Vlastnosti oxidů. Vlastnosti oxidů CO2 OXID UHLIČITÝ plynná, nedýchatelná látka Obrázek č.1 plynná, nedýchatelná látka ( má větší hustotu než vzduch)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Názvosloví oxidů Některé významné oxidy
Advertisements

NĚKTERÉ VÝZNAMNÉ OXIDY
Oxid uhelnatý Bc. Eliška Borůvková, 1. OVZN
Uhlík Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Alkany Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Oxid Dusný Lenka Lakomá kvinta A.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
OXIDY O-II oxygenium (latinsky) = kyslík
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
AROMATICKÉ UHLOVODÍKY
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
VY_52_INOVACE_02/1/34_Chemie
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Alkoholy skupinou -OH atom (y) vodíku ( H )  jsou organické látky, ve kterých je.
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_137_Síra AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8.,
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_zástupci uhlovodíků
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Dvouprvkové sloučeniny
Nejznámn ě jší karboxylové kyseliny Obrázek č.1 Obrázek č.15.
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Oxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
OXIDY Kyslík patří mezi nejrozšířenější prvky.
Síra Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Alkany.
Oxidy.
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 20 TEMA: Chemie 8 – Oxidy síry.
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_18_Oxidy Téma: Chemie 8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Oxidy (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 19 TEMA: Chemie 8 – Oxidy dusíku.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uhlíku a jeho oxidech. Klíčová slova:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_20
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Významné oxidy Oxid uhličitý CO2 nedýchatelný bezbarvý plyn
Transkript prezentace:

Vlastnosti oxidů

CO2 OXID UHLIČITÝ plynná, nedýchatelná látka Obrázek č.1 plynná, nedýchatelná látka ( má větší hustotu než vzduch)

vzniká při dýchání (produkt), při dokonalém spalovaní paliv ( např.uhlí, ropa, methan…)

je reaktantem při fotosyntéze

patří mezi skleníkové plyny Skleníkové plyny z části zachycují tepelné záření z naší planety Skleníkový efekt může způsobovat globální oteplování při T = - 80 oC tuhne = suchý led (chladící medium)

výskyt : sycené limonády přírodní minerálky hasící přístroje vzniká při kvašení cukrů

CO OXID UHelnatý bezbarvý plyn jedovatý bez zápachu lehčí než vzduch Obrázek č.2 OXID UHelnatý CO bezbarvý plyn   jedovatý   bez zápachu   lehčí než vzduch  

vzniká při nedokonalém spalování látek obsahujících uhlík

vyšší koncentrace způsobují křeče, smrt z nedostatku kyslíku

obsažen v: cigaretovém kouři výfukových plynech z aut aut kouři z továren

OXID siřičitý SO2 Obrázek č.3 jedovatý ostře páchnoucí plyn

vzniká při hoření méně kvalitních paliv (hnědé uhlí) obsahující síru

je příčinou kyselých dešťů dobře rozpustný ve vodě sopečný plyn Obrázek č.5

VYUŽITÍ: dezinfekce (síření sudů, sklepů, úlů ) konzervace sušeného ovoce

výroba kyseliny sírové výroba papíru výroba kyseliny sírové Obrázek č.5

N2O OXID dusný rajský plyn bezbarvý, nehořlavý plyn   Obrázek č.4 bezbarvý, nehořlavý plyn nasládlé chuti, příjemné vůně   patří mezi skleníkové plyny  

Vdechování: stav veselosti nebo hysterie   2. útlum (anestetikum)   3. zástava dýchání, srdce, smrt  

využití: narkóza (př.porodnictví) v raketových motorech hnací plyn v bombičkách (např. na šlehačku)

Obrázek č.1 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Carbon-dioxide-3D-vdW.svg Obrázek č.2 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Carbon-monoxide-3D-vdW.png Obrázek č.3 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sulfur-dioxide-3D-vdW.png Obrázek č.4 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nitrous-oxide-3D-vdW.png Obrázek č.5 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GHS-pictogram-acid.svg Obrázek č.3 - 18 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe