TyfloCentrum Brno, o.p.s. zkušenosti a výsledky projektu TyfloCentrum Brno, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh komunitního plánu na rok
Advertisements

TyfloCentrum Brno, o.p.s. se představuje
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
„IT nad 40 let“ „IT nad 40 let“ Středočeský kraj „Dobrá praxe“
Téma: Práce se zrakově handicapovanými žáky
Počítačové kurzy v rámci projektu TyfloEmployAbility Mgr. Radek Pavlíček, TyfloCentrum Brno, o. p. s.
Podpora trvalého řešení situace nezletilých žadatelů o azyl v ČR TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ.
Tyflokabinet České Budějovice, o.p.s. se zrakovým postižením
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Jak se uplatnit na trhu práce
1 Opatření 1.1 JPD3 Rozšíření a zvýšení adresnosti aktivní politiky zaměstnanosti Úřad práce hl.m. Prahy 19.října 2004.
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
KONTAKT BOHUMÍN – metodika komunitního centra a soc
ESF - rovné příležitosti pro všechny CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
„Od osmi do čtyř“ projekt rozvojového partnerství „Asistence“ financovaný z prostředků CIP Equal.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Název projektu: Aktivizační a vzdělávací centrum Období řešení projektu: –
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící. Agenda: 1) Kdo jsme 2) Jaký je náš cíl 3) Naše projekty.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Klíčová otázka č. 4 Zaměstnanost a práce Pavel Pěnkava 26. – 27. listopadu 2014.
Krátké představení aktuálních výzev pro NNO zaměřených na podporu zaměstnanosti (3.3 a 2.1 OP LZZ) Seminář pro NNO Rumburk,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
P R O J E K T C E N T R A 50+ CZ.1.04/2.1.01/ bfz – vzdělávací akademie, s.r.o. CZ.1.04/2.1.01/ bfz – vzdělávací akademie, s.r.o.
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
Ing. Dominika Prchlíková
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Podporované zaměstnávání -metoda boje proti nezaměstnanosti osob se zdravotním postižením reg. číslo: CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Jak se zařadit do společnosti? Nastínění podstaty sociální práce
KomunitníCentrum. ČESKÉHO ŠVÝCARSKA TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR  4 národní.
JOB ASISTENT s.r.o.. Hlavní aktivity společnosti: Zpracování a řízení projektů – EU Zpracování a řízení projektů – EU Poradenství Poradenství Outplacement.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Využití informací o trhu práce. Hlavní cíle aktivit v roce 2014 Čtyři hlavní oblasti: 1.Zákazníci (zaměstnavatelé a uchazeči o zaměstnání), 8 cílů 2.Aktivity,
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Regionální individuální projekt „Program aktivizace a podpory uchazečů a zájemců o zaměstnání se zdravotním omezením v Královéhradeckém kraji“
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Konference Net ZP – Síť péče o osoby se zdravotním postižením Včasná pracovní diagnostika pro tělesně postižené CZ.1.04/5.1.01/B Mgr. Martin Korych.
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Prezentaci vytvořila : Veronika Jusková Nikola Chylková Alena Bujnochová Martin Kašpárek 1b.
Aktivní politika zaměstnanosti – úvodní konference.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Sociální podnikání v Praze
Lenka Herčíková,
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
CÍLEM JE ZAMĚSTNÁNÍ VE STŘEDOČESKÉM KRAJI STRUČNÁ INFORMACE O PROJEKTU
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
TyfloCentrum Brno, o.p.s. Naším posláním je pomáhat nevidomým a slabozra-kým lidem překonávat důsledky těžkého zrakového postižení a zvyšovat kvalitu.
Transkript prezentace:

TyfloCentrum Brno, o.p.s. zkušenosti a výsledky projektu TyfloCentrum Brno, o.p.s.

Dosavadní průběh projektu • 2005 – zapojení do přípravných prací: komunikační portál, webová prezentace, příprava na práci s klienty, podíl na studiích; • 1. – 2. / 2006 – zapojení nových pracovníků (pracovní konzultant, pracovní asistenti, úvodní seminář s klienty); • 3. – 6. / 2006 – úvodní pohovory se zájemci o zapojení do projektu, v úvodu projektu 31 zájemců, v průběhu úvodních pohovorů 21 klientů (pokles byl očekáván, mnozí klienti přišli jen ze zvědavosti), zahájení oslovování konkrétních zaměstnavatelů; • 7. – 10. / 2006 – zahájení vzdělávání (kurzy sociálních dovedností, motivačně diagnostické kurzy, kurzy práce s PC); • 11 / 2006 – 3/2008 – individuální plány vzdělávání, vzdělávací aktivity, nábor dalších účastníků, aktivní hledání práce pro konkrétního klienta, zapojeného v projektu.

Struktura klientů, zapojených do projektu

Dobrý příklad Žena, 42 let, prakticky nevidomá, vyučena v oboru knikař: První kontakt: rok 2000, nejzákladnější finanční zajištění: plný invalidní důchod; Kompenzační pomůcka na bázi PC se softwarovou lupou s hlas. podporou; Základní PC kurz: – ; Další PC kurzy: – , – Rekvalifikace: masér pro sportovní a rekondiční masáže mimo sektor zdravotnických zařízení v běžném rekvalifikačním kurzu, který nebyl uzpůsoben zrakově postiženým Další pomůcky: mobil s hlas. výstupem; Zapojení do projektu: od počátku; aktivně se účastní veškerých vzdělávacích aktivit, které jsem dosud uspořádali; Znevýhodnění pro uplatnění na trhu: nízké vzdělání; nemožnost nalezení práce původní profese (knihařka); problémy s dojížděním, bydlí na venkově Výhody nabízející se pro zaměstnavatele: spolehlivá, komunikativní, přizpůsobivá, motivovaná, samostatná, vysoká úroveň samostatnosti, ochota se vzdělávat, možnost práce na OSVČ, znalost práce s PC.

Dobrý příklad Muž, 43 let, prakticky nevidomý, vyučen v učebním oboru: První kontakt: rok 2004, praktická slepota získaná v dospělém věku; Kompenzační pomůcka na bázi PC s hlasovým výstupem pro nevidomé; Základní kurz: – ; Další pomůcky: bílá hůl k orientaci bílou hůl, mobil s hlas. výstupem, povelová vysílačka, a další drobné pomůcky pro nevidomé (např. hodinky s hlas. výstupem); Zapojení do projektu: od počátku; aktivně se účastní veškerých vzdělávacích aktivit, které jsem dosud uspořádali; Znevýhodnění pro uplatnění na trhu: nízké vzdělání; původní profesi vykovávat nemůže; Výhody nabízející se pro zaměstnavatele: spolehlivý, komunikativní, dochvilný, motivovaný, samostatný, vyrovnaná osobnost, klidný, rozvážný, vysoká úroveň dosažené rehabilitace, znalost práce s PC.

Průběh zapojení klienta do projektu 1.vyplnění evidenční karty – osobní a kontaktní údaje, dosažené vzdělání, průběh vzdělávání, kurzy, rekvalifikace, předchozí zaměstnání; 2.diagnostika – obsahuje otázky týkající se sebehodnocení klienta - dobré a špatné vlastnosti, subjektivní hodnocení vidění (ve dne, v noci, s a bez osvětlení, práce s textem), vztah k práci, představě o budoucím zaměstnání (místo výkonu práce, druh práce, možnost samostatného pohybu do práce, mzda, pracovní kolektiv); 3.individuální konzultace – dle přání klienta (osobně, elektronicky, telefonicky); 4.odborné poradenství – sociálně právní, pracovně právní, odborně technické v oblasti vybavenosti kompenzačními pomůckami; 5.vzdělávání – motivačně diagnostické kurzy, kurzy sociálních dovedností, PC kurzy; 6.sestavení individuálního plánu – obsahuje cíl, který si stanoví klient. Cíl je dále rozdělen do několika kroků – fází; 7.pomoc s hledáním zaměstnání, oslovování zaměstnavatelů, pracovní asistence.

Faktory negativně ovlivňující možnost pracovního uplatnění zrakově postižených • nízká úroveň vzdělání; • nízká úroveň dosažené samostatnosti; • „negramotnost“ (neschopnost čtení a psaní po oslepnutí); • přiznané důchody podle písmene A (vylučující soustavné zaměstnání); • „syndrom dlouhodobé nezaměstnanosti“; • nízké sebevědomí – nedůvěra ve vlastní schopnosti; • osobnostní vlastnosti (lenost); • omezená možnost získávání informací; • chybějící pracovní návyky.

Snižování vlivu negativních faktorů • vzdělávací aktivity (kurzy sociálních dovedností, diagnosticko evaluační kurzy; kurzy PC se speciálním vybavením pro zrak. postižené); • prvky pracovní rehabilitace (pravidelná a častá setkání, plnění úkolů); • motivační a sebepoznávací kurzy; • pomoc s vyhledáváním a získáváním informací; • sociálně právní poradenství (přehodnocení přiznaných důchodů na typ B a možnost i soustavného zaměstnání); • pracovně právní poradenství; • odborně technické poradenství v oblasti kompenzačních pomůcek; • aktivní zapojení klientů do hledání práce;

Poděkování Děkuji za pozornost a těším se s vámi opět na viděnou. Prezentaci připravila: Mgr. Eliška Škrancová, RNDr. Hana Bubeníčková © TyfloCentrum Brno, o.p.s. 2007