Vzdělávání pro reformu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průzkum v azylových domech
Advertisements

Co jsme v kraji už pro reformu udělali?
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
MUDr. Vladislava Šumberová
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Organizace psychiatrické péče o děti a dorost
Transformace v DDS Litvínov CZ.1.04/3.1.03/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Plánovaný rozvoj služeb
Přínos dobrovolnického programu pro onkologické pacienty
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
Vzdělávání pro budoucnost Délka trvání – 20 měsíců Místo realizace – Olomoucký kraj projekt realizovaný v Olomouckém kraji – vpb.cepac.cz.
Psychiatrická klinika VFN
Zvyšování kvality služeb pracovníků v přímé obslužné péči prostřednictvím vzdělávání.
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Psychiatrie, její postavení a organizace psychiatrické péče (bakalářské a magisterské studium) Česková E., Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno definice.
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Financování celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků
Kurz Všeobecný sanitář
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Projekt transformace psychiatrických léčeben MUDr. O. Pěč, Mgr. B. Wenigová Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví.
Duševně nemocní a jejich znovuzačlenění do společnosti Praktická odborná část maturitní zkoušky z psychologie Jana Klingerová, 4. A.
Konference prezidia ČAS Karlovy Vary
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Týden neklidu na 2.LF Velká posluchárna – Michal Pelíšek.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Pracovní setkání Vzdělávání zdravotnických pracovníků prostřednictvím finančních prostředků z ESF.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Praktické zkušenosti s koncesním projektem Jaromír Jech zastupitel města Říčany XIII. celostátní finanční konference Praha, 2. – 3. prosince 2010.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Lucie Bankovská Motlová
Rehabilitace v psychiatrii
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
Aktivity související s psychiatrickou péčí podporované z Operačního programu Zaměstnanost a Integrovaného regionálního operačního programu.
Koncept praxí a stáží1 Fakulta sociálních studií Katedra psychologie PSY412 Praxe a stáže (psychoterapie a klinická psychologie)
Sdružení Práh Vzniklo v roce 1999 prostřednictvím projektu Matra II – holandského ministerstva zahraničí V roce 2000 členem sdružení se stává Psychiatrická.
Informace ministra zdravotnictví o průběhu reforem psychiatrické péče (Center duševního zdraví) 28. Schůze Výboru pro zdravotnictví PS P ČR MZČR, Praha,
Jan Bodnár Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha Reforma psychiatrické péče v ČR.
Kam kráčíš komunito ? Změny terapeutických komunit v měnícím se světě. Bratislava 2008 Dr. Martina Richterová Těmínová.
FOKUS Vysočina v průběhu 20 let. FOKUS začal poskytovat služby na Vysočině již začátkem devadesátých let jako součást celostátní organizace Fokus – Sdružení.
Zkušenosti se zprostředkováním sociálních služeb pro duševně nemocné MUDr. Marie Petrásová praktický lékař Brno - Tuřany.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL.
Reforma psychiatrické péče z pohledu Asociace krajů MUDr. Jan Tuček, Ph.D.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Mezinárodní den sester květen 2009
Gerontopsychologie v praxi
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
Metodická podpora poskytovatelů a pracovníků sociálních služeb
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Reforma psychiatrické péče
TTnet (Training of Trainers Network)
Strategie reformy psychiatrické péče geneze, současný stav
Studijní obor Fyzioterapie
KKOV M/01 Maturitní obor 4-letý – denní forma
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Setkání kariérových poradců
Specializace na nepříznivé sociální situace rodin s dětmi
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro reformu Doc. MUDr. Jiří Beran, CSc. Psychiatrická klinika FN a LF UK v Plzni

Repetitio est mater… Paříž 1789…Filip Pinel ( 1745 – 1826 ) „osvobození duševně nemocných z okovů…“ Konec Antonia Salieriho ( 1750 – 1825 ) ve filmu Miloše Formana Amadeus ve vídeňském blázinci… Zakládání léčeben v Rakousko- Uhersku...

Psychiatrie koncem 20. stol. Personální nedostatek, málo finančních prostředků, nedocenění, perspektivy medicíny jiné… Kritika – antipsychiatrické hnutí (60. léta ), podezírání z politického zneužívání Rozvoj psychofarmakoterapie, systém otevřených dveří, terapeutická komunita na lůžkových psychiatrických odděleních

Transformace psychiatrie 2003 Pozornost zaměřena na rozvoj intermediární péče (denní stacionáře, chráněné dílny, chráněné bydlení, domy na půli cesty, kluby a svépomocné organizace ), zkrácení hospitalizace v léčebnách, proti omezovacím prostředkům (síťová a klecová lůžka )

Transformace/reforma 2013 Předpoklady : Odborné/ medicínské – metody,personál, prostředí… Legislativní Ekonomické – financování Politické zájmy (a politická rozhodnutí) ?! LIDSKÝ FAKTOR – např. POSTOJE ( nelze vyžadovat v rámci plnění vyhlášky !)

Vzdělávání pro reformu Vzdělávání odborné veřejnosti ( od nejnižšího stupně nelékařských profesí…) Vzdělávání laické veřejnosti ( nejlepším argumentem proti destigmatizaci jsou dobré výsledky léčby ) VĚDOMOSTI - DOVEDNOSTI – POSTOJE + zkušenosti z vlastní praxe v ! (+ talent pro jednání s duševně nemocnými ! )

Vzdělání pro reformu Výčet vědomostí – co vědět o duš.poruchách Výčet dovedností – co umět (např.empatie…přístup k gresivnímu) Výčet postojů – zájem o druhé,altruismus diferencovaná důvěra… Postoje stávajícího personálu ( riziko dominance, vyhoření …) Postoje nového personálu ( riziko enthusiasmu )

Výběr personálu pro reformu Zdar reformy nebude záviset jen na výši finančních prostředků ( dotace aj.). Reformou nelze řešit problém zaměstnanosti (zaměstnat nezaměstnané). Rekvalifikace pro reformu není pro každého, kdo nemá zaměstnání ( projít kurzem nestačí ).

Systém vzdělávání pro reformu Školitelé, lektoři, trenéři, supervizoři Rozsah a formy vzdělávání ( teoretické kurzy, praktické výcviky…) Základní příprava, kontinuální vzdělávání Vzdělávání zdravotníků mimo-přímo neparticipujících na realizaci reformy Vzdělávání rodin a blízkých osob, laické veřejnosti…

Úloha vzdělávání pro reformu Vzdělávání má patřit mezi priority reformy. Zatím to tak nevypadá… Úskalí výběrových řízení na vzdělavatele. Je k dispozici dostatek vzdělavatelů ? Udělat dobrou reformu dobře… DĚKUJI ZA POZORNOST !