Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alfréd Veliký Ničivé nájezdy Vikingů ve velkých skupinách připluli na jaře, přezimovali na pobřežích Odolávala jen část Anglie WESSEX pod vedením krále.
Advertisements

Křížové výpravy století
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Zdroj obrazového materiálu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Křížové výpravy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rytířské řády.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13-14_Křížové výpravy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Středověká společnost
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Palestina – svatá země pro křesťany, odtud pocházel Ježíš
Křížové výpravy.
Křížové výpravy Pojmová mapa 1..
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Křížové výpravy.
Křížové výpravy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
= VÝPRAVY DO SVATÉ ZEMĚ = Palestiny
Co si představíš pod tímto pojmem?
Křižáci.
Křížové výpravy.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dobytí Konstantinopole
Bitva u Hattínu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
KOLONIZACE A VZNIK MĚST
Saladin – křížové výpravy
PhDr. Miroslava Poláková, Ph.D.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
III/2 XV A
Co je kulaté - Co je hranaté
Matematické aplikace Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mímoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Křížové výpravy (kruciáty)
Křížové výpravy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Středověká Evropa Šimon Balham C4B 2013/2014.
DĚJINY VÝZNAMNÝCH STÁTŮ A NÁRODŮ V EVROPĚ
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Křížové výpravy.
Křížové výpravy.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Křížové výpravy.
Svatá říše římská za Štaufů
KŘÍŽOVÉ VÝPRAVY Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o křížových výpravách.
Vznik jednotných monarchií v Anglii a Francii II
Od autorů: Věra a Miroslav Hrochovi Zpracovali: Adéla Albertová Klára Kocková.
Vrcholný středověk VY_32_Inovace_03SJ - 4 Mgr. Jana Šenkeříková ZŠ A MŠ Nedašov.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 22. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Svatá říše římská a křížové výpravy
Templáři a jiné rytířské řády
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Křížové výpravy (kruciáty)
Název vzdělávacího materiálu
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_20
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_05
Křížové výpravy a Rytířské řády
Křížové výpravy.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Křížové výpravy.
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Martinou Perutkovou Křižácké výpravy

http://educationviews.org/wp-content/uploads/2011/07/Crusader.jpg Křižácké výpravy

Křížové výpravy ( kruciáty ) http://rytirikrize.wbs.cz/saracen.bmp JERUZALÉM http://assassins-creed.vokr.com/images/jeruzalem-big/02.jpg v 11. stol. pronikají na Blízký východ kočovní Turci vážně ohrožují existenci Byzantské říše, roku 1078 dobývají Jeruzalém papež s císařem říše římské soupeří o vliv nad západními křesťany Jeruzalém jako místo narození Ježíše Krista je významným poutním místem, poutníky Turci i Arabové vyháněli, či dokonce zabíjeli papež proto vyhlašuje křížovou výpravu - má být ctí každého rytíře vyrazit do boje a ochránit křesťanské poutníky a svaté místo před nevěřícími Muslimy papež tak šikovně posiluje jako vyhlašovatel výpravy svůj vliv v křesťanském světě

1. křížová výprava na cestu vyráží rytíři hlavně z Francie a Itálie Vyhlášena papežem Urbanem II. r. 1095, probíhala 1096 – 1099, byla nejúspěšnější, protože dobyt Jeruzalém. v Konstantinopoli složili lenní přísahu byzantskému císaři, ten přislíbil výpravě podporu křižáci dobyli řadu měst, nakonec Jeruzalém na dobytých územích založeny křižácké státy http://řecko.net/photos/stredozemni-more-mapa.jpg

Křižácké státy Edesské hrabství Antiošské knížectví Tripolské hrabství http://www.heaven.yc.cz/obrazky/staty.png Křižácké státy Edesské hrabství Antiošské knížectví Tripolské hrabství Jeruzalémské království

Těžce obrněný, odolný, ale pomalý rytíř, lehce oděný pohyblivý saracén: http://mikemeister.wz.cz/referaty/krizovevypravy_clip_image002.jpg http://media0.eotheod.mypage.cz/images/media0:4cd6ef09b14bb.jpg/Avarini%20sou%20jako%20rohirové.jpg http://files.templarsky-rytir.webnode.cz/200000013-222c323268/2.jpg hlavní muslimskou hrozbou byli jízdní lučištníci – uměli za jízdy střílet i dozadu

Křižácké hrady Krak de Chevalier v Sýrii Caesarea v Izraeli http://nd03.jxs.cz/272/667/dd67152321_57603533_o2.jpg http://krizovevypravy.claritatis.cz/Crak.jpg /rekonstrukce/ Caesarea v Izraeli http://www.ck-tilia.cz/imgs/articles/190-415_orig.jpg

2. křížová výprava francouzský král Ludvík VII. a ; francouzský král Ludvík VII. a německý král Konrád III. s rytíři přijíždějí do Konstantinopole, mezi nimi rozpory roku 1144 dobyli Turci Edessu papež reaguje vyhlášením druhé křížové výpravy téhož roku Konrád vojsko rozdělil (!), jeho skupina cestou do vnitrozemí poražena, proto se připojil k Ludvíkovi http://řecko.net/photos/stredozemni-more-mapa.jpg dostali se pouze do Sýrie, k Jeruzalému nedošli

