 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
Funkce.
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy v obecném bodě
Vzájemná poloha přímek
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Analytická geometrie II.
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Vektory v geometrii a ve fyzice
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Analytická geometrie pro gymnázia
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vzájemná poloha přímek daných parametrickým vyjádřením
 př. 1 Jsou dány body A[4;-1], B[-2;3], C[7;8]. Vypočítej souřadnice bodu D rovnoběžníku ABCD. výsledek postup řešení.
Lineární zobrazení.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
 y = ax + b a, b … koeficienty – reálná čísla a nesmí být rovno 0 byla by to konstantní funkce  Grafem každé lineární funkce je přímka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
Vektorové prostory.
Procvičování graf lineární funkce. Narýsujte graf následujících funkcí.
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
př. 8 výsledek postup řešení Vypočti objem rovnoběžnostěnu ABCDEFGH.
př. 6 výsledek postup řešení
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
S omezeným definičním oborem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdálenosti v tělesech
Obecná rovnice přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Parametrická rovnice přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Technologie – souřadné systémy CNC strojů
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Operace s vektory Znázornění vektoru koncový bod vektoru
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Lineární funkce a její vlastnosti
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Příklady s lineární funkcí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Pravoúhlá soustava souřadnic
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE Analytická geometrie je část geometrie, která v euklidovské geometrii zkoumá geometrické útvary pomocí algebraických a analytických.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x Má-li být vektor MN s vektorem u rovnoběžný, pak jsou tyto dva vektory lineárně závislé a je tedy jeden násobkem druhého.

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x Má-li být vektor MN s vektorem u rovnoběžný, pak jsou tyto dva vektory lineárně závislé a je tedy jeden násobkem druhého. v souřadnicích

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x Má-li být vektor MN s vektorem u rovnoběžný, pak jsou tyto dva vektory lineárně závislé a je tedy jeden násobkem druhého. v souřadnicích

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x Má-li být vektor MN s vektorem u rovnoběžný, pak jsou tyto dva vektory lineárně závislé a je tedy jeden násobkem druhého. v souřadnicích

 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;8]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. N leží na ose x Má-li být vektor MN s vektorem u rovnoběžný, pak jsou tyto dva vektory lineárně závislé a je tedy jeden násobkem druhého. v souřadnicích

výsledek zadání  př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný.