Dovoz letadel do ČR (se zaměřením na kluzáky a balóny)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana a welfare hospodářských zvířat při porážení
Advertisements

Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Revize Nového přístupu
EVROPSKÝ FOND REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
BEZPEČNOST KRMIV Pojmy
Program TEMPUS Vladimír Horák leden 2013
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Program TEMPUS Vladimír Horák únor 2011
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Aktuální úkoly celní správy v oblasti práva duševního vlastnictví
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Nástroje územního plánování
JAK SE REGISTRUJÍ LÉKY © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
EMAS III Změny v akreditaci a ověřování Ing. Radim Frolík.
Pokyn DR SR – vznik tzv. „klasické“ stálé provozovny na Slovensku
Aktuální stav rejstříku povolenek na emise skleníkových plynů z pohledu OTE – AEM - Ostrava Miroslav Řehoř.
Osvědčeno pro stavbu Svaz zkušeben pro výstavbu. Jsou stavby skutečně bezpečné? Svaz zkušeben pro výstavbu.
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Registrace podle EMAS III
ZPŮSOBILOST PILOTŮ KLUZÁKŮ
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Lekce III – Antidopingová politika Cíle antidopingové politiky
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Vaše jistota na trhu IT Důvěryhodné ukládání elektronických dokumentů (legislativní pohled) David Zimandl, ICZ a.s Brno.
Aktuální situace nejen v oblasti legislativy ÚNMZ
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Dokumentace systému managementu jakosti
Licenční správa říjen 2008 KONTROLA EXPORTU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ- SOUČASNÝ VÝVOJ PRÁVNÍ PŘEDPISY ES V OBLASTI KONTROLY VÝVOZU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ A.
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
EU legislativa v oblasti kontroly vývozu zboží dvojího použití Ing. Zora Ondrejčíková Licenční správa Oddělení mezinárodních kontrolních režimů 10. listopadu.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Prevence závažných havárií Ing. Libuše Sedláková 2006.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Zprostředkování zaměstnání agenturami práce a připravované legislativní změny.
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
ALV – Informace ÚCL pro Valnou hromadu ALV ČR doc. Ing. Jindřich Ploch, CSc. Generální ředitel.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Problematika bezpečnosti civilního letectví v ČR za rok 2003 – pohled ÚCL.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 NAŘÍZENÍ RADY č. 259/93 (Zákonný rámec) Ton Post / Kees van.
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Právo EU - nové „Základní nařízení“
Úřad vlády České Republiky
Nový fytosanitární režim EU
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů základní legislativa pa.
Transkript prezentace:

Dovoz letadel do ČR (se zaměřením na kluzáky a balóny)

Úvodem Legislativní rámec postupu převodu letadla NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 1592/2002 NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 1702/2003 NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 2042/2003 Úplné znění zákona č. 49/1997 sb. o civilním letectví Předpis L8/A (národní odvozenina ICAO Annex 8)

Úvodem ÚCL je dle §3 leteckého zákona provádět úkony související s pokračováním letové způsobilosti v souladu s platnými evropskými předpisy (nařízeními). Nicméně, ČR je stále také signatářem Chicagské úmluvy o civilním letectví ICAO. Tudíž v případech, kde není některý úkon popsán v rámci evropských předpisů, postupuje ÚCL podle platných předpisů řady L, odvozených z Annexů ICAO.

Úvodem Jednotlivé kroky převodu letadla v logickém řazení jsou: Zjištění, zda je letadlo transferováno. Zajištění potřebných dokumentů – ARC EASA Form 15a/b, nebo EOLZ. Deregistrace z leteckého rejstříku státu vývozu. Podání Žádosti o zápis do LR ČR a Žádosti o vydání OLZ + ARC. Dokončení zápisu do LR ČR. Kontrola kluzáku ÚCL – administrativní nebo úplná kontrola letové způsobilosti a vystavení OLZ EASA Form 25 + ARC EASA Form 15a. Obecně jsou povinnosti související s uznáním letové způsobilosti sériově vyráběného letadla stanoveny §8 leteckého zákona. V praxi se pořadí výše uvedených kroků může lišit a jejich může v čase probíhat zároveň.

Zjištění, zda je letadlo transferováno Tento krok ovlivňuje zásadně další postup. Podle toho, kdo (která autorita) „spravuje“ typová osvědčení letadel, dělíme letadla na transferovaná a netransferovaná (vyhovující Annexu II Nařízení ES 1592/2002, str. 31). Letadla nespadající ani do jedné skupiny mohou být registrována v EU, ale jejich provoz je možný pouze na Permit to Fly schválené EASA.

2. Zajištění potřebných dokumentů – ARC EASA Form 15a/b, nebo EOLZ Dovoz (i následný provoz) letadla v Annex II podléhá legislativě (viz článek 4, str.6 Nařízení ES 1592/2002) dle sytému ICAO a řídí se tudíž postupy (předpis L 8/A, Hlava 7) pro dovoz, platnými před vznikem EASA. Transferovaná letadla, dovážená z členských zemí EU (i třetích zemí) musí být vybavena dokumenty dle článku 21.A.174 Hlavy H, Nařízení ES 1702/2003 (str. 36). Pro letadla ze třetích zemí platí, stejně jako pro letadla v Annex II, postup podle ICAO.

