2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
Advertisements

Vývoj reprodukce zvuku a obrazu před 2.světovou válkou
VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ
Vývoj propagace ve starověku, středověku a novověku
Tato prezentace byla vytvořena
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Historie péče o sluchově postižené
(X/Y)něconěcoHT1. Televizní studio Ostrava První televizní studio na Moravě a ve Slezku Počátek historie od r (výstavba vysílače) Ostravské a pražské.
Pohled do historie vydávání odborné literatury v Českých zemích
Nabídka rozhlasové reklamy 2013 BBC/ZET rádio. BBC/ZET rádio Charakteristika BBC/ZET rádio Zpravodajsko-informační stanice, jejíž značnou součástí je.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Počátky televizního vysílání
Počátky televizního vysílání v Československu Přednáška kurzu Audiovizuální žurnalistická média J 1031.
„K výzkumu dějin VŠE v Praze“ pracovní kolokvium v rámci mezifakultního studentského vědeckého projektu IGS „Ekonomické, politické a sociální okolnosti.
Historie České televize
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Doba Jaroslava Vrchlického
Mediální komunikace ČD
Ing. Eva Horejcová Honza Smolík. Skotsko 14. století.
Otto Chmelík, Státní okresní archiv Děčín
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Vývoj prezentační techniky
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
Evropa po třicetileté válce
1.1. Mediální prostředí trh Mgr. Evžen Staněk
Chronologický přehled vývoje médií Marek Matějka.
Česká národní banka – historie a současnost VY_32_INOVACE_2B6
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Dovolte mi nás představit.
Chronologický přehled vývoje médií - podrobný
UŽITÍ DÍLA § 12. (4) Právem dílo užít je a) právo na rozmnožování díla (§ 13), b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14), c) právo.
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
STRUKTURA NOVIN. STRUKTURA NOVIN Noviny se rozlišují typickou grafickou úpravou a záhlavím Na první stránce hlavní zprávy, úvodník, přehled důležitých.
Masová komunikace, masová média
Marketingová komunikace
MONTGOLFIÉRA.
Znak Švýcarské konfederace Vlajka Švýcarské konfederace.
Televizní vysílání v České republice
ČESKÁ TELEVIZNÍ ŽURNALISTIKA VE 20. STOLETÍ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Historie fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/42 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Média a jejich role II....trocha historie! OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_14 TÉMA: VYNÁLEZY.
