Orientece v čase Romana Straussová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kojenecké období.
Advertisements

Vysvětlení pojmů PROJEKT (ve vztahu s «mentálními gesty » - viz dokument o mentálních gestech) Vědomé projekty a.
Podpora studentů s SPU na MU
Projekt An Apple Pavla Sedlářová.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Animovaný film Jak na to? Ruční animování pohyblivých částí
Oddíl Penguins Praha-Smíchov. Sdružení dětí a mládeže Věnujeme se všem dětem, které mají zájem se rozvíjet Alternativa volnočasové aktivity zaměřená na.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
PSYCHICKÉ JEVY.
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Sdělování nepříznivých informací.
Struktura Romana Straussová
WWW – hypertextový informační systém
Jak ovlivňuje můj život současná technika. Televize V dnešní době je zcela pravděpodobné, že 2 % ze 3 % lidí mají doma televizi. Já si myslím, že televize.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Technologie.
Slovník Nevíte jak pracovat se slovníkem na internetu?Nevadí,přečtět e si můj návod: Návod Jméno:Karolína Průšová Datum: Škola:Nám.Bří.Jandusů.
Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS.
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
ROZKVĚT DÁŠI Dobrá praxe - prosinec Dáša  39 let  r – Domov DUHA  → byt Vladivostocká  r – byt Vašátkova  Práce v dílnách  Epilepsie.
Děti by nikdy neměly trpět bolestí Léčba musí probíhat ve spolupráci s rodinou Stále někdy nedostatečná léčba Dítě nedokáže bolest dobře vyjádřit a popsat.
Logopedická třída MOTÝLCI
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Alternativní a augmentativní komunikace
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Před, za, pod, nad aktivita
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Vyučovací formy-výuka v bloku
Prezentační dovednosti 2015 Vítám Vás na dnešním semináři Prezentační dovednosti II.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
6. Taoismus PhDr. Irena Martínková, Ph.D. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
DYSGRAFIE – PORUCHA OSVOJOVÁNÍ PSANÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Eva Černá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Demence. Slovo demence pochází z latinského „demens“: „de“- mimo „mens“ – duch Ten kdo ztratil ducha, duši.
Prevence. Osnova Jak to u nás vypadá Mé hodnoty Práce s žákem Práce se třídou Celoškolní akce Práce s učiteli Práce s rodiči.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
SEX, EROTIKA A PORNOGRAFIE
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Metodické materiály a pomůcky
Seznámení s titulkováním pro neslyšící
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_18_8. ročník_Drogy
Čím chci být až vyrostu…
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
TEPLÉ SVĚTLO CÍTÍM, TO MI DÁVÁ KLID
Děti a sport Jazyk a řeč.
Vývoj motýla Vnímání.
Jak si hrát v hodinách slohu?
Jak se efektivně učit 2017.
Pokročilé metody speciální pedagogiky
Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Jak poznáme policistu Bc. Lenka Sokolová.
Transkript prezentace:

Orientece v čase Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS

Posloupnost dějů a orientace v čase Hlavní handicap společný všem osobám s PAS Potřebují kompenzační pomůcky Kompenzací je vizuální struktura času Tedy RÁMEC, VE KTERÉM SE DÁ VIZUÁLNĚ DOBŘE ORINTOVAT

BEZPEČÍ Kompenzační vizuální pomůcka, která poskytne dítěti možnost orientace v čase mu poskytne možnost nebát se, neztrácet se – tedy BEZPEČÍ KAŽDÝ Z NÁS CHCE VĚDĚT, CO SE S NÍM BUDE DÍT

Lidé obvykle myslí v pojmech Myšlení = Řeč U lidí s PAS je to jiné. Nemyslí v pojmech Myslí v obrazech, nahrávaných na video „Myslím v obrazech. Slova jsou pro mě cizím jazykem. Mluvená i psaná slova si překládám do barevných filmů doplněných zvukem, které v mé hlavě běží jako videokazeta. Když se mnou někdo mluví, jeho slova hned překládám do obrazů.“ (Temple Grandin, doktorka zoologie a žena s PAS) (http://www.grandin.com/inc/visual.thinking.html)

Odpovědí je VIZUALIZACE ČASU ZPOČÁTKU OBRÁZKY POZDĚJI JEN PSANÝMI SLOVY UKAZUJEME DÍTĚTI, CO SE S NÍM BUDE DÍT

Co můžeme pozorovat v chování dítěte s PAS? Dítě je neklidné Nereaguje na zavolání Nedokáže vyjádřit, co chce Nesdílí s druhými svůj zájem, aktivitu Nereaguje na běžné pobídky, je obtížné motivovat ho ke spolupráci

Zvláštní chování dítěte s PAS a jeho PŘÍČINY Dítě NEROZUMÍ PŘESNĚ, co se kolem něj děje → objevuje se úzkost a strach → dítě se uzavírá do pasivity, nebo naopak utíká k rituálům, ve kterých nalézá bezpečí ÚZKOST dítě ZAHLTÍ - nemá klid k učení se novým věcem