2. Zajištění potřebných dokumentů – ARC EASA Form 15a/b, nebo EOLZ Pro transferovaná letadla má ÚCL zpracovánu směrnici ÚCL-S-085-2/04, požadavek na vybavenost dokumenty. Avšak v případě, že členský stát ještě nepřistoupil k vystavování dokumentů (viz. Nařízení ES 1702/2003 článek 5, str. 10 platnost) dle EASA, postupuje se opět dle systému ICAO. Pro všechna první letadla určitého typu, platí navíc článek 2.4 směrnice ÚCL-S-085-2/04. Veškerou odpovědnost za schvalování typu v EU převzala EASA a národní úřady na tuto činnost již nemají právo (i když stále existuje §7 leteckého zákona). Tento požadavek je pozůstatkem z dob, kdy schválení typu prováděl ÚCL (Článek 2.3.3 b) L 8/A, Hlava 7). Tady přijde navíc odkud vzniká požadavek na kopii dokumentace pro ÚCL.

3. Deregistrace z leteckého rejstříku státu vývozu Deregistrace nikdy nesmí proběhnout před obdržením dokumentů dle kroku 2! V takovémto případě může být obdržení českého OLZ + ARC znemožněno!

4. Podání Žádosti o zápis do LR ČR a Žádosti o vydání OLZ + ARC Žádost o zápis letadla do leteckého rejstříku a Žádost o OLZ + ARC mohou být podány současně (žádost o OLZ může být podána jako první s větším předstihem). Žádost o přidělení předběžné poznávací značky může být podána již v době, kdy ještě nebylo letadlo deregistrováno z cizího rejstříku. Pro všechna první letadla určitého typu musí být ÚCL navíc doručena, spolu s žádostí, průvodní technická dokumentace podle článku 2.4 směrnice ÚCL-S-085-2/04. Pro, v zahraničí vyráběná, letadla smí být tato dokumentace pouze v Českém nebo Anglickém jazyce (viz. AIC C 32/03, článek 21A.175 Nařízení ES 1702/2003, str. 36).

5. Dokončení zápisu do LR ČR Zápis do LR ČR probíhá formou správního řízení s lhůtou 30 dnů, podmínkou dokončení, mimo jiné, je předložení osvědčení o deregistraci kluzáku z cizího rejstříku. Následně je vydáno Osvědčení o zápisu do LR ČR a tudíž je možno přistoupit k domluvě s odpovědným inspektorem OZL ÚCL na kontrole letové způsobilosti.

6. Kontrola kluzáku ÚCL Obecně o kontrole letové způsobilosti hovoří §10 leteckého zákona. Prováděcím předpisem pro kontroly letové způsobilosti je primárně Nařízení ES 2042/2003 (viz. článek M.A.710 Kontrola letové způsobilosti). Pro letadla netransferovaná platí (směrnice PO/TI–L8/A.2.7.4.) z praktického hlediska stejný postup, neboť podrobnostech je systém, používaný před EASA, minimálně ekvivalentní. Úplná kontrola letové způsobilosti se obecně skládá z kontroly dokumentace a fyzické kontroly letadla (viz. kapitola 3. a tabulka v příloze ke směrnici ÚCL-S-085-2/04). Provedení kontroly letové způsobilosti je podmínkou pro vydání Osvědčení kontroly letové způsobilosti.

6. Kontrola kluzáku ÚCL Dovoz do EU: OLZ ÚCL vydá na základě předložení dokumentů viz. článek 21.A.174 Hlavy H, Nařízení ES 1702/2003 (str. 36) a úspěšné úplné kontroly letové způsobilosti (dále viz také článek M.A.904 Nařízení ES 2042/2003 str.26 a AMC M.A.904 (a) 2).

6. Kontrola kluzáku ÚCL Převod mezi členskými státy EU: Podle článku 21A.179 (str. 37), Nařízení ES 1702/2003, musí být nové OLZ vydáno po předložení ARC EASA Form 15, vydaného původním státem registrace, při převodu v rámci EU (tím dochází k nahrazení exportního osvědčení letové způsobilosti). Podle článku M.A.903 b) (str.26), Nařízení ES 2042/2003 zachovává platnost tohoto ARC (viz. také AMC M.A.903 (b)).

6. Kontrola kluzáku ÚCL Provedení kontroly letové způsobilosti je podmínkou nutnou pro vydání Osvědčení kontroly letové způsobilosti. Úkolem provádět kontroly letové způsobilosti, v rámci státního dozoru v letectví, je ÚCL pověřen jak leteckým zákonem (§10) tak Nařízeními ES 1702/2003 (viz. článek 21.A.180) a ES 2042/2003 (viz. článek M.B.303, AMC M.B.303). V současné době ÚCL provádí úplné kontroly letové způsobilosti, včetně zkušebního letu, u letadel (kluzáků) dovážených na EOLZ vždy.