Upevnění nákladu v praxi Centrum služeb pro silniční dopravu, s.p.o. Ing. Luděk Florian.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
Advertisements

Ochrana a welfare hospodářských zvířat při porážení
Česká parkovací asociace a její role při řešení dopravy v klidu
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Aktuální informace z oblasti NCTS
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Dokumentace k zajištění BOZP
Statistika dopravních nehod
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Označování poplachových systémů EZS značkou CE
Odpovědnost školy v oblasti rizik. Druhy odpovědnosti odpovědnost za škodu –škoda na zdraví, jiná nemajetková újma, škoda na majetku odpovědnost za přestupek.
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
PŘEPRAVA NEBEZPEČNÝCH VĚCÍ
KONSTRUKČNÍ BEZPEČNOST VÝTAHŮ V ROCE PRINCIPY v ČR 50léta – evropská bezpečnostní špička 50léta – evropská bezpečnostní špička 60 léta – jakost.
Policie České republiky
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Aktuální situace nejen v oblasti legislativy ÚNMZ
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
2. Právní předpisy k zajištění BOZP
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Volitelné SPZ – návrh Prahy
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
DOBROVOLNÁ CERTIFIKACE DĚTSKÉ OBUVI PhDr. Vlasta Mayerová Česká obuvnická a kožedělná asociace Praha,
Předávání dat od provozovatelů LDS - shrnutí
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Dopravní služby v EU z pohledu studentů.
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Dokumentace k zajištění BOZP
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Zprostředkování zaměstnání agenturami práce a připravované legislativní změny.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI VE SKLADECH.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
ČSN EN – Výtahy pro dopravu osob a osob a nákladů ČSN EN – Konstrukční zásady, výpočty a zkoušky výtahových komponent.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
Používání veterinárních rentgenových zařízení podle zákona č
Živnostenský zákon Podnikání.
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Hygienické požadavky na dětskou skupinu
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Charakteristika živností
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Transkript prezentace:

Upevnění nákladu v praxi Centrum služeb pro silniční dopravu, s.p.o. Ing. Luděk Florian

Úvod  Přeprava nákladů po pozemních komunikacích je základem evropské dopravy a logistiky.  Evropa potřebuje nejen účinnou, ale i bezpečnou přepravu nákladů po pozemních komunikacích.  Základem zajištění ještě bezpečnější přepravy nákladů po pozemních komunikacích je řádné zabezpečení nákladu.

Bezpečnost dopravy

Lidské tragédie na evropských silnicích…

Statistiky dopravy  V roce 2010 zahynulo na silnicích Evropské Unie přes osob  Hlášeno bylo přes 1,5 mil. těžce zraněných  Nákladní vozidla nad 12 tun se na nehodovosti podílela 13,59%, při kterých zahynulo osob  Škody způsobenými těžkými vozidly jsou zpravidla vážnější a s většími následky.

Použité právní předpisy v ČR  zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů  zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů,  zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů,  vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů,  směrnice IMO/ILO/UNECE pro přepravu po pozemních komunikacích a po moři v oblasti A,  Evropská norma EN výpočet přivazovacích sil,  Evropská norma EN vázací popruhy ze syntetických vláken,  Evropská norma EN přivazovací řetězy,  Evropská norma EN přivazovací ocelová drátěná lana,  Revize Evropské norma EN výpočet přivazovacích sil,  Evropská norma EN vázací body na vozidlech pro přepravu zboží,  Evropská norma EN konstrukce karosérie na užitkových vozidlech.

Zákon č.361/2000 Sb., §5  Základní povinnosti řidiče §5  zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu /§ 5 odst. 1 písm. j) - zákona o silničním provozu/,

Zákon č.361/2000 Sb., §52  Přeprava nákladu §52  Náklad musí být na vozidle umístěn a upevněn tak, aby byla zajištěna stabilita a ovladatelnost vozidla a aby neohrožoval bezpečnost provozu na pozemních komunikacích…; to platí i pro zařízení sloužící k upevnění a ochraně nákladu, jako jsou například plachta, řetězy nebo lana. Předměty, které lze snadno přehlédnout, jako jsou například jednotlivé tyče nebo roury, nesmějí po straně vyčnívat

…nesmějí po straně vyčnívat…

Vyhláška č.341/2002 Sb., §15  §15, odst. 11: (11) Náklad na vozidle (i v soupravě) musí být rovnoměrně rozložen a řádně zajištěn vhodným technickým zařízením proti pohybu. Pokud je k připevnění nákladu použita poutací a upínací souprava, musí být v řádném technickém stavu a odpovídat ČSN EN , ČSN EN , ČSN EN Poutací a upínací soupravy musí počtem a umístěním odpovídat ČSN EN , kde pro výpočet počtu přivazovacích prostředků lze alternativně použít za dynamický koeficient tření statický koeficient tření při současném použití koeficientu zrychlení v podélném směru rovnému 1.

Za co všechno může řidič ?  Právní předpisy vyžadují, aby veškeré náklady přepravované na vozidlech byly zabezpečené  Z právního hlediska by měl za nakládku/vykládku ručit řidič v rámci svých odpovědností  Nelze tvrdit, že za všech okolností je řidič jedinou osobou odpovědnou za náklad vezený na jeho vozidle

Zajištění nákladu proti pohybu  Když vozidlo zabrzdí, náklad má tendenci pokračovat v pohybu svým původním směrem

Posunutí a převrácení •I když je náklad zabezpečen proti sklouznutí, mohou být zapotřebí další způsoby upevnění, které zabrání jeho naklánění.

Posunutí a převrácení • Nebezpečí naklánění závisí na výšce těžiště a rozměrech nákladu

Výběr vhodného prostředku • Pro bezpečnou přepravu je nutný výběr vhodného přepravního prostředku podle přepravovaného nákladu

Uvázání přes vrchol (třecí) • nejčastější způsob vázání (přes 90% případů upevnění nákladu) • účinnost je možno zvýšit použitím protismykových podložek

Smyčkové uvázání • náklad uvázán smyčkou k jedné straně karosérie vozidla, náklad tak nemůže sklouznout na druhou stranu ložné plochy • uvázání je potřeba používat v párech • nejmenší nutný počet u smyčkového uvázání – 2 páry smyčkových vázacích prostředků

Pružné uvázání • Lze zabezpečit náklad s velkým odstupem od stěny • Principiálně shodný s hlavovou smyčkou

Pružné uvázání - příklad

Přímé uvázání  Pokud je náklad vybaven vázacími oky, jejichž pevnost vyhovuje vázací síle, je možno vázat přímo mezi vázacími oky a vázacími body na vozidle.

Vázací prostředky  měly být umístěny tak, aby byly pouze v kontaktu se zabezpečovaným nákladem a/nebo zabezpečovacími body

Vázací prostředky  nesmí procházet nad pružnými předměty, bočními dveřmi atd.

Použití upínacích řetězů  Přivazovací řetězy se nikdy nesmí používat, pokud jsou zauzlené nebo spojené kolíkem nebo šrouby.

Chybné použití popruhů a řetězů

Příklad válcových nákladů

Přeprava vozidel • přeprava pouze na vozidlech způsobilých k tomuto účelu

Přeprava naložených vozidel • veškeré volné zařízení na přepravovaných vozidlech nebo přepravovaném vozidle je potřeba bezpečně uložit/upevnit

Velikost zakládacích klínů • šířka musí být nejméně 2/3 výšky • výška klínu musí být nejméně 1/3 poloměru ložné jednotky

Použití správného uvázání  Řidič zajistil náklad popruhy, přesto se mu sesunul k jedné straně. Proč ? Jak měl náklad uvázat ?

Kontrola ADR

Naši řidiči v zahraničí

Nezajištěný náklad

Přeprava válcových nákladů

Zaklínování vozidla

Detailní pohled

Školení řidičů při kontrole

Po úpravě zajištění nákladu

„Vezu to jen kousek…“

6 tun nezajištěného nákladu

Sankce pro řidiče  Bez bodového postihu  Na místě musí řádně upevnit  Finanční postih podle chybějících prostředků:  chybí < 1/3 prostředků – 500 Kč  chybí < 2/3 prostředků – Kč  chybí > 2/3 prostředků – Kč

Snaha o zlepšení EK / EP  Příprava legislativy, kde za upevnění nákladu je odpovědný také odesilatel  Nesmí-li být řidič přítomen nakládce, nutné uvést v dokladu CMR nebo dodacím listě

Nutnost proškolení personálu  Nutné školení řidičů na pravidelných ročních školeních  Nutné školení nakládacího personálu

Kontroly UN u nás a v EU  V ČR kontrola podle EN :2010  V SRN kontrola podle:  VDI 2700 – němečtí dopravci  EN :2003 nebo :2010 – tranzitující dopravci podle platné normy v daném státu (PL podle normy z r.2003, CZ dle normy 2010)

Pomůcky ke kontrole - metodiky, směrnice EU  Vydána v r.2006  Základ pro legislativu EU  V souvislosti s platnými EN

Pomůcky ke kontrole – výpočtové tabulky

Pomůcky ke kontrole – sw pro výpočet

Děkuji za pozornost…