Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Advertisements

ČÍNSKÉ PŘÍSLOVÍ.
CINSKE PRISLOVI.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Commands: Imperatives & aby Change the following direct commands to indirect commands using aby, and vice versa. Vzor: Martin mi řekl, „Podívej se na toho.
Poslechneme píseň: Díky. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Pronouns in the Accusative & Dative Insert the appropriate pronouns into the sentences below. Vzor: Prosí ___, abych vyšel z pokoje. Prosí mě, abych vyšel.
Eportfolio Otázka číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Fonologie Cvičení číslo 8. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Pády a koncovky: Cases & Endings Adjust the words between slash marks to fit their contexts, using the appropriate case endings. Vzor: Co budeš dělat o.
Zavedení výuky programování hradlových polí FPGA ve VHDL Učebna Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Konverzace Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Song presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Mít rád Fill in the blanks with the appropriate forms of mít rád in both the present and past. Vzor: Radek ____ hudbu. Radek má rád hudbu. Radek měl rád.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Fonologie Cvičení číslo 1. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Dejte slovo do věty Rewrite the following sentences, replacing the underlined word with the word between slash marks. Remember to use the correct case.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Poučení z AKD I., II poslední aktualizace
Nová slova: Lekce 8 Fill in the blanks with the vocabulary words from Lesson 8 of Contemporary Czech by Michael Heim.
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Exkurze na VFU Brno.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Modal Verbs Insert into the following sentences the appropriate present tense forms of the modal verbs mít, moci, muset, smět, and umět, wherever they.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Declension Practice II In the following sentences, translate the word in parentheses into Czech. Use the appropriate case. Vzor: Mnoho lidí nerozumí modernímu.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Typické užití časů 2 VY_22_INOVACE_29 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích máte.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L4 z webové stránky Napíšeme na tabuli!
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Declension Practice Insert the words in parentheses into the following sentences, using the correct case. Vzor: Ten antikvariát musí být kdesi na hlavním.
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Dejte slovo do věty II Translate the words in parentheses into Czech. Use the appropriate form of the word. Vzor: My žijeme v dvacátem (apartment). My.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIVLASTŇOVACÍ:
Stupňování Put the words between slash marks into the correct form of the comparative or superlative. Vzor: Tahla zkouška je /lehký/ než tamta. Tahla zkouška.
Líbit se In the following sentences, translate the English in parentheses into Czech, using the correct form of líbit se. Vzor: Jak (do you like) ta kniha?
Povídka II In the following short story, fill in the blanks with the appropriate Czech translation of the English pronoun given in parentheses.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Povídka In the following short story, fill in the blanks with the correct Czech form of the English pronoun given in parentheses.
ČÍST CIZOJAZYČNÉ KNÍŽKY ?.  Asi každý z nás někdy narazil na nějakou knížku, časopis nebo jakýkoliv jiný materiál, který sice obsahoval velice zajímavé.
Lektorát českého jazyka a literatury v Dillí Dillíská univerzita, Severní kampus Katedra slovanských a ugrofinských studií Studium ruštiny, polštiny, maďarštiny,
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Interrogatives with ně- and ni-
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Connecting Sentences with který
Prepositions & Cases II
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_20_25_Cooking
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Connecting Sentences with který II
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
VŠE O PENĚZÍCH..
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.

Dejte slova do věty II 1./Pan profesor/! Kolik /student/ máte na hodině češtiny?

Dejte slova do věty II 1. /Pan profesor/! Kolik /student/ máte na hodině češtiny? Pane profesore! Kolik studentů máte na hodině češtiny? 2. Na /úloha/ jste udělali mnoho /chyba/. Musíte tu úlohu opakovat.

Dejte slova do věty II 2. Na /úloha/ jste udělali mnoho /chyba/. Musíte tu úlohu opakovat. Na úloze jste udělali mnoho chyb. Musíte tu úlohu opakovat. 3. Studenti často mají málo /čas/.

Dejte slova do věty II 2. Na /úloha/ jste udělali mnoho /chyba/. Musíte tu úlohu opakovat. Na úloze jste uělali mnoho chyb. Musíte tu úlohu opakovat. 3.Studenti často mají málo /čas/. Studenti často mají málo času. 4. Matka rozumí několika /jazyk/.

Dejte slova do věty II 4. Matka rozumí několika /jazyk/. Matka rozumí několika jazykům. 5.Ten pokoj je velmi malý. Potřebuji mnoho /místo/.

Dejte slova do věty II 4. Matka rozumí několika /jazyk/. Matka rozumí několika jazykům. 5.Ten pokoj je velmi malý. Potřebuji mnoho /místo/. Ten pokoj je velmi malý. Potřebuji mnoho místa. 6. Dnes je horko. Potřebuji trochu /voda/.

Dejte slova do věty II 6. Dnes je horko. Potřebuji trochu /voda/. Dnes je horko. Potřebuji trochu vody. 7.Česká Republika je v /střední Evropa/.

Dejte slova do věty II 6. Dnes je horko. Potřebuji trochu /voda/. Dnes je horko. Potřebuji trochu vody. 7.Česká Republika je v /střední Evropa/. Česká Republika je v střední Evropě. 8. Proč potřebujete /ta kniha/? Protože studuji /česká literatura/.

Dejte slova do věty II 8. Proč potřebujete /ta kniha/? Protože studuji /česká literatura/. Proč potřebujete tu knihu? Protože studuji českou literaturu. 9. Nerozumím /hlavní rozdíly/ mezi /ústavy/ a /univerzity/.

Dejte slova do věty II 9. Nerozumím /hlavní rozdíly/ mezi /ústavy/ a /univerzity/. Nerozumím hlavním rozdílům mezi ústavy a univerzitami. 10. Tady jsou knihy pro /cizí studenti/. Jsou o /evropské jazyky/.

Dejte slova do věty II 9. Nerozumím /hlavní rozdíly/ mezi /ústavy/ a /univerzity/. Nerozumím hlavním rozdílům mezi ústavy a univerzitami. 10. Tady jsou knihy pro /cizí studenti/. Jsou o /evropské jazyky/. Tady jsou knihy pro cizí studenty. Jsou o evropských jazicích.