradí

Komunikace Úspěch vždy záleží na komunikačních schopnostech

Trenérské desatero Stejně jako kodex hráče, musí si vytvořit trenér sám

Trenér vychovatel Trenér nejvíce ovlivňuje život dítěte ( dobrovolná volnočasová aktivita ) Nutná spolupráce s rodinou

Autority Když se něco nedaří (př. dítě nehraje rodič řekne, že trenér je blb ) Automaticky ztráta autority i pro další život, model se stále opakuje Nejvíce to ublíží dítěti - velký problém se školou ( učitelky )

Prožitek ze hry Dítě se potřebuje o prožitek ze hry s někým podělit ( rodina, škola) Trenér – osvěta – mluvit o tom s rodiči

Škola •Osvěta – upozornit na velmi špatný příklad ze školy - sportující dítě má hodně energie, proto nemůže být hodné ( velmi špatný vliv učitelek – ženy )

Spolupráce s rodiči •Žlutá karta •Komunikace s rodiči •Výběr spolupracovníků do trén.procesu

Vztah a postoj k dětem Děti chválit za každou činnost – aktivita - pochválené dítě bude i nadále aktivní, kritizované se nebude do žádné činnosti pouštět

Zákazy Největší chyba Zakazovat dítěti koníček - cesta do pekel

Rada pro klučičí týmy Holka v družstvu – nejlepší motivace ( nikdo nechce být horší ) Navíc mají děvčata pro pohyb lepší předpoklady

Věkové zvláštnosti Nejdůležitější věk pro celý život 3 – 6 let Dítě je vychovatelné do 6-ti let ( Fulghum – MŠ) nutná spolupráce s rodinou

Matky - ženy Největší problém v psychice dětí ( zejména matky samoživitelky ) Nejčastěji ruší dojednaná pravidla, ovlivní celý kolektiv – nutná spolupráce stálá komunikace s rodiči

Základ individuality •Dítě do 7 let vnímá jen sebe - týmová práce nic neznamená Základ individuality – musí najít místo ve skupině Vytváří si pojem respektu a úcty k lidem a okolí – nutná osvěta ( rodina to neví )

Do 12 ti let •Dítě do 12 let přemýšlí jen jako jedinec, ve 12-ti letech konec individualizovaného období – zapojování do skupinových činností ( do 12-ti let učení individ.dovednostem )

11 – 13 let •Nejdůležitější období pro týmovou práci - snáší i kritiku ( dříve pochválit ) Dále již problematické – puberta kritiku nesnese 7.třída – nejobtížnější období života ( hledání místa ve skupině, potřeba měřitelného výkonu )

14 – 16 let Puberta – nesnese kritiku Potřeba citlivého přístupu ( pro jedince nutnost obhájit si místo ve skupině, rvačkám nechat volný průchod )

Psychohledisko Do 17-ti let se nemají narušovat skupinové vazby, za každou cenu udržovat smíšené kolektivy Velký problém pro narušení psychiky - rušení kolektivů (např. víceletá gymnázia)