Využití labské vodní cesty pro sportovní a turistickou plavbu Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín
Labská vodní cesta: cca 200 km splavněné řeky Labe návaznost na splavněnou Vltavu (Praha, České Budějovice) od roku 1977 využívána pro dopravu uhlí od roku 1991 „leží ladem“ snahy o její splavnění až do Pardubic jediné české napojení na evropské vodní cesty po celé délce prochází zajímavou krajinou ale: nemá infrastrukturu pro turistické využití
Turistika po vnitrozemských vodních cestách perspektivní, ekologický a velmi zajímavý segment turistiky relativně dostupný pro širší cílovou skupinu využití historických vodních cest rekonstrukce plavebních zařízení jako kulturních památek vodní cesta přivede turisty i do míst, kam by jinak nepřijeli přilákání „vodních“ turistů ze zahraničí podpora podnikání ve stavbě a půjčování lodí podpora rozvoje volnočasových aktivit možnost spojení např. s cykloturistikou velká podpora ze strany EU, možnost čerpání dotací
Německo: Marina Konz na řece Mosela
Kde čerpat inspiraci a zkušenosti několik desítek tisíc kilometrů vodních cest v Evropě Velká Británie: dvacetiletý boom obnovy historických kanálů Francie: přechod plavby z průmyslové na turistickou Irsko: velká investice do vodní cesty Shannon - Erne Německo: industriální kanály v Severním Porýní - Westfálsku Švédsko: využívání historických kanálů Finsko: rozvoj vodní turistiky v jezerní oblasti Polsko: vodní systém Mazurských jezer Další informace:
Německo: Spolková země Braniborsko - Marina Potsdam
Irsko: Marína a půjčovna lodí na kanále Shannon - Erne
Francie: Lodní turistický provoz na Canal de Briar
Skotsko: Kaledonský kanál - jezero Loch Ness
Finsko: městská marína v Lahti
Anglie: akvadukt na průplavu Llangollen
Německo: marína na řece Mohan
Itálie: Marína Chioggia v benátské laguně
Německo - Severní Porýní - Westfálsko: marína na kanále Dortmund - Ems
Skotsko: "Osmý div světa" - lodní zdvihadlo Falkirk Wheel
Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín občanské sdružení jako iniciátor a realizátor výstavby specifická stavba: pozemky, vodní tok, lodní provoz,... podpora ze strany samosprávných orgánů Sponzor
I. etapa - rok 2005 „Realizační studie Sportovního přístavu v Kolíně“ Zad á ní studie: vytipování vhodné lokality v Kolíně návrh vybavení maríny předběžné projednání se zainteresovanými institucemi Výsledek studie (Vodní cesty a.s. Praha): výběr lokality u Kmochova ostrova předběžné souhlasy (Státní plavební správa, Povodí Labe a Ministerstvo dopravy) zákres budoucího stavu odhad nákladů stavby
Mapa lokality
Zákres maríny
II. etapa - rok 2006 „Projektová dokumentace Sportovního přístavu v Kolíně“ zpracování projektové dokumentace maríny získání územního a stavebního povolení zpracování žádostí o grant ze strukturálních fondů propagace lodní turistiky vytvoření společenství zájemců o výstavbu marín Sponzor
Marína Kolín Marína Kolín bude po dokončení sloužit především pro „pasantní provoz“, tedy pro návštěvníky Kolína. Jen tak může přispět k rozvoji lodní turistiky v Kolíně a v Polabí. Tomu bude odpovídat i propagace maríny.
Krajinotvorný rozměr výstavby marín úprava obvykle „nevzhledných zákoutí“ kolem řeky spolupráce na zlepšení životního prostředí Výstavba Maríny Kolín je součástí revitalizace lokality Kmochova ostrova ve spolupráci s Městem Kolín a Povodím Labe.
Zde vznikne přístav...
Vjezd do budoucího přístavu
Ani naší lokalitě se nevyhnula současná povodeň (1. dubna 2006)
Děkuji za pozornost. Ing. Josef Blecha