531194-LLP-2012-LV-KA4-KA4MP Social Innovation Fund, Litva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

INOVAČNÍ VZDĚLÁVACÍ NÁSTROJE V MECHATRONICE A BIOMECHATRONICE
VOICE of European TeacherS (VOICES) je partnerská síť, která spojuje akademické pracovníky, učitele z praxe, studenty učitelských oborů a instituce, které.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
ECVET v Programu celoživotního učení
Upozornění •Prezentace Občanského sdružení ve škole i mimo ni, Hlavatce byla z kapacitních důvodů těchto webových stránek upravena. Oddělením řízení grantů.
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Moravská asociace podnikatelek a manažerek PODPORA PODNIKÁNÍ JAKO MECHANISMU PRO SOCIÁLNÍ ZAČLENĚNÍ DOPORUČENÍ VZEŠLÁ Z MEZINÁRODNÍHO PARTNERSTVÍ TASE.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Jako příklad uznávání neformálního vzdělávání Ing. Petra Nakládalová, ČNA Mládež YOUTHPASS.
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Základní principy a Akce Iniciativy Společenství EQUAL Denisa Faltová a Alexandra Dubová Národní kancelář EQUAL.
Program celoživotního učení Ústí nad Labem
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Možnosti mezinárodní spolupráce v rámci Programu celoživotního učení (LLP)
OMC Pracovní skupina pro součinnost ve vzdělávání, zejména uměleckém.
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
EU - V PRAXI Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Program celoživotního učení Veletrh komunitárních programů, Krajský úřad Ústeckého kraje, Ústí nad Labem, Zdeněk Nebřenský (DZS)
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Politika sociální inkluze v Evropské unii
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP) Tomáš Bort,
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Závěrečná konference projektu
Polytechnické vzdělávání v praxi
Databáze projektových výstupů OP VK
Transkript prezentace:

LLP-2012-LV-KA4-KA4MP Social Innovation Fund, Litva

 Program celoživotního vzdělávání (Lifelong Learning Programme - LLP) umožňuje jedincům všech věkových kategorií, aby využili podnětné možnosti vzdělávání po celé Evropě. Jedná se o program zastřešující několik vzdělávacích a výukových iniciativ. LLP je rozdělen do čtyř sektorových podprogramů a čtyř tzv. „průřezových“ programů.  Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast (EACEA) je pod dohledem Generálního ředitelství pro vzdělávání a kulturu zodpovědná za řízení některých oblastí Programu celoživotního učení.

Sektorové podprogramy se zaměřují na různá stádia vzdělávání a odborné přípravy:  Comenius pro školy  Erasmus pro vyšší vzdělávání  Leonardo da Vinci pro odborné vzdělávání a přípravu  Grundtvig pro vzdělávání dospělých

Průřezové programy mají za cíl doplnit sektorové programy a zajistit, aby bylo dosaženo nejlepších možných výsledků. Jejich záměrem je podporovat evropskou spolupráci v oblastech pokrývajících dva nebo více sektorových podprogramů. Kromě toho se snaží podporovat kvalitu a transparentnost vzdělávání a systému odborné přípravy členských států. Čtyři klíčové aktivity zaměřující se na:  Spolupráce a inovace politik v oblasti celoživotního učení  Jazyky  Informační a komunikační technologie - ICT  Diseminace a šíření výsledků

 Program Jean Monnet se zaměřuje na podporu výuky, výzkumu a diskuze v oblasti studií evropské integrace na úrovni vysokoškolských institucí. Studia evropské integrace jsou definována jako analýza původu a vývoje Evropského společenství a Evropské unie ve všech směrech. Program byl zahájen v roce 1990 a jeho cílem je zlepšit znalosti a povědomí o otázkách týkajících se evropské integrace mezi akademickými pracovníky, studenty a občany na celém světě.  Eurydice je evropská informační síť, která sbírá, sleduje, zpracovává a šíří spolehlivé a snadno srovnatelné informace o vzdělávacích systémech a o vzdělávací politice v celé Evropě. Publikace Eurydice nabízejí popisy národních systémů vzdělávání, tematické srovnávací analýzy a také statistické údaje a ukazatele. Výsledky práce sítě Eurydice jsou určeny zejména těm, kdo se účastní politického rozhodování v oblasti vzdělávání na úrovni jak evropské či národní, tak i regionální či místní. Informační výstupy jsou přístupné i široké veřejnosti prostřednictvím internetových stránek.

Každý projekt LLP má několik stádií svého životního cyklu:  Management  Vývoj  Hodnocení/zajištění kvality  Valorizace= šíření a využití výsledků 'Valorizace' je francouzský ekvivalent pro „šíření a využití výsledků“. Tyto dva výrazy jsou někdy v kontextu Programu celoživotního učení a předcházejících programů zaměňovány.

Co je důvodem pro šíření a využívání výsledků? Systematické šíření a využívání výsledků pomáhá k maximalizaci dopadu činností prováděných v rámci projektu. Výhody efektivní valorizační strategie jsou následující:  zvýšení udržitelnosti výsledků projektu v souladu s potřebami koncových uživatelů,  úspory generované díky využívání existujících postupů (ve smyslu, že není potřeba „znovu vynalézat kolo“),  přenášení výsledků s cílem transformovat systémy a postupy, a tak zvýšit dopad programů a projektů financovaných EU na systémové úrovni,  zkrácení času potřebného pro politiku a procesní inovace,  podpora politických procesů (vzájemné učení, metoda otevřené spolupráce).

„Šíření a využívání výsledků" odkazuje na aktivity zaměřené na to, aby byly výsledky LLP řádně rozpoznány, předvedeny a zavedeny v širokém měřítku. V kontextu LLP je třeba dbát na následující nuance: Šíření (Diseminace): Diseminace je odvozená z latinského "mimo" (dis) a "semeno" (semin), diseminovat jednoduše znamená šířit. A to je přesně to, o čem je šíření výsledků vašich projektů: rozšiřovat je daleko a široké veřejnosti. Je to definováno jako plánovaný proces poskytování informací o výsledcích projektu jeho klíčovým aktérům. K diseminaci dochází v době, kdy jsou výstupy projektu k dispozici. V rámci projektu Di-XL bychom chtěli podpořit knihovny, aby se staly jedním z důležitých klíčových aktérů pro diseminaci projektů na NÁRODNÍ úrovni.

Exploatace se skládá z „mainstreamingu“ a „multiplikace“. „ Mainstreaming“ je plánovaný proces přenosu úspěšných výsledků projektu na příslušné rozhodovací pravomoci na místní, regionální, národní nebo evropské úrovni. „Multiplikace“ je plánovaný proces přesvědčování jednotlivých koncových uživatelů, aby přijali a / nebo uplatnili výsledky projektu. Exploatace je především úkolem realizátorů projektu, knihovny by se však ve fázi využití mohly rovněž uplatnit jako cenní partneři. „ Diseminace“ a „exploatace“ se tedy liší, ale velice úzce spolu souvisí. Klíčem k úspěšné exploataci výsledků projektů je:  Produkování relevantních výsledků projektů, čímž se uspokojí požadavky poskytovatelů, tvůrců politik a v důsledku i společnosti obecně;  Zajištění toho, aby se takovéto výsledky, pomocí efektivního šíření a využívání, dostaly k správnému cílovému publiku ve formátech a v době, která jim umožní z nich těžit. V rámci projektu DI-XL partneři pracují na vytvoření metodologie, která z knihoven pomůže udělat jednoho z hlavních úspěšných klíčových faktorů pro diseminaci a exploataci. V rámci projektu DI-XL partneři pracují na vytvoření metodologie, která z knihoven pomůže udělat jednoho z hlavních úspěšných klíčových faktorů pro diseminaci a exploataci.

Existuje mnoho nástrojů a dostupných mechanismů pro efektivní diseminaci a šíření výsledků projektu. Mezi nejoblíbenější nástroje patří tištěné materiály, DVD a webové stránky. Tištěné publikace a DVD jsou populárními nástroji šíření, zejména díky své versatilitě a potenciálnímu dosahu. Většina manažerů projektu si udržuje seznam příjemců – jak pro tištěná, tak pro elektronická sdělení – tj. osob, které mají o projekt zájem, jako např. tvůrci politik, občanská sdružení, oborové organizace, vzdělávací instituce, akademici i studenti. V rámci projektu Di-XL se snažíme najít způsob, jak tiskoviny a DVD lépe zpřístupnit návštěvníkům knihoven. Takovéto tištěné materiály a DVD musí mít přiřazené číslo ISBN.

Webové stránky projektu jsou mocným nástrojem pro zasažení vaší cílové skupiny a propagaci projektu. Projektoví manažeři používají své webové stránky, aby zde umisťovali informace o projektu, zprávy o své činnosti a finální výstupy projektu. Jelikož kyberprostor zahlcují miliardy webových stránek, je jednou z hlavních výzev při šíření výsledků projektů prostřednictvím webových stránek zajistit, aby stránky navštěvovalo cílové publikum. To znamená, že ačkoli webové stránky jsou nástroji šíření, nestačí je pouze spustit online, musí být i aktivně propagované a zveřejňované. V rámci projektu Di-XL navrhujeme, aby se webové stránky diseminovaly prostřednictvím knihoven tak, že na jejich webových stránkách budou vystaveny bannery s databází LLP projektů a odkazy na weby.