Princip rovného přístupu Žáci s různým handicapem - momentální znevýhodnění -trvalé znevýhodnění - handicapy viditelné - handicapy skryté Změna koncepce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

Vstup absolventů středních škol na trh práce
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Projekt je spolufinancován ESF a SR ČR VZDĚLÁVACÍ, PORADENSKÉ A RELAXAČNÍ CENTRUM PRO ZDRAVOTNĚ ZNEVÝHODNĚNÉ OSOBY A JEJICH RODINY V LIBERECKÉM KRAJI OBCHODNÍ.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Logo Vzdělávání s podporou fondů EU Škola bez bariér Pilot G Nová koncepce školy Educatio omnibus.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. MODERNIZACE VZDĚLÁVÁNÍ – ŠANCE LEPŠÍHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ CZ.1.07/1.2.33/
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Princip rovného přístupu Žáci s různým handicapem - momentální znevýhodnění -trvalé znevýhodnění - handicapy viditelné - handicapy skryté Změna koncepce školy

Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR

•S tudenty školy jsou mimo jiné mladí lidé: – s vývojovými poruchami učení – s různými smyslovými vadami – se závažným tělesným znevýhodněním – ze sociálně slabých rodin

•P otřeba komplexního řešení, které by zajišťovalo: – odstranění přístupových a komunikačních bariér – odstranění prostorových bariér – získání nových kompetencí žáků s SVP •s výhledem k jejich dalšímu studiu •k budoucímu profesnímu uplatnění – systém celoživotního učení zaměstnanců školy – modernizace vzdělávacího materiálu a školního kurikula – podpora neformálního dobrovolnictví

Tvorba projektové žádosti •Specifikace a ujasnění si cílů a priorit •Oslovení partnerů projektu –PPP Žďár nad Sázavou –Úřad práce ve Žďáře nad Sázavou

Získání pedagogického sboru •Motivace –hledání všech pozitiv –pojmenování rizik •Nalézání společného konsensu •Přijetí vlastní role a odpovědnosti

Analýza školy zaměření na zjištění školního klimatu Dotazníkové šetření • Žáci92 % • Učitelé100% • Rodiče76 %

Dotazník Vysvětlení hodnotící škály: 1tvrzení souhlasí 2tvrzení až na malé výjimky souhlasí 3tvrzení souhlasí s výjimkami 4tvrzení až na malé výjimky nesouhlasí 5tvrzení nesouhlasí N tvrzení nejsem schopen(a) hodnotit 15. Učitelé se zajímají o všechny žáky (ne pouze o své „oblíbence“) N

Výsledky analýzy Žáci •Objektivita učitelů •Nepřítomnost šikany •Přátelství mezi spolužáky •Vstřícnost učitelů •Autorita učitelů

Výsledky analýzy Žáci •Časová náročnost přípravy •Nedostatek času na relaxaci •Nedostatečné prostorové zázemí na relaxaci •Nedostatečné využívání IT •Velké množství učiva •Obava ze zkoušení

Negativa - rizika Časová náročnost Odborná nepřipravenost Legislativní omezení Nedostatečná informovanost Veřejnosti o nutnosti integrace žáků se SVP Pochopení veřejnosti

Pozitiva Modernizace koncepce školy Zlepšení interpersonálních vztahů Přiblížení se E. standardům Projeví se aktivita i ochota ke spolupráci Možnost vytvoření Interaktivního Vzdělávacího materiálu Zlepšení komunikace Učivo jako prostředek k dosažení klíčových kompetencí

2005 Odevzdání projektové žádosti

Název projektuZměna koncepce školy - vytvoření moderního vzdělávacího systému a komplexních podmínek pro úplnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Operační programOperační program Rozvoj lidských zdrojů Priorita3.3 Rozvoj celoživotního učení Opatření3.3.1 Zkvalitňování vzdělávání ve školách a školských zařízeních a rozvoj podpůrných systémů ve vzdělávání Doba trváníprosinec listopad 2007 Celkový rozpočet Kč Zdroje financovánístrukturální fond EU (75%), státní rozpočet ČR (25%)

