Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Malování v MALOVÁNÍ Copyright © 2006 PaedDr. Hana Horská.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Malování ve Windows Počítačová grafika
Zoner Callisto.
Malování Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_malovani
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Duben 2012 Číslo klíčové.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Lupa Tlačítko Lupa umožňuje zvětšit část obrázku. Klepněte na tlačítko Lupa a vyberte úroveň přiblížení pod panelem nástrojů. V obrázku se lze pohybovat.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Inovace bez legrace CZ / /01
TEXTOVÝ EDITOR.
INKSCAPE Vektorová grafika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní pojmy Grafiky
Textový procesor (MS Word)
MALOVÁNÍ.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Nástroj guma Guma se používá k odstranění barvy z aktivní vrstvy, výběru nebo obrázku. Pokud je Guma použita tam, kde není podporována průhlednost (v kanálu,
Ing. Bohuslava Vitekerová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Power Point– popis prostředí
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Základy ovládání operačního systému II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Namalujte si ikonu Pokud se podíváte na pracovní plochu,uvidíte na ní mnoho malých obrázků(říkáme jim ikony), o kterých víme,že zastupují programy.Zkusíme.
Malování – popis programu
Malování.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Počítačová grafika a prezentace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Základní pojmy Grafiky
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
MALOVÁNÍ NA POČÍTAČI další.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
INFORMATIKA Kreslíme na počítači.
Základy práce s OS Windows
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
(malování štětcem, nástroj plechovka, tužka, kapátko, guma)
Malování - uložení a otevření obrázku
Autor výukového materiálu:
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Transkript prezentace:

Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník Malování - aplikace, součást OS MS Windows Bohumil Bareš

Popis Jde o jednoduchý grafický program určený ke tvorbě obrázků ručním kreslením nebo pro editaci existujícího obrázku Je to program bitmapový - pracuje s jednotlivými body obrázku jde tedy o mozaiku bodů, tzv. bitovou mapu neboli bitmapu (též rastr) Program Malování najdete v příslušenství systémů Windows -(Start/Programy/Příslušenství/Malování). Každý bod je definován svou pozicí a barvou -počítač si musí pamatovat tyto informace pro každý bod, což ovlivňuje velikost souboru úměrně s rozměry obrázku.

Počítač si musí pamatovat tyto informace pro každý bod, což ovlivňuje velikost souboru úměrně s rozměry obrázku Pokud obrázek uložený v menším rozlišení zvětšíme, utrpí tím kvalita zobrazení

OKNO PROGRAMU MALOVÁNÍ Panel nabídek Panel nástrojů Plátno Barva popředí a pozadí Panel barev Stavový řádek

Panely nástrojů Výběr nepravidelné oblasti Guma (i barevná guma) Kapátko – nabírá barvu Tužka – ostré čáry volného tvaru Sprej – stříká část mlhy Úsečka Obdélník Elipsa Výběr pravidelné oblasti Plechovka – vyplní uzavřenou oblast barvou Lupa – přiblíží část obrázku Štětec – různě silné čáry Text – psaní do obrázku Křivka Mnohoúhelník Zaoblený obdélník

PANEL BAREV Barva popředí a pozadí Nastavení: – horní čtvereček ukazuje právě zvolenou barvu nástroje, dolní ukazuje barvu pozadí. Barva popředí = barva nástroje, používá se pro čáry, okraje tvarů a text. Barva pozadí se používá pro výplň vnitřní části uzavřených tvarů, pozadí textových rámečků a při použití gumy. Nastavení: barva nástroje – levým tlačítkem myši klik na požadovanou barvu v Paletě barev barva pozadí – pravým tlačítkem myši klik na požadovanou barvu v Paletě barev

NASTAVENÍ VELIKOSTI OBRÁZKU Velikost (rozměry) obrázku je dána na pracovní ploše bílým obdélníkem (Plátno) Zadání rozměrů: tažením myši za úchopové body (malé čtverečky na okrajích bílého obdélníku pracovní plochy) zadáním rozměrů v dialogovém okně (nabídka Obrázek-Atributy-nastavit Jednotky, pak Výška, Šířka, vše potvrdit OK)

KRESLENÍ ČAR Čáry volného tvaru Přímé čáry – nástroj Úsečka nástroj Tužka (ostré čáry) nástroj Štětec (lze vybrat tvar štětce a tloušťku) Přímé čáry – nástroj Úsečka Křivky – nástroj Křivka Změna barvy existující čáry 1. Na panelu nástrojů klepněte na tlačítko Plechovka. 2. Na panelu barev klepněte na požadovanou barvu. 3. Klepněte na čáru, kterou chcete změnit.

