Zpracoval: Rastislav Steranka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Kongresová turistika pro Pardubický kraj Chrudim Spolkový dům Záměr vzniku.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Turistická oblast Jeseníky a Euroregion Praděd Konference v Ostravě,
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Česká centrála cestovního ruchu
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Volnočasové projekty a EU financování
JAKÁ JE PERSPEKTIVA ÚSTECKÉHO KRAJE Mgr. Jan Kučera, RRA ÚK.
Prezentace turistické oblasti
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Aktivity v oblasti cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Stezka technických atraktivit
Management cestovního ruchu
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Regionální konference v MSK
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Akční plán 2012 marketingové strategie rozvoje CR turistické oblasti Ostravsko VIZE: Zkvalitnění a rozšíření nabídky cestovního ruchu TO Ostravsko CÍLE:
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
PaedDr. Pavla Břusková generální ředitelka a předsedkyně představenstva Agentura pro regionální rozvoj,a.s., Ostrava Inovační rozvoj regionů 2010 Žilina,
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Program rozvoje cestovního ruchu Jihomoravského kraje na období 2014–2020.
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
OSTRAVSKÉ VÝSTAVY, a. s. Veletrh DOVOLENÁ a REGION 7. –
Turistické informační centrum Poděbrady Nám. Jiřího 19, Poděbrady Tel.: V TURISTICKÉ SEZONĚ duben -
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
„Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Zpracoval: Rastislav Steranka Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Zpracoval: Rastislav Steranka Datum: říjen 2007 Zpracoval: Rastislav Steranka, říjen 2007

Strategickými cíly rozvoje cestovního ruchu v SMaS jsou: Změna image Moravskoslezského kraje (už se děje, nutné je dynamické pokračování tohoto procesu = využití dnešního investorského „boom“). Zlepšení atraktivity a přívětivosti SMaS vůči jeho návštěvníkům a turistům. Oživení všech 6 turistických oblastí (Beskydy a Valašsko, Poodří, Ostravsko, Jeseníky, Těšínské Slezsko, Opavské Slezsko). Zvýšení kvality ubytovacích a stravovacích služeb v kraji. Potenciál CR je velmi diferencovaný a zahrnuje prakticky všechny typy cestovního ruchu. Rozvíjet lze nabídku především v oblastech: cestovního ruchu zaměřeného na různé druhy turistiky a sportu, poznávacího cestovního ruchu (kulturní, historický, etnický, technický apod.), rekreačního cestovního ruchu, venkovského cestovního ruchu a ekoagroturistiky, lázeňského cestovního ruchu, městského (a nákupního) cestovního ruchu, kongresového a komerčního cestovního ruchu, incentivního cestovního ruchu, Zpracoval: Rastislav Steranka, říjen 2007 Zpracoval: Rastislav Steranka, říjen 2007

Vize zaměření DMMS vzhledem k turistům Nové vedené Destinačního managementu MSK má za cíl pozvednout cestovní ruch v našem kraji. Přílivem zahraničního kapitálu, výrazným rozvojem lokalit důležitých z hlediska cestovního ruchu, především Beskydy a Jeseníky (turistika, golf, vodní turismus, historické atraktivity, industriální památky apod.) můžeme v budoucnu přilákat daleko více turistů, než je tomu nyní. Je nastartována úzká spolupráce s UNIHOSTem UNIHOST a MSK učinil dohodu o spolupráci s hotelovými školami se zaměřením na cestovní ruch. Důležitý je lidský kapitál a je potřebné připravovat kvalitní studenty v oblasti cestovního ruchu, což se nyní činí. Propojenost veřejného a soukromého sektoru je pro nás nezbytná. Všichni si to uvědomují, proto existuje úzká spolupráce mezi MSK, DMMS a UNIHOST. Již nyní jsme transferní destinací (fungující letiště Leoše Janáčka Ostrava, transfery po cestách a kolejích směr Sever – Jih, Západ – Východ) – dobudovávají se důležité dálnice a silnice Hlavní cílové skupiny jsou: Turisté s „akčním rádiem“ do 1000 km Především se zaměřit na oblast západní Evropy (Holandsko) Východní a Jižní Evropa se stává také zajímavou, zároveň Polsko a Slovensko zintenzivnit Snaha vytvořit z SMaS image cílové destinace pro víkendové, týdenní a delší pobyty Zpracoval: Rastislav Steranka, říjen 2007

Lidské zdroje v cestovním ruchu V současnosti region trpí nedostatkem kvalitních odborníků v cestovním ruchu MSK v současnosti projevuje dobrý přístup v tom, že ví, že investice do vzdělání je investicí do budoucnosti. Součinnost UNIHOST a DMMS přinese zajímavé výsledky do budoucna. Bude potřeba odborníků v cestovním ruchu a spolupráce škol, kraje, DMMS nastartovala nový proces vzdělanosti v CR v MS kraji. Spolupráce s vládní agenturou CzechTourism. CzT si uvědomuje, že ne na všechny regiony bylo přihlíženo stejně. Toto bude v budoucnu odstraněno a Moravskoslezský kraj dostane větší prostor při své realizaci v aktivitách cestovního ruchu. Poslední famtrip právě ve spolupráci s CzT na konci září ukázal, jaké možnosti má náš region. Po otevření Schengenského prostoru chystáme úzkou spolupráci se Žilinským samosprávnym krajem a Slezským vojvodstvím.

Lidské zdroje v cestovním ruchu V prosinci 2007 proběhne výstava „Učeň 2007“ opět za účasti Destinačního managementu MSK Stáváme se dopisovateli do časopisu „Zpravodaj UNIHOST“ Dodáváme informace z cestovního ruchu o současných trendech ve vývoji turismu v ČR i ve světě. Bude potřeba odborníků v cestovním ruchu, kteří po vystudování zůstanou v kraji. Musíme zajistit takové podmínky (mzdové, motivační, personální, odborné) aby nám odborníci prostě zůstali v kraji. Rozloha 8700 km2, počet obyvatel je v současnosti 1,6 mil. SMaS je největší a zároveň nejpestřejší turistickou oblastí jejíž centrem je město Ostrava s počtem 323 tis. obyvatel

Jakou roli sehraje Destinační management SMaS? Propagačně informační role DMMS Propagace regionu na domácích a zahraničních veletrzích Vytváření propagačních materiálů a ediční činnost Zajišťování marketingových průzkumů s tématikou cestovního ruchu v kraji Vazba na CzechTourism

DMMS chce být dobrým partnerem v oblasti cestovního ruchu Společně s MSK a ARR máme jasnou vizi, jak cestovní ruch rozvíjet a jak metodami regionálního rozvoje udělat z kraje atraktivní destinaci. Chceme jít postupně „step by step“, přičemž první kvantitativní výsledky očekáváme již v příštím roce. Naše aktivity stavíme na principu spolupráce všech aktérů v kraji – jak ze soukromého tak i z veřejného sektoru. Jedině tak lze dosáhnout společných cílů, kterými je spokojenost turistů s možnostmi jaké jim SMaS poskytuje.

Destinační management Moravsko-Slezský o.p.s. Děkujeme za Váš čas a za Vaši pozornost. Více informací o našem regionu naleznete na: info@tourisms.cz www.tourisms.cz