Dotazník k ESU Celkem respondentů: 170

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ing. Květoslava Plechatá
Advertisements

DUNA - závěrky Ing. Iva Tomanová Prosinec 2008
ing. Květoslava Plechatá
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Co lze změnit pro nové období Vše musíte ve staré firmě 2008 před definitivním převodem •Klienti –Identifikátor klienta (záložka Další údaje) –Název adresy.
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.
Výzkumné projekty MPO řešené v r na ZČU náležitosti účetních dokladů na ZČU u projektů se samostatným bankovním účtem.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Databázové systémy Přednáška č. 3 Proces návrhu databáze.
Dajbych Václav Pole Další stránku vyvoláte levým kliknutím na Vaší myš, nebo popřípadě rolovacím kolečkem.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Evidence a inventury majetku
Tvorba webových aplikací
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ing. Květoslava Plechatá
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Verze Modul OCENĚNÍ DaMaSk
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.
Tabulkový procesor.
premieR Daň silniční a platební styk
Základy účetnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Daňová evidence Michal Radvan
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Hromadná korespondence
Databázové systémy Přednáška č. 7 Uživatelské rozhraní.
Prvotní doklady a jejich zaúčtování
2 Princip zaúčtování dokladů v aplikaci EKOS Ing. Iveta Klimečková.
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Celní služby 2000 Radek Sedláček TranSoft a.s Radek Sedláček TranSoft a.s
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Práce se šablonami v MS Word 2007
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Úvod do účetnictví.
Dokumentace informačního systému
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z VÝUKY David Chudán 1. NASAZENÍ VE VÝUCE SEWEBAR-CMS je nasazen při výuce OP předmětu 4IZ210 druhý semestr. Za tyto dva semestry.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
2OP381 Manažerská informatika 1
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Účetní systémy na PC (MPF_USPC) 1. TÝDEN (25. – )
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
CO JE HOSPODAŘENÍ? Peníze - získávání a nakládání s nimi,
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Nokia Czech Republic, s.r.o. Igor Šmerda, program manager.
PENĚŽNÍ DENÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Schůzka 5. jednání řídícího a realizačního týmu projektu ORSEJ dne
Anotace: Kancelářský balík od firmy Microsoft je nejčastěji používané řešení ve firmách i domácnostech. Žáci získají přehled o tomto produktu, získají.
Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti III.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
SOFTWARE Operační systémy.
SH ČMS účetní závěrka 2016 Metodický pokyn č. 4/2016.
PENĚŽNÍ DENÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Aktuální stav Orsoft RADNICE Open
Základní informace Možnost zadání rozpočtu i v cizí měně
Princip účtování.
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Finanční účetnictví rozpočtové
ACM Digital Library Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Transkript prezentace:

Dotazník k ESU Celkem respondentů: 170 Zpracovali: Eliška Eclerová, Lukáš Hušek

Které moduly v ESU využíváte? Účetnictví (57x) Dotace Daňová evidence Členové Akce Formuláře Cestovní náklady Majetek Stav základny Kniha jízd Schůzky Žádné (2x)

Pokud ANO, tak jaký? Tabulkový program Excel – 12x Tichý Ježek – 4x Pohoda – 3x Pohoda Money 3S – 2x Účto – 3x STEREO Schuster Jsem zvyklá na papírovou formu jednoduché účetnictví Premier systém Žádný Kolega mi kdysi udělal PD a používám jej dodnes. Na míru pro účetní,upravený pro turistický oddíl. V našem hospodaření nám zatím vyhovuje ručně psaný peněžní deník dříve vydaný Asociací. Aktuálně uvažuji o využívání programu ESO. Naše účetní má svůj, nevím jaký, ale vyhovuje. Máme tradiční pokladnu s elektronickým peněžním deníkem, běžný, ale transparentní účet a materiálovou Zelenou kartu. Vše odkontrolováno Čistým Tomíkem.

Pokud jste v předchozí otázce zaškrtli NE, uveďte důvod. Ještě nebyl čas se tím zabývat,snad někdy příště. Nefungovalo to. Nevím. Poslal jsem na ústředí elektronický seznam členů oddílu a Ondra Šejtka to za nás udělal a převedl do elektronické evidence členů. Nešlo mi to  Nefungovalo to - nedostatečné znalosti práce s výpočetní technikou. Jsme staronový oddíl. Nevím co je webové rozhraní. Jsem zvyklá na psanou podobu evidence. Vyhovuje papírová forma. Naše činnost byla zahájena před 1 rokem, jsme malý oddíl a teprve se učím vést oddíl. Nepodařilo se nám správně napsat heslo. Přihlásili jsme je pouze elektronicky . Nedokázala jsem se přihlásit. Jako vždycky jsem po roce nevěděla, kam jsem si zapsala hesla a přihlašovací údaje atd. Seznam členů mám trvale jako doc. Soubor v počítači, upravit je záležitostí cca 5 min. Poslal jsem na ústředí elektronický seznam členů oddílu a Ondra Šejtka to za nás udělal a převedl do elektronické evidence členů. Jsem zvyklá na písemnou podobu . Neučení na papírovou formu. Přihlásíme na rok 2014. Není to moc uživatelsky příjemné. V letošním roce mám problémy s počítačem .

Máte jinou poznámku k ESU? (Citace dotazovaných, úprava pouze vážně hrubých chyb.) Veškerou evidenci činnosti, docházku i ekonomiku děláme v ESU. S funkčností jsem maximálně spokojený. Základní verzi jsem v úvodu zaplatil, ale nikdy nepoužil. ESO jsem si pořídil už před lety, ale nešlo mi spustit. Přesto bych ho uvítal. Chceme od roku 2014, zavést kompletní účetní agendu se vším všudy. Bohužel administrativa narostla do té míry, že to bude zřejmě nezbytně nutné!! Zřejmě využijeme právě ESA. ideální by bylo, abychom účto založili v agendě, ve které můžeme dělat naprosto všechny účetní operace. Nevím, co po nás do budoucna vlastně budou chtít. Už chtějí rozvahy, bilance, výkazy zisku a ztrát....apod. Kdysi jsem jezdil s děckama, "čundroval" a byl v pohodě...Dnes pořád něco řeším, podobně jako vy všichni!! ESO mi vyhovuje tak jak je. Zpracovávám v něm téměř celou agendu oddílu, za vylepšení by stály dokumenty. Kupř. hlavičkový papír je dobrý, ale vzor je zastaralý (třeba logo KČT s překlepem). Super by byla možnost rovnou v ESO do hlav. papíru zapisovat a tisknout rovnou celý dokument. pro člověka, který je zvyklý na "normální" účetnictví je ESO tragédie. Ostatní funkce byly celkem v poho, ale nebyl důvod jej používat. Jena aplikace na účetnictví, webově evidovat a ještě ESO? Nezkoušel jsem to, nějak nás to minulo... už jsem dotazník posílala Zatím jsem se naučila jen nejnutnější věci z účetnictví, ale předpokládám, že zvládnu víc funkcí.

Kompaktibilita s operačním systémem windows 7 a víš. Exporty a tisky dělají problémy s novými verzemi programů - např. sada office, příliš nefunkční sladění s bankovními výpisy. Nemám, protože jsem se ještě nedostal k tomu si program ošahat. ESO mi vyhovuje tak jak je. Zpracovávám v něm téměř celou agendu oddílu, za vylepšení by stály dokumenty. Kupř. hlavičkový papír je dobrý, ale vzor je zastaralý (třeba logo KČT s překlepem). Super by byla možnost rovnou v ESO do hlav. papíru zapisovat a tisknout rovnou celý dokument. URČITĚ BYCHOM PŘIVÍTALI AKTUALIZACI ESA, VELMI BYCHOM UVÍTALI JEDNODUŠŠÍ TVORBU VLASTNÍCH FORMULÁŘŮ (NAPŘ. NĚCO VE STYLU GOOGLE+, KTERÝ JE VELMI UŽIVATELSKY PŘÍVĚTIVÝ. Nejdříve jsme vše vedli a ESO nám nechybělo, což je zřejmě minulostí! Chceme se tedy zapojit nebo zcela jinak začít dělat oddílové účto. Bohužel školení ve Svitávách jsem se z jiných důvodů (rodinných) nemohl zúčastnit. Počkáme na další nebo si zajistíme jinak.Ano, chci vše nastavit tak, abych dospěl k úspoře času a měl vše pohromadě, tak jako tomu je u programů Gordic, SAS atd. Již ladíme naše webovky tak, aby se kluci a holky přihlásili na akci a zároveň bychom z toho uměli vygenerovat přímo seznam, který je totožný s Elektonickou evidencí na asociačním webu.Totéž chceme udělat s účetnictvím, majetkovou evidencí apod. Nutí nás k tomu všechny ty výmysly úředníků, kteří po nás začali chtít ke každé dotační pobídce Výkaz zisku a ztrát, Rozvahu organizace atd.

Veškerou evidenci činnosti, docházku i ekonomiku děláme v ESU Veškerou evidenci činnosti, docházku i ekonomiku děláme v ESU. S funkčností jsem maximálně spokojený. Nebylo by špatné pořádat kurz k práci s tímto programem.Já s počítačem ve své profesi nepracuji proto to neumím. Účetní uzávěrka. Program neznám. Kde a jak se dá pořídit? Eso jsem začal používat, pak mi zkolaboval totálně comp. Při pořízení nového compu jsem to znova nenaistaloval, ani nevím proč. Dělám to ručně. Účetnictví si nechávám zpracovávat placenou účetní. Pokud by bylo nutné přejít na podvojné účetnictví, určitě bysme ESO využili, v současné době mi daňová evidence v Pohodě vyhovuje víc. Agendu oddílu vedeme v Excelu a dotace se dají snadno vyplnit ve Wordu. Strašlivě zastaralé, některé ovládací prvky jsou velmi špatně použitelné (např. vkládání položky typu datum: zkuste třeba 01.09.2013 přepsat na 31.10.2013 –budete rejdit kursorem tam a zpět jako…diví. Dlouhý vývojový cyklus, žádné novinky, pomalá nebo spíše žádná reakce na připomínky. „Aktuální“ (skoro je mi trapné to slovo použít) verze 3.0.0.122 je snad z roku 2008. Testované pouze v jediném prostředí –např. má problémy, když je spuštěno na systému v jiném jazyce než českém, nepoužívá Unicode apod. Nefunguje dobře pod Linuxem, sice lze rozběhnout ve Wine, ale konfigurace je velmi bolestivá a např. díky závislosti na system locale (natvrdo očekává české nastavení formátů) se velice špatně nastavuje. Používání Dotací je neintuitivní, spolu se systémem desátků zasílaných A-TOMu je málo přehledné přechodem na webové rozhraní se usability ještě více zhorší (jako je tomu typicky v případě přechodu ze standalone GUI na web GUI)

Prestoze jsem mela s Esem problemy, tak se mi zda v porovnani s jinymi ucetnimi programy, ktere jsem zkousela, dobre zvladnutelny. Provést změny v souladu s účetními předpisy a především připomínkami revizní komise. ESO zatím nepoužívám jsme malý oddíl fungujeme rok a já se teprve seznamuji s chodem oddílu a celé organizace. Zpočátku ne. Poslala jsem vyplněný list. Až další členy jsem doregistrovala přes el.evidenci. Nepoužívám (zatím) žádný účetní program, je pro mě pohodlnější vše účtovat „propiskou“ do účetní knihy. Možná ale, že žačnu…někdy. Pracuji v jiném účetním programu, učit se další je pro mne obtížné a vzhledem k frekvenci použití (obvykle dělám na začátku roku evidenci, během roku (tj. obvykle 2x) dotace a cca v dubnu najednou účetnictví za loňský rok) nepraktické, páč v něm nemám praxi, vždycky za tu dobu půlku zapomenu a nemám ho „v ruce“, tudíž práce v něm je obtížná a pomalá.- Vyhovuje Vám? (Ano/Ne) Viděla jsem ho kdysi na začátku (2005?), tenkrát byl (nebo alespoň účetní část mnohem obtížnější a méně „vychytaný“ než mnou používaný software. Dnešní verze neznám, tudíž sek nim nemohu vyjádřit. Vedeme pouze jednoduché účetnictví (a je to pro nás „nejjednodušší“). Doposud nepoužíváme, se současnou verzí ESA nejsme spokojeni. Když jsme zkoušeli využívat ESO před pár lety, narazili jsme na pár drobností, které nás odradily. Jde zejména o možnost síťové práce více uživatelů. Jeden člen oddílu zodpovědný za Majetek, druhý za účetnictví. Hodilo by se spíše školení na tento program. nedovedu si to představit v praxi, autoři úplně plně nepronikli do práce a hospodaření oddílů, takže je to běh na dlouhou trať. 

