Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

s dopravní infrastrukturou
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Geotechnický průzkum Vít Černý.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
OBSAH TESTŮ JEJICH RELEVANCE A KVALITA Od „osnov“ k vyhodnocení testů.
TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA
Budoucnost hospodaření s komunálními odpady Dr. Ing. Lubomír Chytka ředitel odboru odpadů MŽP.
Zkoušení asfaltových směsí
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Zkoušení hydraulicky stmelených materiálů
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
Lidský faktor v dopravě!
Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
s dopravní infrastrukturou
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Využití odpadní mleté gumy do protihlukových asfaltových krytů
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Úspory energie a regenerace
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Silnice nebo železnice
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
5. Seminář Beton University, Plzeň Petr Krejča STEELCRETE Příklady použití v praxi Petr Krejča.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Technologie provádění CB krytů
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_MATERIÁL HYDROIZOLACE_Z1
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Předcházení vzniku odpadů v silničním stavitelství Konference Předcházení vzniku odpadů ČVUT v Praze.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Průzkumy území a staveb
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Nový zákon o ochraně ovzduší
Výbory a pracovní skupiny
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Korupce při veřejných zakázkách v ČR a SR
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Zkušenosti s efektivním řízením provozu v úsecích s dočasným omezením
Recyklace vozovek za horka
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Řešení problematiky „sucha“ v rámci PO1 OPPIK
Transkript prezentace:

Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz

Ministerstvo dopravy Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik řeší předběžné TP 148 z roku 2009: HUTNĚNÉ ASFALTOVÉ VRSTVY S ASFALTEM MODIFIKOVANÝM PRYŽOVÝM GRANULÁTEM Technické podmínky stanovují zásady pro použití konstrukčních vrstev vozovek z hutněných směsí stmelených silničním asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem z ojetých pneumatik při výstavbě, údržbě a opravách pozemních komunikací, dopravních a jiných ploch, nemotoristických komunikací a zpevněných krajnic a stanovují zásady složení, návrhu, výroby směsi, provádění a kontroly vrstvy. 29.3.2012 Ministerstvo dopravy

Užití na pozemních komunikacích Ministerstvo dopravy Užití na pozemních komunikacích ekonomická a technická alternativa mezi silničním asfaltem a modifikovaným asfaltem – použitelné tam, kde potřebujeme dobrou výkonnost konstrukce, která bude cenově efektivní; v obrusných i ložních vrstvách pro omezení prokopírování reflexních trhlin nebo pro zvýšení odolnosti proti únavě včetně překrytí vozovky s cementobetonovým krytem nebo vozovky z betonových dílců (panelů); snížení hluku způsobovaného silničním provozem využitím do vhodných typů asfaltových koberců; v omezené míře snížení tloušťky obrusné vrstvy k překrytí povrchových vad obrusných vrstev a nehomogenních obrusných vrstev opatřených vysprávkami a trhlinami utěsněnými zálivkami. 29.3.2012 Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy Cíl aktualizace TP 148 na základě výsledků projektu výzkumu a vývoje a zkušeností s ověřováním technologie; připuštění všech druhů výroby asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB); inovací TP je připuštěna volná konkurence všech pojiv a asfaltových směsí. 29.3.2012 Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy dokončena revize TP 148 (podrobně posouzena v Technické redakční radě); aktualizované TP 148 jsou ve své podstatě národní technickou specifikací výrobku (asfaltového pojiva CRmB a asfaltové směsi s CRmB) → podléhá oznámení příslušné Evropské komisi → před schválením dokumentu resortem Ministerstva dopravy ČR je nutné cestou ÚNMZ učinit příslušné notifikační kroky; připravena k oznámení dle Směrnice Evropského parlamentu Rady 98/34/ES; výše uvedený proces by se měl uskutečnit v druhé polovině roku 2012. 29.3.2012 Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy Nedořešeny toxikologické informace o benzothiazolu (jsou eliminovány veškeré dopady z hlediska REACH?). Otázka energetické náročnosti (výroba a zpracování CRmB zpravidla při vyšší teplotě). Problematika některých charakteristik směsí s CRmB (přilnavost, odolnost proti účinkům vody). Problematika zkoušení a prokazování kvality při případné reklamaci. Nakládání s materiálem při rekonstrukci vozovky – otázka plnohodnotné recyklovatelnosti konstrukce s pryží (ve vazbě na kvalitu a aspekty ochrany zdraví). 29.3.2012 Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy SFDI uvolnil z rozpočtu na rok 2012 100 mil. Kč na aplikaci nových technologii a rozvoj diagnostických metod na dopravní síti → realizace zkušebních úseků s použitím směsí s asfalty modifikovanými pryžovými granuláty z ojetých pneumatik. 29.3.2012 Ministerstvo dopravy

VACLAV.MRAZ@MDCR.CZ Ministerstvo dopravy Děkuji za pozornost 29.3.2012