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_06 TÉMA: VYNÁLEZY.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
1 VÝVOJ V LETECH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Chronologický přehled vývoje médií - podrobný
Chronologický přehled vývoje médií
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingová komunikace
Historie marketingu
Transkript prezentace:

2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ POČÁTKY KOMERČNÍ KOMUNIKACE GENERACE VELETRHŮ DĚLBA PRÁCE A SPECIALIZACE JAKO PŘEDPOKLAD VZNIKU POTŘEBY KOMERČNÍ KOMUNIKACE NUTNOST INFORMACE O NADVÝROBĚ A MOŽNOSTECH SMĚNY VÝROBKŮ VZNIK TRHŮ – JEJICH ZÁKLADNÍ KOMUNIKAČNÍ FORMY VZNIK ZNAČEK – SYMBOLY VÝROBCŮ, PROFESÍ, ROLE OCHRANY EKONOMICKÝCH ZÁJMŮ A IMAGE PRODUCENTA PSANÉ INFORMACE – JEJICH FORMY www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ VÝVOJ SDĚLOVÁNÍ DO VZNIKU KNIHTISKU POLITICKÁ A HOSPODÁŘSKÁ MOC – POTŘEBA INFORMACÍ JAKO PŘEDPOKLADY EFEKTIVNÍ VLÁDY VZNIK SÍTÍ POSLŮ – A) STÁTNÍCH B) CÍRKEVNÍCH, C) CECHOVNÍCH, FIREMNÍCH OSOBNÍ DOPISY A JEJICH PŘÍLOHA EKONOMICKÉHO CHARAKTERU: NOVA, NOVISSIMA, AVISO, CEDULLA, PAGELLA, ZEDDEL, BEILAGE NEJSTARŠÍ ZACHOVANÉ – R.1420 – KUPECKÁ KORESPONDENCE V PRVNÍ POL. 16. STOLETÍ – ZÍSKÁVÁNÍ A POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ – PLACENÁ SLUŽBA, INFO JE ZBOŽÍ ROZHODUJÍCÍ ROLE – MĚSTA A KUPCI VZNIK NOVÉ PROFESE – KORESPONDENTI, NOVELANTI – SBĚR, ZPRACOVÁNÍ A PRODEJ INFORMACÍ www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ VÝVOJ SDĚLOVÁNÍ DO VZNIKU KNIHTISKU VZNIK PSANÝCH NOVIN – KORESPONDENCE – FUGGEROVSKÉ OD 2.POL. 16. STOLETÍ, UDRŽELY SE AŽ DO 18.STOLETÍ – NEPODLÉHALY CENZUŘE BYLY URČENY PRO VÝLUČNÝ OKRUH PŘÍJEMCŮ – ČASEM JSOU ZDROJEM PRO TIŠTĚNÉ NOVINY VÝHODY Z JEJICH KONZUMACE www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ VZNIK PRAVIDELNÉHO SPOJENÍ - POŠTA RŮST MEZINÁRODNÍHO OBCHODU, NÁROKY NA ŘÍZENÍ STÁTU, POTŘEBA KVALITNĚJŠÍ A VĚTŠÍ INFORMOVANOSTI V POZDNÍM FEUDALISMU – ZMĚNA V SYSTÉMU ZÍSKÁVÁNÍ A SDĚLOVÁNÍ INFORMACÍ ITALSKÁ MĚSTA – POSLOVÉ – POZDĚJI SYSTÉM – POŠTA 1516 – FRANZ VON TAXIS- VRCHNÍ POŠTMISTR- VÍDEŇ- NIZOZEMÍ 1515, VÍDEŇ-PRAHA1527, POŠTMISTŘI THURNOVÉ, TAXISOVÉ, PAAROVÉ JÍZDNÍ POSLOVÉ DENNĚ 160 KM, ZPOČÁTKU VÝHRADNĚ PRO SLUŽEBNÍ ÚČELY MĚŠŤANÉ PROTO POUŽÍVALI POSLŮ PĚŠÍCH – ORDINARI, TI MOHLI NÉST I SOUKROMOU KORES. ALE NEMOHLI KONKUROVAT POŠTOVNÍ SÍTI, ZÁNIK KONCEM 17. STOLETÍ VZNIK ORDINARIE ZEITUNGEN – POŠTOVSKÉ NOVINY www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ POČÁTKY PERIODICKÉHO TISKU 1451?-1445? – J.G.GUTENBERG – VYNÁLEZ POHYBLIVÝCH LITER TISK BIBLE RYCHLOSTÍ 16 STRAN ZA HODINU 17. STOLETÍ – LIS – 150 STRAN ZA HODINU DO TÉ DOBY – OPISOVAČI – SCRIPTORIA POČÁTKEM 17. STOLETÍ – PERIODICKÝ TISK 1605 – NIEUWE TYDINGHEN – ANTVERPY, MĚSÍČNÍK, / 3X TÝDNĚ 1609 – AVISO, RELATION ODER ZEINTUNG OD 1610 BASILEJ, KOLÍN / R, FRANKFURT/M, BERLÍN, HAMBURG LA GAZETTE – THÉOPHRAST RENAUDOT – VZNIK PRVNÍ INZERTNÍ KANCELÁŘE, NOVINY V NÁKLADU 1.200 EXEM. POČÁTEK 18. STOLETÍ – ANGLIE – INZERCE NA KONCI LISTU 2-3 SLOUPCE, V POLOVINĚ STOL. JIŽ CCA POLOVINA LISTU www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ ČESKÉ ZEMĚ 1495 – NOVINY LETA BOŽIEHO NOVINOVÉ LETÁKY A LETÁKOVÉ NOVINY 1468 KRONIKA TROJÁNSKÁ – PRVNÍ TIŠTĚNÁ KNIHA NA NAŠEM ÚZEMÍ PŘEDCHŮDCI ČESKÝCH NOVIN 12.-13. STOLETÍ – RODÍ SE NOVÁ SPOLEČENSKÁ VRSTVA – MĚŠŤANSTVO MĚSTA NA NAŠEM ÚZEMÍ – VZNIK VE 13. STOLETÍ- OBDOBÍ VRCHOLNÉHO FEUDALISMU PODÍLEJÍ SE NA SVĚTOVÉM OBCHODU – PŘEDEVŠÍM TEXTIL VZRŮST VÝROBY A OBCHODU – PODMÍNĚN KVALIFIKOVANÝMI KOMERČNÍMI INFORMACEMI – POTŘEBA = VZNIK NOVÉ PROFESE 1720 – DVORSKÁ POŠTOVSKÁ SPRÁVA www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ PRVNÍ TIŠTĚNÉ ČESKÉ NOVINY TŘICETILETÁ VÁLKA – ÚBYTEK OBYVATELSTVA – CCA 80.000 V ČESKÝCH MĚSTECH Olomouc – před 30.000, po 1.637, Jihlava 13.000/299 JAN ARNOLT Z DOBROSLAVÍNA – PRIVILEGIUM Leopolda I. K TISKU NĚMECKÝCH NOVIN 1672 ORDINARI POSTZEITUNGEN – EXTRAORDINARI ZEITUNGEN 1690 – PRAGER POSTZEITUNGEN ÚNOR 1719 – 1772 – 1. ČESKÉ NOVINY – KAREL FRANTIŠEK ROSENMÜLLER - ČESKÝ POSTILION – SOBOTNÍ OUTERNÍ PRAŽSKÉ POŠTOVSKÉ NOVINY ZDE JIŽ ZPRÁVY, KTERÉ MAJÍ CHARAKTER INZERCE – PŘEDCHŮDCI INZERCE LEDEN 1786 ČESKÉ SCHÖNFELDSKÉ CÍS.KRÁL.PRAŽSKÉ NOVINY – VELKÉ MNOŽSTVÍ KOMERČNÍCH ZPRÁV, ALE NE INZERÁTŮ www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ PRVNÍ ČESKÝ INZERÁT 1769 – VYCHÁZEJÍ KRAMERIOVY C.K. VLASTENECKÉ NOVINY 20.2.1790 – ZÁVĚSEK -…ŘEMESLNÍCI A OBCHODNÍCI MOHOU PO SKROVNÉM ZAPLACENÍ ZVEŘEJŇOVAT SVÁ OZNÁMENÍ… PRVNÍ DŮKAZ INZERCE, PLACENÉ OZNÁMENÍ GRAFIKA INZERCE A UMÍSTĚNÍ ROLE INZERCE V ČESKÉM TISKU, SNAHA O EKONOMICKOU VLÁDU NAD TISKEM – INZERTNÍ KOLEK ROLE INZERCE V REVOLUČNÍM ROCE 1848 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ STABILIZACE INZERCE KONCEM 19. STOLETÍ POSLEDNÍ STRÁNKA NOVIN – DŮVODY VYDAVATELSKÉ, GRAFICKÉ VÝRAZNÉ ODDĚLENÍ OD OBSAHU LINKOU EXPERIMENTY S GRAFIKOU UKONČENY INZERÁTY ROZDĚLENY DO PLOŠNÝCH A ŘÁDKOVÝCH VZNIK RUBRIK, TEMATICKÉ ČLENĚNÍ TITULKY INZERCE – ORIENATACE V NABÍDCE OBCHODNÍ PODMÍNKY – SLEVY ZA OPAKOVÁNÍ, ZA OBJEM VÝVOJ PLATEB – ZPOČÁTKU ZA KUS, KONCEM 19.STOL. JIŽ ZA PLOCHU - ŘÁDEK www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ KONEC 19. STOLETÍ V REKLAMĚ U NÁS VZNIK INZERTNÍCH, POZDĚJI REKLAMNÍCH KANCELÁŘÍ – DŮVODY