Pomůcky pro nácvik barev, rozlišování a třídění tvarů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Environmentální výchova pro základní školu
Ekologická výchova v Zoo Ostrava
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Strukturované učení PROJEKT EU
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
Národní institut dětí a mládeže MŠMT Centrum ekologické výchovy DŘÍPATKA pracoviště pro školní i mimoškolní environmentální výchovu, vzdělávání a osvětu,
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
EVVO v Královéhradeckém kraji. Situace na KÚ KHK a strategické dokumenty pracovníci EVVO – 1 úvazek na odboru životního prostředí, spolupráce s odborem.
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Mateřská škola, základní škola a střední škola Daneta, s.r.o.
EVVO aktivity pro školy
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Školní edukativní program pořádaný pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. vznikl v srpnu roku 2008 s cílem přispět k informovanosti.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
9. Tvorba individuálního plánu
Šablony OP VVV a podpora nadání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Aktuální informace o stavu
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
9. Tvorba individuálního plánu
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Konflikt, koření života
EKOBECEDA - Umíme žít bez odpadů?
3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vzorový projekt pro ZŠ.
Informace o projektu IKAP
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Vzorový projekt pro gymnázia
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Vzorový projekt pro ZŠ.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Pomůcky pro nácvik barev, rozlišování a třídění tvarů Již od prvního ročníku se žáci učí rozlišovat barvy, správně je pojmenovávat, učí se rozlišovat a třídit tvary. Pro rozvoj těchto znalostí a dovedností jsem si vytvořila jednoduché pomůcky.

Akce školy na veřejnosti

Hrátky aneb setkání dětí se speciálními potřebami kraje Vysočina Již po několik let ke konci měsíce listopadu pořádá ZŠ Demlova setkání dětí se speciálními potřebami kraje Vysočina s názvem Hrátky. S vybranými žáky malujeme obrázky, které se týkají zvoleného tématu, nacvičujeme úvodní písničku, děti doprovázím, pomáhám jim v jednotlivých dílnách, zajišťuji kontakt s rodiči a vlastně zabezpečuji celodenní péči o tyto svěřené žáky. Celou akci také fotím.

Akce pro žáky školy

Karneval Pravidelně v únoru organizuji pro naše žáky karneval. Vymýšlím aranžmá celé akce, pomáhám dětem vyrábět masky, vytvářím pozvánky, vymýšlím vhodné soutěže, hudbu, výzdobu, provázím celou akcí a zajišťuji odměny do soutěží.

Den Zdravé svačiny V měsíci květnu již po několikáté organizuji Den zdravé svačiny. Pro daný ročník připravuji téma, např. kouzlení se zeleninou, ovocné dobroty, tajemné brambory apod. Vytvářím pozvánky na akci, obstarávám některé potraviny, spolupracuji s rodiči a ostatními učiteli na přípravě ochutnávek, vymýšlím soutěže, zajišťuji odměny pro soutěžící a celou akci moderuji.

Recyklohraní Do této hry pro školy pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR jsem se se svými žáky zapojila ihned po vyhlášení této soutěže. Postupně jsme plnili různé úkoly, např. Jak je to u nás ve škole – popis situace s odpadovými surovinami na naší škole, zhotovení nádoby na zpětný odběr baterií, literární soutěž Kam s ním aneb Jak to bylo u nás doma, výroba koše snů, hledejte Šrotonátora, zajišťování odvozu shromážděných baterií a vyřazených drobných elektrospotřebičů.

Metodická činnost

Ochrana člověka za mimořádných událostí – tvorba učebního plánu Ve školním roce 2008/09 jsem se zúčastnila semináře s názvem Ochrana člověka za mimořádných událostí a získané znalostí jsem využila při vypracování učebních plánů pro žáky středního i těžkého mentálního postižení. Plány jsou členěny podle stupňů, jednotlivých období, jsou vytvořeny pro jednotlivé měsíce, jsou zde zahrnuta průřezová témata, mezipředmětové vztahy, klíčové kompetence i cíle, uvedla jsem i doporučené aktivity, odkazy na webové stránky a také jsem zajistila odbornou literaturu. Každý z třídních učitelů obdržel i jednoduché návody a letáky týkající se této problematiky.

Vytváření individuálních vzdělávacích plánů Jako třídní učitelka vytvářím tyto měsíční individuální plány ve spolupráci s rodiči, konzultuji je i s ostatními pedagogy, kteří se podílejí na vzdělávání jednotlivých žáků . Plány pravidelně vyhodnocuji a s ohledem na dosažené výsledky vypracovávám nové na další měsíc v návaznosti na „Školní vzdělávací program“. Tyto plány mi slouží k hodnocení, vytváření prognóz, celkově mapují znalosti a dovednosti jednotlivých žáků. Jsou účinným pomocníkem pro další práci.

Vedoucí praxe studentů Již po několik let mám na starosti studenty z různých škol, kteří na naší škole vykonávají praxe. Studenty seznamuji se zaměstnanci, s chodem pracoviště, s jednotlivými učebnami a také je proškoluji v BOZP a PO. Metodicky je vedu při zpracování různých témat, která se týkají našeho zařízení. Po absolvování praxe zpracovávám na jednotlivý studenty písemné hodnocení.

Projektová činnost

Projekt Socrates - Comenius Cíle projektu: - začlenění dětí do EU prostřednictvím navázání přátelství a komunikace s dětmi z jiných zemí - vzájemná výměna informací o životě dětí v jednotlivých zemích, o jejich kultuře, zvycích, svátcích, tradicích a o způsobu života obecně - výměna odborných zkušeností pedagogů zúčastněných zemí - zvyšování komunikačních dovedností Se svými žáky jsem se podílela na realizaci kuchařky, společného kalendáře. Snažím se, aby žáci poznávali i jiné kultury, jiné země, národy, aby ochutnali např. i cizí jídla, poslouchali cizí hudbu či literaturu. Vyměňuji si odborné zkušenosti a informace, zvyšuji efektivitu své práce. Snažím se získávat nové informace, inspiraci a také si osvojuji nové vyučovací metody. Podílím se na evaluaci projektu. Vedu žáky k samostatnosti. Při své práci spolupracuji především s rodiči, ostatními pedagogy a také s různými odborníky.

Rozvojový projekt „Podpora EVVO ve školách v r Rozvojový projekt „Podpora EVVO ve školách v r. 2009“ (školní projekt „Příroda kolem nás“) ZŠ speciální jako pilotní škola ověřuje ŠVP pro základní školy speciální a hledá nové možnosti ve vzdělávání a výchově a k pochopení globálních souvislostí v přírodě u dětí s mentálním a tělesným postižením. Hledá vhodné způsoby, jak žákům vštípit nutnost ochrany životního prostředí názorným způsobem postaveným na vlastním zážitku a poznání. V rámci projektu jsme s žáky navštívili ekologické centrum Chaloupky u Kněžic,  ekologické centrum Ostrůvek ve Velkém Meziříčí, ZOO Jihlava, biofarmu Sasov, zúčastnili jsme se třídenního vzdělávacího soustředění na táboře Doubrava.. Na základě zkušeností získaných z těchto návštěv si postupně vytvoříme např. i bylinkovou zahrádku a po sklizení a usušení bylinek vyrobíme vonné pytlíčky.