Pro konferenci EQUAL v Praze Zdeněk Karásek; RPIC – ViP www.mamenato.cz, 19. listopadu 2007 Kompetence pro trh práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
1 Konference EQUAL Praha NTS „D“ Adaptabilita a celoživotní učení.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Moravskoslezský kraj – partnerství pro trh práce a zaměstnanost
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET v Programu celoživotního učení
, Praha, Goethe institut Tereza Šmídová NÚV.
Inovace vzdělávacího programu Zahradní a krajinná tvorba Projekt OPVK, oblastní podpora 2.1.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Strukturované učení PROJEKT EU
Základ kvalitního vyjednávacího týmu = dobře vyškolený kolektivní vyjednavač 3 základní stavební kameny kvalitního vyškolení: 1.Odborné znalosti 2.Techniky.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Beskydy pro všechny Výroční konference CIP EQUAL 19. listopadu, Praha Jarmila Šagátová KAZUIST, spol. s r.o., Třinec.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
ReStEP – Základní informace Plný název: ReStEP – Regional Sustainable Energy Policy based on the Interactive Map of Sources (Regionální udržitelná energetická.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Cesta k modernímu vzdělávání
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Poradenské systémy ve vybraných členských zemích EU (CIFAS projekt) European Environment Agency.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Národní tematická síť F NTS F – národní tematická sít F Ing. Václav Götz 19.listopadu 2007.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Otevřená metoda koordinace - příležitost pro samosprávy? Milena Jabůrková Svaz měst a obcí ČR.
Learning Educators Project Grundtvig 2 Learning Partnerships.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Rozdíl je v lidech ROZVOJOM MAKKÝCH ZRUČNOSTÍ K ÚSPECHU 18. Novembra 2008 Tatranská Kotlina.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
– PhDr. Eva Micková a Mgr. Jindřiška Karásková – KOMPETENCE PRO TRH PRÁCE.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Rozdíl je v lidech Festival vzdělávání LABYRINT , Janáčkova konzervatoř, Ostrava Rozdíl je v lidech Informační seminář o projektu Tento.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
KA2- Cooperation and Inovation for Good Practices.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Projekt Impuls / Seminář
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Projekt Impuls / Seminář
Konflikt, koření života
Ing. Lucie Brzáková 12. září 2017
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Transkript prezentace:

Pro konferenci EQUAL v Praze Zdeněk Karásek; RPIC – ViP listopadu 2007 Kompetence pro trh práce

Competencies for Labour Market 1997: inspiration from U.S. – „Competence at Work“ 2002: inspiration from Scotland – „Life after Steel“ 2003, 4 a 6: surveys of employers´demand - >2000 firms 2004: Competence Model approved by Regional Parliament of Moravia-Silesia (1.2 million people in the region) 2005: „Competencies for Labour Market“project launched in CIP EQUAL – preparation of training programmes to develop 14 competencies/soft skills 2006: „Competencies for Labour Market“ initiative validated as the good practice example by European Commission : training programmes verified with partners from U.K., Belgium, Germany, Spain, Portugal, Poland, Romania 2007: transfer of training programmes into English 2008+: mainstreaming of the training programmes within LLL systems in the region, Czech Republic and Europe

Které kompetence u svých zaměstnanců považujete za důležité?

Představení produktů 1. „Máme na to“ – soubor programů k rozvoji 14 klíčových kompetencí pro trh práce u dospělých a systém přípravy certifikovaných trenérů kompetencí 2. „Máme na to“ – soubor programů/školských modulů k rozvoji 6 vybraných klíčových kompetencí u žáků a studentů základních a středních škol s vazbou na trh práce a systém přípravy pedagogů/certifikovaných trenérů kompetencí pro žáky a studenty 3. „RESA“ – Regionální observatoř trhu práce

14 kompetencí pro systémový rozvoj aneb MÁME NA TO! ( 1. Kompetence k efektivní komunikaci aneb „Kouzlo porozumění“ 2. Kompetence ke kooperaci „Za jeden provaz“ 3. Kompetence k podnikavosti „Odměna za odvahu“ 4. Kompetence k flexibilitě „Změna je normální“ 5. Kompetence k uspokojování zákaznických potřeb „Co pro Vás mohu udělat“ 6. Kompetence k výkonnosti „Vytrvale k cíli“ 7. Kompetence k samostatnosti„Zvládnout si svou roli“

