EKOABECEDA 3.ÚKOL DO RECYKLOHRANÍ
VYBITÉ BATERIE DO KOŠE NEPATŘÍ Třetí úkol od ekologicko-vzdělávacího projektu RECYKLOHRANÍ byl zvlášť obtížný, neboť se musela tentokrát zapojit celá škola. Úkolem bylo vypracovat devět scénářů týkající se životního cyklu baterií, jejich následné recyklace a postoji k životnímu prostředí.
1. scénář pro první stupeň POHÁDKA O ZATOULANÉ BATERII CÍL SCÉNAŘE: Seznámení žáků s použitím baterií a jejich správné likvidace. ANOTACE: Žáci z 1.B zahráli pohádku ostatním prvním třídám. Pohádka se jim moc povedla. Během projektu žáci do školy přinesli 14 elektrospotřebičů, převažovali hračky a 124 baterií.
2. scénář pro první stupeň HRA „BAT-XESO“ CÍL SCÉNÁŘE: Naučit se vyhledat správný sběrný box pro vybité baterie. ANOTACE: Žáci 2.B vytvořili 22 kartiček (dvojic) baterie – sběrný box. Zahráli si spolu a vyzvali na souboj i paralelní třídu. Během projektu donesli do školy 133 bateií.
BAT-XESO
3. scénář pro první stupeň KAŽDÁ JSME JINÁ, ALE SEJDEME SE NA STEJNÉM MÍSTĚ. CÍL SCÉNÁŘE: Poznat různé druhy baterií a správně určit, kam patří vybité. ANOTACE: Žáci 3.B zvolili kombinovanou techniku kresby, malby a prostorové tvorby. Celkem vyrobili 46 baterií a vytvořili jeden sběrný box. Do školy donesly šest baterií.
SBĚRNÝ BOX NA BATERIE
4. scénář pro první stupeň „PO STOPÁCH ŠERLOKA BATa“ CÍL SCÉNÁŘE: Seznámit se s místy, kde mohou odevzdat vybité baterie. ANOTACE: Žáci 4.B objevili ve svém okolí 13 sběrných boxů, které zakreslili do mapy.
MAPA
5. scénář pro první stupeň AGENT 008 JAMES BAT CÍL SCÉNÁŘE: Osvětou vést k uvědomění si jak nakládat s bateriemi. ANOTACE: Žáci 5.B vytvořili 7 pracovních skupin. Celkem své otázky položili 120 lidem. Během projektu donesli 235 vybitých baterií.
NÁSTĚNKA AGENTA JAMESE BATA
1. scénář pro druhý stupeň OTÁZKY JAMESE BATa CÍL SCÉNÁŘE: Seznámení s využitím baterií a souvisejícími informacemi. ANOTACE: Žáci 6.A vytvořili 20 kartiček s otázkami. Během výtvarné výchovy vyrobili herní plány. Během projektu do školy donesli 39 baterií.
OTÁZKY A HRY
2. scénář pro druhý stupeň BATOVINY – BATovy noviny CÍL SCÉNÁŘE: Poznat význam třídění vybitých baterií. ANOTACE: Žáci 7.A vytvořili na balicí papír dvoje noviny. Jedny noviny pojali jako bulvár a druhé pojali seriózně. Během projektu donesli do školy 345 baterií.
BATOVY NOVINY
3. scénář pro druhý stupeň CESTA KOLEM SVĚTA ZA 80 DNÍ ANEB JAK TO JULES VERNE OPRAVDU MYSLEL. CÍL SCÉNÁŘE: Uvědomit si důležitost použití baterií, spotřebičů, třídění baterií. ANOTACE: Tento úkol se nám bohužel nepodařilo splnit.
4. scénář pro druhý stupeň PO STOPÁCH ŽABÁKA BATa CÍL SCÉNÁŘE: Použití baterií, spotřebičů na baterie, třídění baterií. ANOTACE: Žáci 9.B vytvořili orientační běh pro žáky školní družiny.
Děkuji všem učitelům, kteří se s žáky zapojili a pomohli nám získat 400 bodů.