Cílové skupiny projektu: •žáci se speciálními vzdělávacími potřebami •žáci a studenti gymnázia (osmileté a čtyřleté studium) •učitelé, výchovní poradci

Cíle projektu: •změna systému ve vzdělávání žáků se SVP zohledňující specifika jejich potřeb •zvýšení připravenosti žáků se SVP k dalšímu studiu •uplatnění žáků se SVP na trhu práce •zvýšení odbornosti pedagogů pro práci s žáky se SVP •zapojení pedagogů do systému celoživotního vzdělávání

Struktura pilotních cílů: 1.Vzdělávání pedagogů v systému celoživotního učení a. vzdělávání pro práci se žáky se SVP (postižení DYS, etnické minority, sociální znevýhodnění, soc.- psych. výcvik)

b. vzdělávání počítačové gramotnosti (se zaměřením na tvorbu interaktivního vzdělávacího materiálu) c. vzdělávání v problematice aktuálních okruhů (enviromentální, mediální a multikulturní výchova, sociální dovednosti, evropské globální souvislosti) d. vzdělávání k dobrovolnictví

2. Tvorba interaktivního vzdělávacího materiálu a. elektronické učebniceV4 (studijní materiál s multimediálními prvky) b. vizualizace vzdělávacích schémat (prezentační materiál doplňující výklad učitele v hodinách) c. audionahrávky (CD obsahující poslechový materiál a materiál ke zkoušení)

3. Aktivity zaměřené na využití IC technologie a.vytvoření nových dynamických www stránek V3 (komunikační nástroj na bázi redakčního systému) b.zapůjčení notebooků žákům se SVP c.zřízení pracovního místa ICT koordinátora (konzultant a pomocník při řešení technických problémů spojených s využitím IC technologie)

4. Tvorba modernizovaného vzdělávacího systému a.přizpůsobeného obsahem, formou a metodami potřebám žáků se SVP b. s promítnutím poznatků do učebních a tématických plánů školy

Efekty pro žáka: •kvalitativní změna přístupu ve vztahu žák-učitel •posílení sebevědomí žáka se SVP •snadný přístup k využívání interaktivního vzdělávacího materiálu •úspěšné ukončení studia a přijetí na VŠ •získání odpovídajícího zaměstnání

Multiplikační efekty: •zvýšení zájmu veřejnosti o problematiku žáků se SVP •zvýšení rodičovské důvěry v alternativní přístupy ke vzdělávání jejich dětí •zvýšení rodičovské spoluúčasti v procesu vzdělávání žáků se SVP •změna společenských postojů k problematice vzdělávání žáků se SVP

Multiplikační efekty: •zvýšení prestiže školy •zvýšení vědomí učitelů o nutnosti prezentace výsledků pedagogické práce •zvýšení motivace učitelů k celoživotnímu vzdělávání •realizace evropských projektů, které rozvíjí a doplňují realizaci stávajícího projektu

Inovativnost projektu: •zlepšení kvality mezilidské komunikace (mezi školou, žáky, rodiči a širokou veřejností) •vytvoření interaktivních vzdělávacích materiálů (el. učebnice, vizualizační schémata, audionahrávky) •vytvoření inovované vzdělávací nabídky •vytvoření transparentního informačního systému školy (internet, intranet)

Inovativnost projektu: •zavedení dobrovolnických aktivit do života školy •pořízení technických pomůcek a. napomáhajících žákům se SVP kompenzovat jejich omezení b. pro učitele k tvorbě interaktivních vzdělávacích materiálů •vytvoření pracovního místa ICT koordinátora V5

Příklad dobré praxe V2

Škola bez bariér vytvoření prostorových a technických předpokladů Změna koncepce školy Tvorba interaktivních vzdělávacích nástrojů Vytvoření moderní komunikační platformy Systém celoživotního učení Komplexní integrace žáků s SVP ŠVP popis a nastavení systému

Děkujeme za pozornost