Podněty k MPS Aneb nenechte si valit šrouby do hlavy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
Advertisements

PPP a klasická veřejná zakázka
Ing. Lenka Štibrányiová
Kudy vlastně putují peníze
1 Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Ing. Jiří Paroubek předseda strany LEV 21 a lídr strany LEV 21.
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Desatero problémů Chrudimi očima mladé generace 2014.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Městský úřad v Říčanech, Masarykovo náměstí 53/40, Říčany, Tel: , PROJEKT Říčany pro Vás … SNÍŽENÍ CEN ENERGIÍ PRO DOMÁCNOSTI.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
O co se jedná? Státu trvá 3 – 6 měsíce než DPH vrátí Často vrácení předchází finanční kontroly atd. Exportérům a firmám nárokujícím si velké odpočty DPH.
petr horský 20/06/2012 Bratislava
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
VIII. ročník Veletrhu Gaudeamus Praha 27. – 28. ledna 2015.
Obchodně Společenské Centrum Prostějov shrnul
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
Ekonomická gramotnost
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
KRUM INVEST a. s. Ing. Pavel Kopačka
Občané za spokojené bydlení Srovnání privatizace v Praze Pracovní zasedání ZMČ
pro integrovaný projekt
ČINNOST PŘÍSTROJOVÉ KOMISE
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Jan Křečan ISSS 2006 Profesionální řešení komunikace pro státní správu a samosprávu.
Šance pro kralupskou turistiku Lyoness – turistika Kralupy.
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Nabídka na malou franchisu NA PRODEJ KLIENTŮ NA BYTY FINANČNÍM PORADCŮM (okresní obchodní zastoupení) Dana Kožíšková.
Pharma Factoring Factoring České spořitelny, a.s.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_01_podni kání Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
Prosperita a konkurenceschopnost František Laudát.
Účtování zásob (zboží, výrobků, materiálů, ….). Zásoby mají podobu a tak se i v účetnictví rozlišují: Materiál – suroviny (základní materiál), pomocné.
Nezaměstnanost. nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka zaměstnanců poptávku firem.
Placená parkoviště – u městských lázní (ul. Jiráskova), Dolní náměstí, u Městského úřadu (Hlásenka), před Albertem (Na Příkopě), před Masarykovým gymnáziem.
Financování firmy Zajištění finančních prostředků.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Lomnice nad Popelkou Liberec Lomnice nad Popelkou Představení města Lomnice a památky Program regenerace Lomnické zkušenosti.
Informace o platběnávrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS PLATBA MOBILNÍ APLIKACÍ.
Ociace kempů ČR Camping Oase, Praha Setkání TIC Pardubického a Královehradeckého kraje Stellplatz – servisní stání pro karavany a obytná auta.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Kam s penězi, aby nezahálely
VYJÁDŘENÍ K DOPISU ZE DNE DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE K PROJEKTU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Šance pro kralupskou turistiku
ZÓNY PLACENÉHO STÁNÍ Novinky v ceníku pro ZTP
Vybrané nevýhody a rizika
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Informace o platbě návrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS
Transkript prezentace:

Podněty k MPS Aneb nenechte si valit šrouby do hlavy

MPS od fy. ACTIV •Proč ANO •Je potřeba vyrovnat nabídku parkovacích míst, kde je zejména parkoviště Školní přetěžováno •Je potřeba začít regulovat nárůst stupně motorizace •Proč NE •Chybí nám přesné analýzy, jakého stavu chceme dosáhnout •V návrhu veřejné soutěže jsme mluvili o návrhu pro Prostějov a sklouzli jsme jen k náměstí …

MPS od fy. ACTIV •Proč Ano •Narůstá nám podíl ploch obsazených rezidenty a ubývá volných míst pro potencionální zákazníky a návštěvníky •Proč NE •Návrh od fy. Activ prokazatelně neřeší problematiku parkování rezidentů - kam s nimi ?

MPS od fy. ACTIV •Proč ANO •Je to návrh, který se snaží přednést nějaké řešení … •Proč NE •Návrh není v souladu se zjištěními dopravního průzkumu UDIMO, protože neodpovídá na jím naznačné otázky

MPS od fy. ACTIV •Proč ANO •Výstavbu MPS bude hradit investor a není tak přímo závislý na financích města. Stavba půjde z peněz uživatelů MPS a města se přímo týkat nebude. •Proč NE •Je to pro město ekonomicky nevýhodné - navržený podíl 60% výnosu pro Activ v sobě nezahrnuje DPH!! Reálná úroveň podílu je tedy jen 28,6% !!

