Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
ČEŠTINA PRO CIZINCE A AZYLANTY A1, A2 (učební materiály)
CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Kulatý stůl-Paliativní medicína evropské zkušenosti
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Potřeby rodin dětí a mládeže s onkologickým onemocněním Studentská vědecká konference České Budějovice Mgr. Hana Burkertová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Bc. Hana Bořilová Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Speciální péče na naší škole
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
1 Desatero začínajícího lektora Mgr. Vítězslav Dohnal, Pro bono aliance
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Logopedická třída MOTÝLCI
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
MÁ VAŠE DÍTĚ PROBLÉMY S ŘEČÍ?  Mateřská škola RADOST, ul.5.května 1701 v Rožnově p.R. opět od září 2013 otevírá logopedickou třídu.  Dětem je věnována.
Reedukace SPU s využitím počítačů
Západočeská univerzita v Plzni
Mateřská škola, Větrná 1084, Ostrava-Poruba
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Pedagogická komunikace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Plán vzdělávacích aktivit
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Rozvoj řeči u dítěte z hlediska lexikálně-sémantické roviny
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Konflikt, koření života
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Vítejte milí žáci/studenti!
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/76.00328 Rodina a práce: PROČ NE? Kulatý stůl 16.5.2013 Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/76.00328 Rodina a práce: PROČ NE?

Univerzitní mateřská škola Hrášek Mendelovy univerzity v Brně Besedy pro rodiče

Organizace besed Místo realizace: prostory UMŠ Délka trvání: 60 minut 20 minut – úvodní seznámení s tématem; 40 minut – následné aktivity, např. ukázky činností, sdílení zkušeností, otázky a odpovědi, debata.

Témata besed pro rodiče: Rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku. Rozvoj psychomotorických dovedností u dětí předškolního věku. Jak s dětmi trávit čas zábavně a přitom je něčemu naučit? Hyperaktivita u dětí? Jak mám vychovávat? Relaxace rodičů a dětí. Čas přítel i nepřítel, aneb timemanagement pro rodiče. Muž a dítě, aneb aktivní otcovství.

Rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku Význam komunikace pro vývoj dítěte. Rozvoj komunikace s ohledem na věk dítěte. Kdy je vývoj v normě? Kdy je nutné vyhledat pomoc? Role čtení. Náměty na cvičení. Praktické ukázky.

Rozvoj psychomotorických dovedností u dětí předškolního věku Význam psychomotoriky pro vývoj dítěte. Rozvoj psychomotoriky s ohledem na věk dítěte. Kdy je vývoj v normě? Kdy je nutné vyhledat pomoc? Jak pomoc realizovat? Náměty na cvičení. Praktické ukázky.

Jak s dětmi trávit čas zábavně a přitom je něčemu naučit? Co je možné s dětmi podnikat? Činnosti dítěte s ohledem na jeho věk. Náměty na cvičení. Praktické ukázky.

Hyperaktivita u dětí? Je moje dítě hyperaktivní nebo jen živé? Poruchy pozornosti. Bude dyslektik? Kdy je nutné vyhledat pomoc? Jak pomoc realizovat? Náměty na cvičení. Praktické ukázky.

Jak mám vychovávat? Výchova. Slabé vedení? Dominantní vedení? Sociálně integrační vedení? Mantinely ve výchově. Malé děti – malé problémy, velké děti – velké problémy. Náměty na cvičení. Praktické ukázky.

Relaxace rodičů a dětí Význam relaxace. Jak relaxovat? Náměty na cvičení. Praktické ukázky.

Čas přítel i nepřítel, aneb timemanagement pro rodiče Čas nepřítel. Čas pro druhé a pro mě. Plánování času. Praktické ukázky.

Muž a dítě, aneb aktivní otcovství Role v rodině. Vlastní a nevlastní děti? Role muže v rodině. Když tatínek chybí … Kde a kdy hledat pomoc? Lidské příběhy.

LOGOPEDICKÁ DEPISTÁŽ PROČ? Zjistit, které děti mají či by mohly mít komunikační problémy. PRO KOHO? Žáci UMŠ Hrášek MENDELU za přítomnosti rodičů. CO? Zjišťována bude formální stránka řeči (výslovnost, artikulace, tempo řeči) a její obsahová stránka (rozsah slovní zásoby, mluvní „apetit“). JAK DLOUHO? 10 – 15 minut. KDO? Mgr. Dita Janderková, Ph.D.