Skupenské přeměny látek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Tepelná výměna prouděním
Risk - elektrický proud
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
KIV/ZI cvičení 11 Tomáš Potužák. Procvičení funkcí I Příklad 1 – Do buňky E3 zapíšeme vzorec =C3*$C3+C$3 a zkopírujeme ho do buněk E2, D3 a D2. Co bude.
KIV/ZI cvičení 8 Tomáš Potužák.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
KUFR – procvičování pojmů
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
T. Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2013
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Elektromagnetická indukce
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Zábavná chemie I. ..
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
5.1 Částicové složení látek, prvky, PSP.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 8. ročník- Člověk a příroda – Chemie - periodická soustava prvků Autor VM Gabriela.
5.4 Většinu prvků tvoří kovy
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-02.
Kovy Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s vlastnostmi a využitím stříbra,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky se společnými vlastnostmi kovů a.
Chemické prvky..
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_17  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 8  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Pracovní list č. 3 Rovnice s kovy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Molekuly a chemické sloučeniny
Chemické značky a vzorce
Vyčíslování chemických rovnic
LÁTKY A TĚLESA.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Ověřování základních znalostí z chemie
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. M. Vejražková
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Chemie – 8.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
TÁNÍ A TUHNUTÍ. TÁNÍ A TUHNUTÍ ? Umíš odpovědět 1.Uveď příklady tání a tuhnutí. 2.Tají a tuhnou pevné látky stejně? 3.Na čem závisí tání látky?
Vlastnosti těles a látek
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Látkové množství, molární hmotnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

Skupenské přeměny látek VY_32_INOVACE_FY_43 Skupenské přeměny látek Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2013 Dále metodika

X A1 O X A2 O X O A3 A4 X O A5 O X B1 O X B2 X O B3 O X B4 O X B5 O X C1 O X X C2 O O X X C3 O O X X O X C4 O X C5 X O O X D1 O X O X D2 O O X X D3 O X O X D4 O X O X X O O D5 X E1 O X O X O E2 O X X E3 O O X X E4 O X O X E5 O O X X

A1 Jaké je skupenství oxidu uhličitého (CO2) při teplotě -52°C? Plynné Řešení Plynné Zpět

A2 Jaké je skupenství chloridu sodného (soli) při teplotě 907°C? Řešení Kapalné Zpět

A3 Jaké je skupenství vody (H2O) při teplotě 125°C? Řešení Plynné Zpět

A4 Jaké je skupenství etanolu (líh) při teplotě -110°C? Kapalné Řešení Zpět

A5 Jaké je skupenství metanolu při teplotě -110°C? Řešení Pevné Zpět

B1 Jaké je skupenství oceli při teplotě 1250°C? Řešení Pevné Zpět

B2 Jaké je skupenství stříbra (Ag) při teplotě 856°C? Pevné Řešení Zpět

B3 Jaké je skupenství chloru (Cl2) při teplotě -45°C? Kapalné Řešení Zpět

B4 Jaké je skupenství kyslíku (O2) při teplotě -137°C? Plynné Řešení Zpět

B5 Jaké je skupenství dusíku (N2) při teplotě -70°C? Plynné Řešení Zpět

C1 Jaké je skupenství hliníku (Al) při teplotě 720°C? Kapalné Řešení Zpět

C2 Jaké je skupenství olova (Pb) při teplotě 420°C? Kapalné Řešení Zpět

C3 Jaké je skupenství železa (Fe) při teplotě 1300°C? Pevné Řešení Zpět

C4 Jaké je skupenství oxidu uhelnatého (CO) při teplotě -120°C? Plynné Řešení Plynné Zpět

C5 Jaké je skupenství rtuti (Hg) při teplotě 25°C? Řešení Kapalné Zpět

D1 Jaké je skupenství křemíku (Si) při teplotě 1320°C? Pevné Řešení Zpět

D2 Jaké je skupenství zlata (Au) při teplotě 1000°C? Řešení Pevné Zpět

D3 Jaké je skupenství helia (He) při teplotě 35°C? Řešení Plynné Zpět

D4 Jaké je skupenství amoniaku (NH3) při teplotě -86°C? Pevné Řešení Zpět

D5 Jaké je skupenství třtinového cukru při teplotě 197°C? Kapalné Řešení Kapalné Zpět

E1 Jaké je skupenství metanu (zemní plyn) při teplotě -197°C? Pevné Řešení Pevné Zpět

E2 Jaké je skupenství vzduchu při teplotě -197°C? Řešení Kapalné Zpět

E3 Jaké je skupenství dietyléteru (éter) při teplotě 35°C? Plynné Řešení Plynné Zpět

E4 Jaké je skupenství mědi (Cu) při teplotě 1300°C? Kapalné Řešení Zpět

E5 Jaké je skupenství vodíku (H2) při teplotě -250°C? Plynné Řešení Zpět

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Vzdělávací obor : Fyzika Ročník: 8. Tematická oblast: Molekulová fyzika a termodynamika Klíčová slova: skupenství látek, teplota tání, teplota varu, tabulky Použité materiály: automatické tvary MS OFFICE POWERPOINT Metodický postup: Žáci hrají ve dvojicích u počítače. Cílem hry je získat co nejvíce polí s vlastním symbolem. Odpovídá pouze hráč, který si pole zvolil. Jestliže skupenství látky nedokáže určit správně, zůstanou v poli oba symboly. Zpět