Tabulka výtěžnosti MPS Období od 2007 do Výnosy celkem Odměna celkem DPH Nájem PD Nájem+inflace Inflační odhad k nájmu PD Zisk - MĚSTO PROSTĚ JOV Podíl v % (odměna /výnosy)60% 59% 58% 57% 60%58% Zisk Prostějov

Tabulka výtěžnosti MPS •Komentář k předchozí tabulce: •Fa. Activ vybere na parkovném bez DPH 162 mil. Kč za 16 let – ale sama se v prezentačním materiálu chlubí tím, že do toho MPS vloží pouhých 10 mil. Kč – nechce se mi věřit, že 152 mil. Kč dělá prostá údržba

Tabulka výtěžnosti MPS •K parkovacímu domu pro 260 aut •Fa ACTIV za něj od města dostane včetně započtené inflace cca 69 mil. Kč za nájemné … •Navíc k tomu dostane 5 mil. prodejní ceny •Fa ACTIV v prezentačním materiálu uvádí, že ji PD přijde na milionů 60 … vydělá na něm tedy 14 mil. Kč

MPS od fy. ACTIV •Přiznávám, že v počáteční fázi budou nutné prvotní investice, ale uvědomte si, že ACTIV dostane do správy zgruntu nové parkoviště na Školní – město do něj dalo ze svého přes 10 mil. Kč a teď ho za babku pronajme komerční firmě, aby z jeho provozu dostalo pouhých 28,6 %. Přitom parkoviště na Školní je nejvíce využívané (blízkost centra + úřadů …)

MPS od fy. ACTIV •Dopravní průzkum signalizuje, že v době špičky v centru města a bezprostředním okolí (včetně parkingu u LIDLu, který pro význam parkování jaksi opomíjíme) parkuje na 1200 aut. ACTIV navrhuje parkovací systém pro 1790 aut …To je dokonce více parkovacích míst, než provozuje ve stotisícovém Liberci …

MPS od fy. ACTIV •Co vede k tomu, že je vypracován tak mamutí ( dalo by se říci Drásalovský) projekt ? •Evidentně je to jediný záměr : vybrat co nejvíce a tím zaplatit stavbu PD •To co dělá ACTIV umíme také – ale jaksi se nám do toho nechce nebo jsme lenošní to udělat a raději to dáme komerční firmě.

MPS od fy. ACTIV •Rizika : •Evidentně v centru řešíme občasnou nutnost vykrývání dopravních špiček – večer a v noci jsou parkoviště prázdná – my k nim ale navíc postavíme PD a donutíme všechny, aby se podíleli na jeho splácení, aniž skutečně víme, zda je zde potřeba

MPS od fy. ACTIV •Rizika : •Centrum se nám obchodně vylidňuje a centrum kupní síly se přesouvá k hyper, super či diskont marketům – připomínám plán rozvoje a vzniku velkoformátových prodejen směrem k Mostkovicím. Zdražením centra odradíme i ty poslední zbytky občanů, co sem jezdí nakupovat.

MPS od fy. ACTIV •Riziko : •Stavbu PD ve skutečnosti zaplatí rezidenti a lidi jezdící do středu města pracovat. Podle dopravního průzkumu činí krátkodobý návštěvníci jen cca 25%. Nejvíce v centru parkují rezidenti ( cca 40 %, velkou skupinou jsou i zde zaměstnaní občané – cca 24 % a cca 11% dlouhodobý návštěvníci

MPS od fy. ACTIV •Riziko : •Neuvěřitelná dlouhodobost zakázky na 16 let, po podepsání opční smlouvy dokonce na 21 let !!! •Hybnou silou pokroku je ale volná soutěž a my zde dobrovolně vytvoříme smluvní monopol na 21 let – vám se to zdá normální ?? Až ten nájem skončí, vy maminko, zde už nebudete …

MPS od fy. ACTIV •Riziko : •Provoz PD po skončení mandátní smlouvy, kdy Activu nadále na dalších 5 let zůstanou venkovní plochy a městu zůstane jen PD, který se ale bez venkovních ploch nemá sebemenší šanci uživit, protože PD a venkovní plochy je potřeba mít ve vzájemné symbioze…