Benátské loďstvo při dopravě a zásobování sehrávalo u většiny výprav důležitou úlohu především mocné benátské loďstvo http://www.piratskelode.wz.cz/galerabenatska.jpg Benátská galéra http://imgs.idnes.cz/igsvet/A080815_TOM_CAORLE_MAPA_N.JPG http://www.world-guides.com/images/venice/venice_map.jpg

3. křížová výprava roku 1187 sultán Saladin obsadil Jeruzalém první vyslechl výzvu německý císař Fridrich Barbarossa proto papež r. 1189 vyhlašuje třetí křížovou výpravu při přechodu řeky Salef však císař Fridrich Barbarossa utonul http://řecko.net/photos/stredozemni-more-mapa.jpg drtivá většina německých rytířů se po této události vrací domů

3. křížová výprava roku 1191 připlouvá do oblasti vojsko vedené anglickým králem Richardem Lví srdce a francouzským králem Filipem II. připojují se k nim zbytky rytířů z německé výpravy anglicko-francouzské vojsko se vyloďuje u Akkonu a dobíjí ho Filip II. se s částí vojska vrací zpět http://řecko.net/photos/stredozemni-more-mapa.jpg Richard postupuje na Jeruzalém v bitvě u Arsufu poráží Saladina Jeruzalém se ale Richardovi dobýt nepovedlo. Přesto mu Saladin navrhl mír s tím, že by povolil křesťanům poutě do Jeruzaléma! Roku 1192 Richard podmínky přijal.

Bitva u Arsufu Doposud lesem chráněné Richardovo vojsko vychází na asi 10km dlouhou planinu. Pěšáci vytvořili obdélníkovou formaci kryjící drahocenné koně umístěné uprostřed. Richardovo vojsko muselo za den stihnout dojít přes planinu do bezpečí města Arsuf. Saladin to věděl a zahájil výpady jízdních lučištníků. Saladin Richard na nejohroženější čelo a zadní část formace umístil rozkazů poslušné řádové rytíře - Templáře a Johanity. Jízda čekala uvnitř formace Zadní voj musel pochodovat pozadu (!) a odrážet útoky saladinových jízdních lučištníků. V těžké zbroji a horku – přesto Johanité formaci udrželi! Teprve k večeru, těsně před osadou Arsuf dal Richard povel, aby jízda vyrazila a zdecimovala celodenními útoky večerpaná muslimská vojska. Tři mohutné nájezdy těžké rytířské jízdy způsobily znavenému Saladinovu vojsku obrovské ztráty. les benátské zásobovací lodi město Arsuf

Řád johanitů ( maltézských rytířů ) a templářů: křížové výpravy vedly ke vzniku rytířských řádů, které si daly za úkol chránit poutníky na jejich cestě do svatých míst tito rytíři žili dle klášterních pravidel. Jejich předností oproti světským rytířům byla perfektní organizace a disciplína – řád vedl velmistr http://nd01.jxs.cz/896/438/f9f75ed770_18947213_o2.jpg http://www.blansko.cz/clanky/07/images/rytir.jpg http://files.rahunta.cz/200000450-a58eca6884/Templar1.jpg templáři johanité http://www.e-stredovek.cz/obr/johanite.jpg

Výsledky výprav pro křesťany bezvýznamné, Další křížové výpravy 4. výprava 1202-1204 neoznačená dětská výprava 1212 5. výprava 1228-1229 6. výprava 1248-1254 7. výprava 1270 Výsledky výprav pro křesťany bezvýznamné, jejich vliv na Blízkém východě slábne. Vše ukončil pád posledního křižáckého hradu Akkonu roku 1291.

Děkuji Vám za pozornost A doufám, že jste si alespoň něco zapamatovali .

Příprava na hodinu s vyznačením inovačních prvků - DUM Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 - Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Příprava na hodinu s vyznačením inovačních prvků - DUM Tematická oblast: Zvolte položku. Sada: Zvolte položku. Podsada: Zvolte položku. Číslo: Zvolte položku. Vytvořil: Zvolte položku. Dne: Ověřil: Zvolte položku. Dne: VH: Zvolte položku. Příprava: Ročník: Zvolte položku. Předmět: Zvolte položku. Učivo: Klíčové kompetence: Dovednosti žáka:

Typ DUM: Zvolte položku. Jiné: Průběh hodiny: Část hodiny Činnosti, poznámky Délka v min. Úvod Sdělení cíle a průběhu hodiny, organizační činnosti 5 Závěr Zopakování probraného učiva, hodnocení a sebehodnocení Inovace - DUM: Typ DUM: Zvolte položku. Jiné: Fáze hodiny: Zvolte položku. Více fází: Délka práce s DUM: Zvolte položku. Způsob práce (níže stručně popište, jak žáci s DUM pracovali) Příloha: Typ přílohy: Zvolte položku. Jiné: Datum odevzdání DUM: Podpis tvůrce DUM: Podpis nadřízeného, který DUM převzal: