Využití labské vodní cesty pro sportovní a turistickou plavbu Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín www.marinakolin.com.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VNITROZEMSKÁ PLAVBA.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
MĚSTSKÉ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY – SEVERNÍ A JIŽNÍ PŘEDLICE
RNDr. Milan Hladík, PhD., Ing. Jan Cihlář
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Studijní program Stavební inženýrství
Ekologický urbanismus zkušenosti z Úval JUDr. Ing. P. Petržílek, Ph.D. místostarosta Seminář pořádaný Ekologickou platformou při ČSSD a Masarykovou.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
DESATERO PROBLÉMŮ JILEMNICE 7. DUBNA 2011 Tato akce je součástí projektu „Jilemnice – město zeleně“ spolufinancovaného z Revolvingového fondu Ministerstva.
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Velká Británie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Doprava.
ZÁPADNÍ EVROPA.
Volnočasové projekty a EU financování
STUDIE PROVEDITELNOSTI FARSKÉHO A BORECKÉHO POTOKA MĚSTO PLANÁ NAD LUŽNICÍ strana 1 STUDIE PROVEDITELNOSTI PŘÍRODĚ BLÍZKÝCH PROTIPOVODŇOVÝCH OPATŘENÍ V.
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
pro integrovaný projekt
Obnova a využití klášterních komplexů Plasy a Kladruby
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
KONFERENCE „MÍRA REGULACE V ÚZEMNÍCH PLÁNECH VE STŘEDOEVROPSKÉM PROSTORU“ ČESKÝ TĚŠÍN 8. A ING. ARCH. PETR GAJDUŠEK.
Služby vodní dopravy a ostatní formy dopravy
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Německo je hospodářsky a politicky předním státem Evropy.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Nové oddělení cestovního ruchu -Tvorba koncepce rozvoje cestovního ruchu -Navázání na Strategický plán města -Spolupráce s Komisí cestovního ruchu -Spolupráce.
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě Ředitelství vodních cest ČR Ing. Jan Skalický pověřen řízením ŘVC ČR Aktuality ke splavnění Labe.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
Greenways Jizera Cyklojízda Greenways Jizera 17. –
Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.
XI. Turistické fórum Polabí 22. dubna 2011 Zámek Poděbrady.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Lomnice nad Popelkou Liberec Lomnice nad Popelkou Představení města Lomnice a památky Program regenerace Lomnické zkušenosti.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8
Krajské fórum cestovního ruchu České Budějovice
NĚMECKO
Název školy. Plavská škola Autor. Mgr. Marcela Hádková Název
Evropa - vodstvo VY_32_INOVACE_13_ZEMĚPIS_Evropa – vodstvo
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VODSTVO
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Baťův kanál Karolína Žujová IX.B 2016/17.
Projekt LABEL LABE-ELBE – Adaptace na povodňové riziko v povodí Labe
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Baťův kanál.
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Systém vodních staveb v Evropě
Výsledky projednávání
Evropa 4 Soutěž RISK Pokračovat ZŠ Hejnice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Využití labské vodní cesty pro sportovní a turistickou plavbu Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín

Labská vodní cesta: cca 200 km splavněné řeky Labe návaznost na splavněnou Vltavu (Praha, České Budějovice) od roku 1977 využívána pro dopravu uhlí od roku 1991 „leží ladem“ snahy o její splavnění až do Pardubic jediné české napojení na evropské vodní cesty po celé délce prochází zajímavou krajinou ale: nemá infrastrukturu pro turistické využití

Turistika po vnitrozemských vodních cestách perspektivní, ekologický a velmi zajímavý segment turistiky relativně dostupný pro širší cílovou skupinu využití historických vodních cest rekonstrukce plavebních zařízení jako kulturních památek vodní cesta přivede turisty i do míst, kam by jinak nepřijeli přilákání „vodních“ turistů ze zahraničí podpora podnikání ve stavbě a půjčování lodí podpora rozvoje volnočasových aktivit možnost spojení např. s cykloturistikou velká podpora ze strany EU, možnost čerpání dotací

Německo: Marina Konz na řece Mosela

Kde čerpat inspiraci a zkušenosti několik desítek tisíc kilometrů vodních cest v Evropě Velká Británie: dvacetiletý boom obnovy historických kanálů Francie: přechod plavby z průmyslové na turistickou Irsko: velká investice do vodní cesty Shannon - Erne Německo: industriální kanály v Severním Porýní - Westfálsku Švédsko: využívání historických kanálů Finsko: rozvoj vodní turistiky v jezerní oblasti Polsko: vodní systém Mazurských jezer Další informace:

Německo: Spolková země Braniborsko - Marina Potsdam

Irsko: Marína a půjčovna lodí na kanále Shannon - Erne

Francie: Lodní turistický provoz na Canal de Briar

Skotsko: Kaledonský kanál - jezero Loch Ness

Finsko: městská marína v Lahti

Anglie: akvadukt na průplavu Llangollen

Německo: marína na řece Mohan

Itálie: Marína Chioggia v benátské laguně

Německo - Severní Porýní - Westfálsko: marína na kanále Dortmund - Ems

Skotsko: "Osmý div světa" - lodní zdvihadlo Falkirk Wheel

Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín občanské sdružení jako iniciátor a realizátor výstavby specifická stavba: pozemky, vodní tok, lodní provoz,... podpora ze strany samosprávných orgánů Sponzor

I. etapa - rok 2005 „Realizační studie Sportovního přístavu v Kolíně“ Zad á ní studie: vytipování vhodné lokality v Kolíně návrh vybavení maríny předběžné projednání se zainteresovanými institucemi Výsledek studie (Vodní cesty a.s. Praha): výběr lokality u Kmochova ostrova předběžné souhlasy (Státní plavební správa, Povodí Labe a Ministerstvo dopravy) zákres budoucího stavu odhad nákladů stavby

Mapa lokality

Zákres maríny

II. etapa - rok 2006 „Projektová dokumentace Sportovního přístavu v Kolíně“ zpracování projektové dokumentace maríny získání územního a stavebního povolení zpracování žádostí o grant ze strukturálních fondů propagace lodní turistiky vytvoření společenství zájemců o výstavbu marín Sponzor

Marína Kolín Marína Kolín bude po dokončení sloužit především pro „pasantní provoz“, tedy pro návštěvníky Kolína. Jen tak může přispět k rozvoji lodní turistiky v Kolíně a v Polabí. Tomu bude odpovídat i propagace maríny.

Krajinotvorný rozměr výstavby marín úprava obvykle „nevzhledných zákoutí“ kolem řeky spolupráce na zlepšení životního prostředí Výstavba Maríny Kolín je součástí revitalizace lokality Kmochova ostrova ve spolupráci s Městem Kolín a Povodím Labe.

Zde vznikne přístav...

Vjezd do budoucího přístavu

Ani naší lokalitě se nevyhnula současná povodeň (1. dubna 2006)

Děkuji za pozornost. Ing. Josef Blecha