8. Kompetence k řešení problému „Když se chce, tak to jde“ 9. Kompetence k plánování a organizaci práce „Dvakrát měř a jednou řež“ 10. Kompetence k celoživotnímu učení „Učím se, tedy jsem“ 11. Kompetence k aktivnímu přístupu „Štěstí přeje připraveným“ 12. Kompetence ke zvládání zátěže (odolnost vůči stresu) „Co mě nezabije, to mě posílí“ 13. Kompetence k objevování a orientaci v informacích „Cesta za poznáním“ 14. Kompetence ke komunikaci v cizích jazycích „Bez bázně a hany“

PIKTOGRAMY

OBSAH JE V BEDNĚ

Trénink 3 moduly pro každou kompetenci o Manuál lektora o Průvodce kompetencí o Pracovní sešit

Manuál lektora Úvod Charakteristika kompetence Úrovně kompetence Nástin tréninku Metodika tréninku Vybrané metody Zpětná vazba Flipchartové listy a vizualizace Doporučený styl vedení Tréninkové materiály Dělení účastníků do skupin Terminologie Řešitelský tým

Průvodce kompetencí Název statě Účel Otázky k zamyšlení Související cvičení Grafické propojení s pracovním sešitem

Pracovní sešit Prostor pro poznámky nebo řešení úkolů Grafické propojení s pracovním sešitem

Videoprogramy

Scénky z natáčení

Táta Rulík a spol. ve studiu

Libuše Rulíková (máma) prezentuje

Doma u Rulíků

Videoprogramy

Internetové aplikace k sebetestování kompetencí V české a anglické verzi jsou k dispozici K1 – K14 Souhrnný test kompetencí K 1Jste komunikativní? K 1Jak jste na tom s presentačními dovednosti? K 2Jste kooperativní? K 3Jste podnikavý člověk? K 4Jste flexibilní? K 5Náš zákazník, náš pán ? K 6Kompetence k výkonnosti K 7Kompetence k samostatnosti K 8Řešení konfliktů K 9Děláte si velkolepé plány? K 11Jak zvládáte překážky? K 12Čím si kazíte život

TRÉNINK TRENÉRŮ KOMPETENCÍ 1. didaktická část 2. odborná část 3. certifikační část

Certifikovaný trenér kompetencí

6 kompetencí pro základní a střední školy Kompetence k efektivní komunikaci (K1) Kompetence ke kooperaci (K2) Kompetence k podnikavosti (K3) Kompetence k řešení problémů (K8) Kompetence k celoživotnímu učení (K10) Kompetence k objevování a orientaci v informacích (K13)

Výstupy projektu Průvodce kompetencí Manuál pro základní školy Manuál pro střední školy

Rozklíčování kompetence Kompetence ke komunikaci

Úrovně kompetence Úroveň I Vyjadřuje co má nacvičovat, zvládat a běžně používat žák prvního až třetího ročníku základní školy. Úroveň II Vyjadřuje co má nacvičovat, zvládat a běžně používat žák čtvrtého až pátého ročníku základní školy. Úroveň III Vyjadřuje co má nacvičovat, zvládat a běžně používat žák druhého stupně základní školy. Úroveň IV Vyjadřuje co má nacvičovat, zvládat a běžně používat student střední školy.

Diagnostický list 1A - VZOR

Diagnostický list 1B - VZOR NEPOUŽÍV Á UČÍ SE ZVLÁDÁ Legenda:

Indikátory výstupů do 6/2008 Min. 420 účastníků ověřovacích tréninků kompetencí (330 – stav k 11/2007) Min. 1,000 účastníků tréninků ve fázi šíření (>1000) Min. 500 účastníků informačních seminářů (>500) Min. 20,000 uživatelů internetových aplikací (>4000) > 4,000 žáků a studentů, se kterými se testovaly nástroje  Místní/Regionální úroveň – zavedení tréninků kompetencí do vzdělávacího systému (Kompetence do škol ….)  Národní úroveň – spolupráce při zavádění rozvoje kompetencí do vzdělávání dětí i dospělých (vlastní aktivity – otevření pobočky v Praze, NTS-D, MPSV a MŠMT)  Evropská úroveň – ověření a šíření nástrojů pro rozvoj kompetencí (Anglie, Belgie, Německo, Polsko, Portugalsko, Španělsko + Rumunsko, Turecko, Ukrajina)

Otázky a odpovědi Další informace: