„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Advertisements

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
SÍŤOVÉ SLUŽBY DNS SYSTÉM
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Princip fungování pošty Vnitřní členění zpráv Protokoly
Základy informatiky Internet Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Analýza síťového provozu
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronická pošta Elektronická pošta ( ) je obdobou běžné pošty a umožňuje přijímat a distribuovat dokumenty v textové podobě na jednu nebo více.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika Internet.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Elektronická pošta Autor: Mgr.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Ukládání dat, a spam INTERNET Ukládání dat, a spam.
Aplikace VT v hospodářské praxi internetové technologie Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronická komunikace
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: březen.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Protokoly a adresy na internetu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základy počítačových sítí elektronická pošta Základy počítačových sítí Lekce 5 Ing. Jiří ledvina, CSc.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
11. SLUŽBY INTERNETU.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internet ale velmi výrazně slouží i pro komunikaci, přičemž jednoznačně nejpoužívanějším komunikačním prvkem je . Význam slova lze přeložit.
Služby internetu obr.: 1. WEB  WWW – (World Wide Web), také pouze zkráceně web v doslovném překladu "světová rozsáhlá síť“, neboli celosvětová síť 
Elektronická pošta Název školy
David Klíma- 1 - Elektronická pošta Slouží k přenosu zpráv po internetu Každý uživatel má - zavináč Klimad – uživatelské.
Elektronická pošta Autor: Eva Trávníčková, ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří Informatika 5. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_233.
E- MAIL Ing. Jiří Šilhán. E LEKTRONICKÁ POŠTA NEBOLI vývoj od počátku sítí – původní návrh pouze pro přenos krátkých textových zpráv (ASCII) základní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci Číslo DUM: III/2/VT/2/2/35 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Elektronická pošta, zkráceně (zkráceně také mail) je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Elektronická pošta Základní škola a Mateřská škola, Szkoła Podstawowa, Przedszkole Košařiska, příspěvková organizace Projekt: EU OP VK - CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Transportní vrstva v TCP/IP Dvořáčková, Kudelásková, Kozlová.
Inf Elektronická komunikace
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní pojmy při používání Internetu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Základy počítačových sítí elektronická pošta
Transkript prezentace:

„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_3_12 Název vzdělávacího materiálu Elektronická pošta - Jméno autoraIng. Bulka Josef Tematická oblastPočítačové sítě a internet Vzdělávací oborVšechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník1. a 2. Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti.

Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka. Časový harmonogram1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012

 Elektronická pošta - forma elektronické komunikace prostřednictvím sítě Internet.  , tedy electronic mail (elektronická pošta), je založena na principu posílání a přijímání elektronických zpráv.  Zpráva může mít podobu textovou či grafickou nebo je možné posílat videosekvence či zvukové zprávy.  Ke každé zprávě však může být připojena tzv. „příloha“ – elektronický soubor dat, tedy jakýkoliv soubor (dokument, text, tabulka, obrázek, zvuk, video, atd.).

 Výhodou elektronické pošty je rychlost komunikace, neboť elektronická zpráva odeslaná z jednoho počítače je na cílový počítač doručena během několika minut; finanční náklady nejsou žádné (klasický dopis stojí mnohem více než ).  Vvelkou výhodou je možnost zasílání příloh, které mohou mít značnou velikost např. v případě obrázkových příloh, nebo video sekvencí.  Nevýhodou elektronické pošty je neosobitost, možnost zanesení počítače počítačovými viry, nebo SPAMem (nevyžádaná pošta, nejčastěji obsahující reklamu nebo obtěžující zprávy).

 V případě zřízení elektronické schránky uživatel získá elektronickou adresu (je jiná než doménová internetová adresa!).  Dominantním znakem v elektronické adrese je tzv. „zavináč“ = zavináč).  Jde o oddělovací znak, který odděluje jméno schránky od domény (která většinou koresponduje s doménou poskytovatele služby (tedy např. „isste.cz“). Celá adresa pak může vypadat například takto:  V názvu schránky se nesmí vyskytovat diakritika (stejně jako u internetové adresy) a mezery.

 Elektronická zpráva může být doručena pouze na elektronickou adresu, tedy elektronicky komunikovat spolu mohou jen dvě elektronické schránky, a to za předpokladu, že je správně napsána elektronická adresa adresáta!  Se zprávou můžeme pracovat buď na webovém rozhraní, tj. připojit se na internet, přejít na stránky našeho poskytovatele u, schránku si tam otevřít a v tomto prostředí pracovat.  Další možností je využití tzv. „poštovního klienta“, tedy programu, který je schopen pracovat se zprávami i v případě, že nejsme připojeni k internetu (viz MS Outlook,Thunderbird).

 Poštovní servery a klienti používají na základě mezinárodní konvence při komunikaci TCP/IP následující čísla portů.  Zatímco příjem elektronické pošty probíhá při šifrovaném spojení SSL/TLS, z portu 995 nebo 993, je odchozí elektronická pošta posílána šifrovaně přes stejný port 25, avšak pomocí příkazu START/TLS (port 587).

 Pro přenos doručené zprávy ze serveru na lokální počítač se používají protokoly POP3 aIMAP.  POP3 (Post Office Protocol version 3) pracuje na portu 110 a zprávy ze serveru stáhne do lokálního počítače s tím, že je může na serveru smazat.  V případě POP3 se do lokálního počítače stahují všechny zprávy bez ohledu na to, zda uživatel o ně má zájem nebo ne.  IMAP (Internet Message Access Protocol - uživatel po připojení získá ze serveru jen hlavičky zpráv (údaje o odesílateli, předmět zprávy). Celá zpráva se stáhne a zobrazí až v případě požadavku. Pracuje na portu 143.

 Je nutné si uvědomit že vaše ová aktivita je snadno viditelná a může být útočníkem odposlouchána.  Šifrování ů zajišťuje ochranu vašeho soukromí, pomocí šifrované relace (session), těla zprávy, nebo obojího.  Pokud nebudete zprávu šifrovat, může kdokoli s přístupem k síti, sledovat vaše y a získat přihlašovací hesla.  Příklad – použití nástroje pro šifrování zprávy Open PGP umožníte uživatelům podepisovat jeden druhému veřejné klíče.

 Většina uživatelů přistupuje k ovým schránkám webového rozhraní, tzv. webmailu.  Při jeho použití nemusí uživatel nastavovat parametry ového klienta a k zprávám může přistupovat z libovolného místa na světě.  Jsou zřizovány zdarma na veřejných poštovních serverech např. .cz, seznam.cz, gmail.com, atd…

ový klient  existuje velké množství ových klientů  mezi nejvíce využívané a nejznámější patří:  Outlook Express, jako součást operačního systému MS Windows  Mozilla Thunderbird – nejčastěji součást systémů Linux, ale i varianta pro OS Windows  Opera - ový klient, je integrován do prohlížeče  Microsoft Outlook, součást kancelářského balíku MS Office

1. Outlook expres 2. Mozilla Thunderbird 3. Microsoft Outlook Opera Mail Návodů pro nastavení ových klientů nalezneme na Internetu velké množství a není problém je podle informací ISP a provozovatelů poštovních serverů nastavit. Zde jsou uvedeny jedny z možností:

1.Podle zadání si nainstalujte na svém počítači poštovního klienta: a)Microsoft Outlook b)Mozila Thunderbird 2.Přihlaste se jejich prostřednictvím ke svému poštovnímu serveru, ke kterému jste přistupovali přes webové rozhraní a porovnejte možnosti a nástroje jednotlivých poštovních klientů, pro správu účtu, příjem a odesílání elektronické pošty.

1.Jak se oddělí název schránky od jména serveru v ové adrese? b)znakem # c)znakem § b) znakem e 2.Elektronickou poštu odesíláme prostřednictvím protokolu SMTP. Údaje o serveru, který její odeslání zprostředkuje získáme především od: a)poskytovatele připojení k Internetu b)provozovatele poštovního serveru kde máme schránku c)operačního systému, který využíváme

3.Protokol pro příjem pošty POP3: 1.přijme celou zprávu, včetně příloh 2.přijme pouze hlavičku zpráva 3.zajišťuje archivaci pošty na serveru 4.Protokol pro příjem pošty IMAP4: 4.přijme celou zprávu, včetně příloh 5.zajišťuje archivaci pošty na serveru 6.přijme pouze hlavičku zpráva

5.Protokol SMTP v rámci přenosového modelu TCP/IP má číslo portu: Protokol IMAP v rámci přenosového modelu TCP/IP má číslo portu:

Zdroje a použitá literatura: 1. transfer-model.svg autor - Ale2006-from-enhttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:SMTP- transfer-model.svgAle2006-from-en

7.Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, ISBN Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, ISBN