KRESLENÍ UZAVŘENÝCH TVARŮ Obdélník, elipsa, obdélník se zaoblenými rohy Poznámka: Pravidelný tvar (kruh, čtverec, čtverec se zaoblenými rohy) nakreslíte, když při tažení ukazatele myši přidržíte klávesu SHIFT. Mnohoúhelník Zvolíme nástroj mnohoúleník a barvu Nastavíte ukazovátko do výchozího bodu a nakreslete první stranu mnohoúhelníku Postupně nastavte ukazovátko na vrcholy mnohoúhelníku a klikněte U posledního vrcholu dvakrát klikněte

MAZÁNÍ ČÁSTI OBRÁZKU Guma – odstraní např. špatně nakreslenou čáru (lze nastavit její tloušťku, píše po pracovní ploše barvou pozadí) Výběr – umožní odstranění větší části obrázku (označí část obrázku a klávesou Delete ji pak odstraníme) Poznámka: Barevná guma – při gumování levým tlačítkem myši gumujete vše, při použití pravého tlačítka myši gumujete pouze tu barvu, která je nastavena jako barva nástroje (popředí).

VYPLNĚNÍ PLOCHY NEBO OBJEKTU BARVOU nástroj Plechovka – kliknete na nástroj a pak levým ( barva popředí) nebo pravým ( barva pozadí) tlačítkem myši na plochu či objekt, který chcete vyplnit. Poznámka: Jestliže je okraj vyplňovaného tvaru někde přerušen, dojde k rozlití barvy výplně po celé ploše. nástroj Sprej 1. Klepněte na tlačítko Sprej 2. Pod panelem nástrojů klepněte na požadovanou velikost spreje. 3. Sprejový efekt vytvoříte přetažením ukazatele myši přes obrázek. Při přetahování ukazatele myši používá sprej barvu popředí. Barvu pozadí použijete stisknutím a podržením pravého tlačítka myši a přetažením ukazatele.

ULOŽENÍ OBRÁZKU Nabídka Soubor-Uložit V horní části dialogového okna vyberete disk a složku, kam chcete obrázek uložit, v dolní části okna napíšete název obrázku a zvolíte formát, ve kterém bude obrázek uložen. Nabízí se uložení ve formátu BMP, pak můžete zvolit úroveň barevnosti: 24bitový rastr (tzv. pravé barvy, paleta 16,7 mil. barev). Výsledný soubor je největší. 256barevný bitový rastr (tzv. osmibitová barva, běžná u programů pro kancelářské aplikace) 16barevný bitový rastr (čtyřbitová barva, paleta 16 barev, dnes již zastaralá). Černobílý rastr (pouze černá a bílá barva). Dále lze pro uložení použít formáty např. GIF (často používaný pro Internet, umožňuje dobrou bezeztrátovou kompresi, je ideální hlavně pro obrázky nakreslené v programu Malování nebo jiném programu) nebo JPEG (často používaný u skenovaných obrázků v prostředí Webu).

POSTUP PŘI VYTVÁŘENÍ OBRÁZKU Načrtněte si celý obrázek na papír a rozmyslete si potřebnou velikost plátna. Nastavte velikost plátna s obrázkem a barevnost obrázku. Rozměry zvolte malé, pro zkušební účely stačí 800 x 600 bodů. Uložte obrázek na disk pod zvoleným názvem. V průběhu práce průběžně ukládejte. Pomocí uvedených nástrojů programu namalujte obrázek. Podrobnější popis a další možnosti programu Malování najdete v nabídce Nápověda - Témata nápovědy…

Seznam literatury - Roubal Pavel: - Hlavenka Jiří: PaedDr. Hana Horská Počítačová grafika pro úplné začátečníky. Computer Press 2003 - Hlavenka Jiří: Microsoft Windows 98. Základní příručka. Computer Press 1998 PaedDr. Hana Horská Jak namalovat obraz v programu Malování 2006 Nápověda programu Malování http://cs.wikipedia.org/wiki