Zpracovávám pouze jednoduché účetnictví a jsem zvyklý dělat to dlouhá léta ve vlastních excelovských tabulkách.- Vyhovuje Vám? (Ano/Ne) Nikdy jsem ho neviděl, ale mám představu o jiných účetních programech (Money S3, Pohoda, MRP Slušovice, …), takže předpokládám, že je tam spousta věcí, které bych nevyužil. Něco jiného by samozřejmě bylo, kdybych zpracovával podvojné účetnictví, využíval účtové osnovy, vystavoval větší množství faktur, apod. To bych se o něj určitě více zajímal. ESO v novém - nedokáži odpovědět, ale pokud už se bude něco nového tvořit, mělo by to být přínosem i pro ústředí, tedy data co tam povinně oddíly uloží aby jste byli schopni sami v programu zpracovat. Pokud to bude jen dobrovolná volba oddílu a někdo Vám to bude dávat v ESU, jiný v pohodě a jiný v excelu, a vy to budete muset opět vyzobávat a plnit do dalších a dalších přehledových tabulek, tak mi to přijde jako mrhání penězi i časem. Takže rozhodující pro nový systém bude opravdu procento oddílů, které je využívají. Pokud už budete něco nového zadávat, mělo by to opravdu být dostupné na webu, pokud možné bez instalace do konkrétního PC a plně propojené s dosavadní elektronickou registraci s možnosti vlastních tiskových výstupu dle potřeb oddílu. Vyhovuje nám již dvacet let jednoduchý způsob vedení oddílového účetnictví v námi používané dosavadní formě.Účetnictví vedeme po staru. Hlavně si myslíme, že elektronické účetnictví by bylo pro naši hospodářku časově daleko náročnější a nechtěla by nám ho dělat. Po vzniku ESA jsme krátce program využívali, ale jelikož nám nejpoužívanější (evidence, třídění…) nevyhovovalo zůstali jsme u databáze Excelu, kde většinu agendy vedeme. Podpora UTF – 8. Přitítám systém webové aplikace.

Dnes už to bez ESA neumíme dělat, trochu moc jsme si na něj zvykli Dnes už to bez ESA neumíme dělat, trochu moc jsme si na něj zvykli. uvítali bychom ještě obdobný modul jako jsou akce, ale s evidencí docházky na schůzky. Vím, že to jde teoreticky udělat i přes akce, ale pak se to motá, Není to však něco na čem naše spokojenost stojí. Také by se nám hodilo mít možnost k instruktorům a vedoucím připojit sken jejich osvědčení o kvalifikaci, bylo by to po ruce. Taky by se hodilo, kdyby k dotacím bylo možno připojit doklady z více let a tudíž by se mělo nějak dát přetáhnout dotaci do jiného roku. Dotace nadací jsou často na více let, nebo od listopadu do června a bylo by fajn mít možnost sledovat čerpání po celou dobu. Nám, ale to budeme asi výjimka, by se hodila i mzdová agenda. No a hlavně zamýšlené propojení s evidencí a dotacemi ústředí a možnost přístupu online je super. Hospodář by třeba měl možnost vkládat, ale na data a sestavy by se mohli dívat i jiní vedoucí. To by bylo supr. Tak ať odpovědi slouží. Uvítali bychom "v novém programu" ESO možnost v programu obhospodařovat téměř veškerou agendu oddílu s možností zasílání informací a dotací přímo z ústředí. A také bychom uvítaly možnost přímého tisku pokladních příjmových a výdajových dokladů ve formátu A6. Při letošní revizi oddílu 17. 3. 2013 nám bylo doporučeno přejít od roku 2013 na klasický peněžní deník – zjednodušené účetnictví. Důvodem byly nesrovnalosti (finanční rozdíly) ročních účetních formulářích, přestože se domnívám, že jednotlivé položky účtuji správně. Uvítal bych radu či pomoc s odstraněním tohoto problému. Jednotnou šablonu, návod, jaké účetní kódy používat pro jaké typy akcí. Např. Jedeme na výlet na Hrad. Jak rozdělit cestovní náklady, vstupné, občerstvení, jiné drobné náklady spojené s výletem, doporučení banky, typu účtu, kde účet organizace není zatížený vysokými poplatky za vedení účtu, výběry, atd. používal bych ho, třeba když by přišla povinná "podvojka„. dosud nevyužívám, z důvodu pracovního vytížení.

Do jisté míry ano, výstupy k daňovému přiznání jsou téměř jediné, které využívám. Ostatní agendu si vedu většinou v Excelu, protože ESO vyžaduje opravdu precizní zadávání všech záznamů, jednotlivé moduly nejsou propojené a při pokusu doinstalovat propojení banky a pokladny se mi vymazaly všechny původní data. Při pokusu zaznamenat vše k jedné akci tak, aby správně vyšel rozpočet, jsem dospěla k jednodušší zaběhané variantě v Excelu.