MPS od fy. ACTIV •„Zná jen pár fíglů, jak se valej holkám šrouby do hlavy, pár hloupejch fíglů, ty mu na to skočíš, za pár dní to chlápka otráví.“ •Vážení zastupitelé a zastupitelky, mějte ten refrén od skupiny LUCIE v paměti, jak Vám bude prováděna prezentace ve věci přijetí návrhu a řádně si dejte vedle sebe 2 věci : Co chceme řešit a jestli návrh a prostředky řešení jsou úměrné cíli …

MPS od fy. ACTIV Já jsem plně pro úpravu parkování, ale tato musí být dnes řešena na území celého města. My ji řešíme zatím roztříštěně a nekoncepčně. Chcete příklad ? Plánujeme parkoviště u Anglické – obyčejné plošné pro cca 119 aut. Proč tam u tak vytížené komunikace neuvažujeme o stavbě PD – třeba i charakteru P+R, aby ti lidé z té strany vůbec do centra nemuseli vjíždět?

MPS od fy. ACTIV •Otázkou stále zůstává, co výstavbou PD chceme řešit – statickou dopravu během dne nebo i potřebu odstavného stání po večerech a víkendech? •Kdo ví, ať odpoví … •Jaký bude vlastně režim PD – bude nabízeno parkování v režimu dlouhodobého parkování pro rezidenty a abonenty a za kolik nebo bude jen denní?

MPS od fy. ACTIV •Zůstává mnoho nezodpovězeného, které mne vede k tomu, že návrh od fy. ACTIV není plně to pravé ořechové, co by řešilo potřebu města. Návrh fy. ACTIV řeší jen technologii peněz, jak z peněženek převážně zde bydlících a zaměstnaných občanů vytáhne 162 mil. za parkování a z města dále dostane 74 mil. Kč za stavbu PD.

MPS od fy. ACTIV •Riziko zakázky: •My jsme evidentně vysoutěžili návrh rozvoje parkování. Pokud by měl být nedílnou součástí návrh pořízení stavby nemovitosti PD, mělo to být taktéž řádně vysoutěženo. Takto si zahráváme s ohněm, když stavbu za 60 mil. Kč budeme pořizovat přes peníze občanů za parkování.

MPS od fy. ACTIV •Tím, že dopustíme křížové financování (monopolizované parkování na všech ostatních venkovních plochách centra x cena za parking v PD odtržená od ekonomické reality ) deformujeme případný trh s nabídkou jiných parkovacích míst či PD v jiných lokalitách, protože soukromý investor tuto šanci nemá. Prostě není to košer …

VARIANTA •Ano nutné regulaci parkování v centru •MPS spustit ale jen v oblasti přirozeně ohraničené vnitřním okruhem •Na kolaudovaných parkovištích zvýšit režim krátkodobého parkování á 10 Kč/první hodina a dále á 10 Kč – to nadále zabezpečí, že krátkodobý návštěvníci vždy najdou místo k zaparkování a vyřízení nutných potřeb •Celé to provozovat ve své režii, ne s odvodem 71% výtěžku pryč z města

VARIANTA Všechny ostatní plochy mimo parkoviště vymezit jako rezidentní s parkováním na parkovací kartu. Proč ? – aby se rovnoměrně rozprostřelo využití ploch - aby se ulehčila administrativa – vydání dlouhodobé karty je efektivnější, než stálé kupování parkovacích lístků

VARIANTA •Zvážit postupně rozvoj rezidentních parkovacích ploch mimo centrum všude tam, kde se budují odstavná stání a to v poměru do 50% plochy. Typicky jde o příklad ulice Partyzánská či Šafaříkova. •Plně uznávám to, že parkovací plocha je dnes ekonomický statek, který má reálnou hodnotu a je potřeba se o něj takto dělit a umět ho i ekonomicky spravovat.

KONEC Těm, kteří to dočetli až sem děkuji za pozornost a připomínám jim, že i ostatní města dnes jdou do řízení parkování ve své režii – Brno, Praha, Olomouc. Jdou cestou řízení svých firem ( s.r.o. či a.s. či MP), aby tento veřejný statek, kterým je dnes veřejně dostupná plocha byl plně využit v zájmu MĚSTA. Neuspěchejme u nás tento proces zablokováním centra na 21 let …Udělejme si skutečně varianty a ty vyhodnoťme a hlavně, pojďme o tom nejdříve diskutovat – nebuďme jako buldozer, co vše hrne silou…