VYDAVATELSKÉ A PODNIKATELSKÉ VZNIK ČERNÝCH KNIH – EVIDENCE NESERIOZNÍCH PODNIKATELŮ PRVNÍ KNIHY O REKLAMĚ – ŠINDLER, HOLMAN JE SE KDE UČIT? MÁ PRÁVO NÁRODNÍ KULTURA NA ODRAZ V REKLAMĚ? www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ KONEC 19. STOLETÍ V REKLAMĚ U NÁS NOVÉ FORMY REKLAMY – POHYBLIVÁ, SVĚTELNÁ, VENKOVNÍ VYUŽITÍ NOVINÁŘSKÝCH ŽÁNRŮ K REKLAMNÍMU VLIVU NÁSTUP NOVÝCH TECHNIK SDĚLOVÁNÍ – FOTO, FILM www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ POČÁTKY FOTOGRAFIE 1727 – JOHANN HEINRICH SCHULZE – HALLE – CAMERA OBSCURA 1826 – JOSEPH NIEPCE – PRVNÍ SNÍMEK NA DESKU - FRANCIE 1838 – LOUIS JACQUES MANDÉ DAGUERRE – FRANCOUZSKÝ MALÍŘ PRVNÍ ZACHYCENÍ OBRAZU POMOCÍ SVĚTLA – NA MĚDĚNÝ PLECH POKRYTÝ STŘÍBRNOU VRSTVOU – DAGUERROTYP NEVÝHODY – DLOUHÁ DOBA EXPOZICE – 15-30 MINUT, INTENZÍVNÍ OSVĚTLENÍ 25.2.1839 – POJEM FOTOGRAFIE PRO TENTO ZPŮSOB ZACHYCOVÁNÍ OBRAZU 1839 – ANGLIE – HENRY FOX TALBOT – VYVOLÁNÍ A USTÁLENÍ OBRAZU NA SKLENĚNÉ DESCE – MOŽNOST VYTVÁŘENÍ POZITIVŮ, KOPIÍ www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1840 – Vídeň – Josef Max Petzval – první fotografický objektiv 1851 – mokrý proces vyvolávání Praha – 60.léta 19.století – působí zde ateliéry 70 fotografů (např. fotografické gratulace) Fotografie se stává dokumentárním záznamem, žurnalisticky využívána 1850 – vznik mikrofilmu 1888 – USA – George Eastman – celuloidová podložka místo skla – vzniká film – vznikají přenosné fotografické přístroje – 0,75 kg 90.léta - První slogany firmy KODAK – ZMÁČKNĚTE A MY OBSTARÁME OSTATNÍ (film do laboratoří, výroba kopií) – VZNIKÁ PODNIKÁNÍ V OBORU Situace u nás – přelom století: František Drtikol, Jindřich Eckert – foto Prahy, Josef Sudek – www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1882 – Český fotografický spolek, 1886 – Společenstvo fotografů při Živnostenské komoře 1889 - Klub fotografů amatérů 1891 - Všeobecná zemská výstava – pavilon fotografů – HELIOS, 1895 – Národopisná výstava Českoslovanská – fotografie jako součást výstavní komunikace – foto asanace Prahy 1925 – malý přístroj LEICA 1936 – KODAK – první barevný svitkový film 1947 – kamera POLAROID – USA – Edwin Land KONEC 20.STOLETÍ – DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Úloha fotografie v komerční a nekomerční komunikaci www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ VZNIK A VÝVOJ TELEVIZE 1843 – SKOTSKÝ HODINÁŘ ALEXANDER BAIN FORMULUJE TŘI PRINCIPY PŘENOSU OBRAZU NA DÁLKU : ROZKLAD OBRAZU NA ŘÁDKY A BODY ZMĚNA SVĚTELNÝCH HODNOT NA ELEKTRICKÉ IMPULSY A NAOPAK 3.SYNCHRONNOST TOHOTO POSTUPU ZJIŠTĚNÍ, ŽE SELÉN JE FOTOELEKTRICKÝ – DALŠÍ PŘEDPOPKLAD TV/ 1873 – EDMONT BECQUEREL SAMUEL MORSE - MOŽNOST DÁLKOVÉHO PŘENOSU ELEKTRICKÉHO IMPULSU KABELEM / 1837 TELEVIZE – SLOŽENÉ SLOVO TELE – ŘEČTINA – DALEKO VIDERE – LATINA - VIDĚTI www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1883 – PAUL NIPKOW ELEKTRICKÝ TELESKOP–PRINCIP MECHANICKÉHO ROZKLADU OBRAZU NA SVĚTELNÉ BODY POMOCÍ ROTUJÍCÍHO KOTOUČE -SPIRÁLOVĚ USPOŘÁDANÉ BODY - POČÁTEK MECHANICKÉHO SYSTÉMU PŘENOSU, KTERÝ BYL PŘEDVEDEN NAPŘ. NA PAŘÍŽSKÉ SVĚTOVÉ VÝSTAVĚ 1900. 1897/8 – FERDINAND BRAUN – KATODOVÝ OSCILOGRAF – BUDOUCÍ SNÍMACÍ ELEKTRONKA 1923 – V.KOSMA ZWORYKIN – VYNÁLEZ SNÍMACÍ ELEKTRONKY – IKONOSKOPU A PŘIJÍMACÍ ELEKTRONKY - KINESKOPU SOUBĚŽNĚ SE VYVÍJEJÍ OBA SYSTÉMY – MECHANICKÝ I ELEKTRONICKÝ LEDEN 1926 – JOHN LOGIE BAIRD – GB – PŘEDVEDL MECHANICKOU TELEVIZI ČLENŮM ROYAL INSTITUTU www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1925 – ZALOŽENÍ 1.TELEVIZNÍ SPOLEČNOSTI MECHANICKÝ SYSTÉM NESPOLEHLIVÝ, VYŽADOVAL VYSOKOU RYCHLOST OTÁČENÍ KOTOUČE, NÍZKÁ KVALITA TŘICÁTÁ LÉTA – PŘEVAHU ZÍSKÁVÁ ELEKTRONICKÝ PRINCIP (MECHANICKÝ – 1.000 BODŮ ZA SEKUNDU, ELEKTRONICKÝ – R.1891 PŘEDPOVĚZENO 6,4 MIL.BODŮ/SEC, ROKU 1978 12,5 MIL./SEC NA 25 OBRAZŮ EXPERIMENTÁLNÍ VYSÍLÁNÍ TV - ANGLIE, USA, SOVĚTSKÝ SVAZ, NĚMECKO, FRANCIE, www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ 1.VEŘEJNÉ VYSÍLÁNÍ 29.SRPNA 1939 V ANGLII – Z ROZHLASOVÉ VÝSTAVY – BAIRD – 4 HODINY STARÉ AKTUALITY PRAVIDELNÉ VYSÍLÁNÍ NA SVĚTĚ–BBC 2.11. 1936 – 300 MAJITELŮ TELEVIZORŮ NOVÉ METODY ZOBRAZENÍ – 2 – 3 KAMERY, NOVÉ MOŽNOSTI STŘIHU, NAPĚTÍ, DRAMATIKY STAVBY SDĚLENÍ VZNIKÁ NOVÝ PROSTŘEDEK MASOVÉ KOMUNIKACE www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI 1935 doc. ŠAFRÁNEK – FYZIKÁLNÍ ÚSTAV UK PRAHA – PŘIJÍMACÍ TELEVIZNÍ APARATURA – 30 ŘÁDEK – MECHANICKÝ ROZKLAD 1948 – MEZINÁRODNÍ ROZHLASOVÁ VÝSTAVA MEVRO – PREZENTACE ÚPLNÉHO KAMEROVÉHO ŘETĚZCE V ELEKTRONICKÉM SYSTÉMU, VÝROBA TELEVIZNÍCH PŘIJÍMAČŮ TESLA – 1948 1948 – 1.PŘÍMÝ PŘENOS ZE SOKOLSKÉHO SLETU 1.KVĚTNA 1953 – PRVNÍ PRAVIDELNÉ ZKUŠEBNÍ VEŘEJNÉ VYSÍLÁNÍ. STUDIA PRAHA, OSTRAVA, BRATISLAVA, BRNO 1953 - 2.000 KONCESÍ 1955 - 32.119 1960 - 794.898 ZÁŘÍ 1961 - 1, 000.000 1963 - 1, 491.937 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz

www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz 2. VÝVOJ REKLAMNÍ KOMUNIKACE DO 19. STOLETÍ TELEVIZE VYSÍLALA 1953 – 3 DNY V TÝDNU 1954 – 4 DNY V TÝDNU 1955 – 5 DNŮ V TÝDNU 1958 – 7 DNŮ V TÝDNU ROK 1970 – VYSÍLÁNÍ II. PROGRAMU ROK 1973 - VYSÍLÁNÍ BAREVNÉ ROK 1966 – ZAHÁJENÍ TELEVIZNÍHO REKLAMNÍHO VYSÍLÁNÍ Výzkum o televizní reklamě : Hanzl - Pavlů www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz