Knihovna města Olomouce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Deník veřejné knihovny na rok 2013/2014 Setkání knihovníků okresu Liberec dne
Advertisements

Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Ostrava!!! Statutární město Ostrava – Městský obvod Třebovice Chcete snížit náklady na domácnost? Město pro Vás zajistilo příležitost snížit náklady domácností.
Městská knihovna Ústí nad Orlicí
Beseda s paní spisovatelkou
Tvorba webových stránek
Mgr. Jarmila Krkošková Knihovnické a informační služby Univerzitní knihovny Ostravské univerzity v Ostravě
Hodnotová orientace svobodné generace
1. krok Vyplňte přihlašovací údaje. Formulář vyplňujte nejlépe v prohlížeci Google Chrom.
Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU? Porovnání výsledků z hlediska akademických pracovníků a z hlediska studentů.
 EACT ve spolupráci s Deloitte a Atos Consulting zvou k účasti na SEPA Survey 2008, kde máme ojedinělou šanci poukázat na problémové body, které SEPA.
Internet - historie.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Workshop - internetové poradenství. Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast  Pro nás  Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména.
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO Biskupské nám. 1, Olomouc Ředitelka: Mgr
Elektronická pošta Elektronická pošta ( ) je obdobou běžné pošty a umožňuje přijímat a distribuovat dokumenty v textové podobě na jednu nebo více.
Knihovna Český Těšín K nihovnu navštěvujeme každý měsíc. Líbí se mi tam. Vybíráme si knížky na dané téma nebo máme volný výběr. Také tam mají leták, kde.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
DOTAZNÍK PRO ROČNÍKOVOU EVALUACI VÝUKY NA LF UP V OLOMOUCI
KNIHOVNA FAKULTY TĚLESNÉ KULTURY
Hledá se Kamarádka knihovna (už podruhé). Kdo jde s námi Generální partner: firma 3M Česko O záštitu nad soutěží požádáno: Ministerstvo kultury ČR Odborný.
Evaluace výuky ZS (2013/2014) PhDr. Martin Dolejš, Ph.D.
Půjčování čteček jako standardní služba vysokoškolské knihovny? Mgr. Ilona Trtíková Ústřední knihovna ČVUT E-knihy, e-čtečky, e- vydavatelství ve vysokoškolském.
Půjčování čteček jako služba knihovny Mgr. Ilona Trtíková Ústřední knihovna ČVUT Seminář E-knihy
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Prezentace pečovatelské služby
1. 2 Obsah Nabídka služeb Číselné údaje Oddělení pro dospělé Studovna Hudební oddělení Oddělení pro děti a mládež Městské informační centrum Knihkupectví,
Studijní informační zdroje (a jak se k nim dostat) Pro předmět Jazykový projev (2014/15) připravila Eva Cerniňáková Jabok - Vyšší odborná škola sociálně.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Seriály v Souborném katalogu ČR Ústí nad Orlicí, 6. října 2006 Danuše Vyorálková.
SEMINÁŘ Jana Doleželová, Knihovna AV ČR Petra Bártková, Knihovna AV ČR Praha.
WWW – hypertextový informační systém
Jak jsou informovaní naši žáci- dotazníkový průzkum 11/2014 Kyberšikana S postupem doby a technickým vývojem se na scéně objevila tzv. kyberšikana. Jedná.
Víkend rodin dětí se syndromem Prader-Willi HOTEL PAVLA NOVÉ MĚSTO NA MORAVĚ
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Knihovníci o knihovnách vážně i nevážně …když se řekne… „KNIHOVNÍKOVA ABECEDA“
Poplašné zprávy a otravná pošta Poplašné zprávy  Hoax: Poplašná zpráva, která varuje před neexistujícím nebezpečím Falešná zpráva žádající o pomoc.
WWW stránky – Úvod Mgr. Lenka Švancarová.
MVS v prostředí SK ČR možnost objednat knihu nebo kopii má pouze registrovaná knihovna možnost objednat knihu nebo kopii má pouze registrovaná knihovna.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Obecní úřad Pstruží Pstruží 93 Obec Pstruží pro občany Chcete snížit náklady na domácnost? Obec pro Vás zajistila příležitost snížit náklady domácností.
Anopress: nová grafika, nové možnosti Mgr. Daniela Uhrová září 2010.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
1 Martin Vojnar Bibliografie jako nezbytná součást jednotného vyhledávaní SNK v Martine, 7. listopadu 2011.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Dotazníky Google docs Jan Juránek Základní charakteristika Google Docs/Google dokumenty Jsou to online aplikace od společnosti Google. K využívání těchto.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU Celkové výsledky 2015.
Projekt Family Point – místo pro rodinu Ing. Mgr. Vít Janků Centrum pro rodinu a sociální péči.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Informace pro rodiče budoucích studentů I.A
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Internet - historie.
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
Školení IS - 7 Rozvrh, Záložky.
Sušenčino cukrářství Tento web vznikl roku 2011.Díky tomuto webu se můžete podívat jaké cukroví,dorty pro vás máme připravený.
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Sekce veřejných knihoven SKIP
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
Julie Kadlecová ZŠ a MŠ Ludgeřovice
Transkript prezentace:

Knihovna města Olomouce Anketa

Úprava dotazníku pro pobočky

VÝZVA ČTENÁŘŮM Anketa Webová stránka Upozornění čtenářů mailem Nástěnky Koutky na vyplnění dotazníku Osobní výzva (provoz, besedy, exkurze, školení) TEXT Vážení čtenáři a návštěvníci knihovny, Knihovna města Olomouce neusíná na vavřínech a chce své služby ještě více přizpůsobit a přiblížit vašim požadavkům a potřebám. Abychom mohli vaše přání přesněji a objektivněji zmapovat, obracíme se na vás se žádostí o spolupráci a prosíme o vyplnění naší ankety. Dotazník je anonymní. Můžete ho vyplnit buď v elektronické podobě na webové stránce knihovny www.kmol.cz nebo bude k dispozici ve všech odděleních a na všech pobočkách v tištěné podobě. Dotazníky vyplňte laskavě nejpozději do 30. listopadu 2009. Tímto datem sběr dotazníků končí a bude zahájeno vyhodnocování získaných informací a postřehů. S výsledky Vás samozřejmě seznámíme. Děkuji za vaše odpovědi, za trpělivost a čas, které tomuto dotazníku věnujete, a za váš zájem o naši knihovnu. Ujišťuji vás, že budeme usilovat o realizaci vašich podnětů co nejdříve a v maximální míře. RNDr. Lenka Prucková, ředitelka Anketa

Motivace zaměstnanců- mail Milé kolegyně a kolegové,                rozhodli jsme se v naší knihovně přidat k těm, kteří se nebojí otestovat své služby a dozvědět se tu hezkou nebo hořkou pravdu o naší práci. Dotazník, který budeme předkládat našim čtenářům a návštěvníkům, byl vytvořen v Ústí nad Orlicí a připomínkován na sekci veřejných knihoven SKIPu. Můžeme se tedy následně porovnat i s dalšími českými, moravskými a slezskými knihovnami. Termín: 1. října až 30. listopadu Kde: všude v oddělení, půjčovnách i pobočkách Jak: vyplnit buď na naší webové stránce nebo v papírové podobě a vhodit do připravené krabice, bedny apod.

Váš úkol teď: Přečíst si předem dotazník na provizorní stránce http://www.kmol.cz/dotaznik/kmol/css/index.html (o d 1. 10. bude přímo na hlavní straně našeho webu), abychom věděli do čeho jdeme. Zamyslet se nad tím, jak své čtenáře „přimět“ k vyplnění. Chceme co největší vzorek, aby měl dotazník smysl. Připravit si informace o anketě a místo, kde jej budou lidé moci vyplnit na počítači a kde písemně (včetně toho kam jej „hodí“). Pozn. budeme používat název anketa (ne průzkum nebo výzkum a podobně).

Váš úkol po spuštění: Stále získávat nové respondenty… Možná u dětí či některých dospělých budou třeba speciální instrukce – je s nimi potřeba více hovořit a vysvětlovat, co některé termíny znamenají nebo třeba u poboček (v bodě 3 se dozvíme z jaké čtenáři jsou) je jasné, že např. u hudebních nosičů použijí NEHODNOTÍM,… Papírové dotazníky průběžně překlepávat do počítače (papírové uschovat a po skončení poslat do ústřední knihovny). Z toho vyplývá, že pokud budete svým čtenářům nabízet vyplnění elektronické – budete mít méně práce 

Další poznámky: Na pobočky připravíme a pošleme dotazníky v papírové podobě ve čtvrtek s rozvozem – prosím napište do středečního rána panu Karlachovi,  kolik jich potřebujete, později budeme operativně doplňovat, resp. tam kde máte dobré kopírky si je můžete množit sami. Další případné dotazy a připomínky posílejte na moji adresu.   Hezký prodloužený víkend přeje Lenka Prucková

VÝSLEDKY 341 respondentů 3/4 ženy 1/3 středoškoláci 1/3 důchodci, 1/6 studenti průměrný věk 46 let celková úroveň poskytovaných služeb 1, 49 vstřícnost zaměstnanců x počítačové a reprografické služby

Inspirace a řešení "předupomínka" je trapná a ponižující, to zrušte „Taky "předupomínky" jsou trapné už názvem, jako by se už předem počítalo s tím, že je třeba dotyčného upomínat, že sám není schopen si to pohlídat. Každý jistě ne, ale většina je O.K. Proč se to aspoň nejmenuje třeba "upozornění" nebo "sdělení" nebo něco podobně neutrálního, když už to musíte posílat... (fakt by to nešlo zrušit?) - Bylo by dobré“ „Personálu je příliš mnoho a je špatně organizován. Proč mám stát jednu frontu na vracení a druhou na půjčování. Proč nemůže být každá osoba u přepážky na obě věci, to nechápu“. „Přivítala bych, kdyby byl v knihovně vyvěšen seznam nově koupených knih, aktualizovaný měsíčně.“ „Při práci na internetu bych přivítala větší klid - rušení ze strany ostatních uživatelů internetu“

parkoviště (hlavně u poboček) skenování + kopírka jako služba obnovit krásnou ruskou literaturu „Knihovnice jsou poměrně nepříjemné, když jsem nemohla najít knížku na regále, tak mi začnou vykládat, že to není možné, pak ji najdou někde jinde s tím, že ji někdo špatně zatřídil, ale neomluví se mi...knihovna se v dnešní době stává podnikem jako každý jiný obchod a já jako klient očekávám jistou míru empatie a pochopení (kterého se mi ale nedostává ani v obchodech, takže co čekat)....myslím si ale, že knihovny u nás trpí právě přístupem knihovnic, které se chovají posledních 40 - 50 let stejně chladně a nepříjemně jako před rokem 89. Člověk si připadá jako ve škole.“ „Personál navíc někdy dává najevo, kdo je tam ten důležitý (=oni) a kdo je ponížený zákazník (=my). (Např. taková ta silnější paní). Proč nemají cedulky se jménem? Neuvažujete o nějakém školení, aby se líp chovaly? (Ne všichni.)“

RNDr. Lenka Prucková pruckova@kmol.cz Boj o klienta je bojem o naše pracovní místo (i když ředitel zůstává nejdéle…) RNDr. Lenka Prucková pruckova@kmol.cz