BUDOUCNOST DOPRAVY V PŘEROVĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Sem vložte LOGO klienta. Doprava v Praze tak trochu jinak Tunel Blanka z jiného pohledu.
Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík.
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Operační program Infrastruktura Opatření v sektoru doprava
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Vyhledávací studie trasy nové krajské silnice Modřice – Šlapanice – Tvarožná.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Uzavírky silnic II/476 a I/11
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Vliv dopravy na životní prostředí
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal.
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
VÝZKUMNÝ PROJEKT ZIPOVÁNÍ. MÍSTO, KDE ŽIJEME  Žijeme spolu s vámi na planetě Zemi.  V srdci Evropy, sice v malé, ale krásné České republice, v největším.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Nitra.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Silniční doprava.
Silnice nebo železnice
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
DOPRAVA.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Česká pošta a využití CNG
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Problematika dopravy na Rychnovsku
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Financování dopravní infrastruktury
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

BUDOUCNOST DOPRAVY V PŘEROVĚ Výhledově na příštích 20 let © Jan Pavelka, Martin Obrtel - - - kvinta a Gymnázium Jakuba Škody, Přerov

Obsah projektu o budoucnosti dopravy v Přerově 1. Řešení dopravní situace v Přerově 2. Budoucnost pohonných hmot 3. Budoucnost dopravní sítě I takto může brzy vypadat okolí Přerova Ilustrační foto

1. - Řešení dopravní situace podle Města (Jedná se o investice státu i města) Město Přerov spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic plánuje stavbu dálničního obchvatu, který bude součástí dálnice D1 (Praha - Vyškov - Kojetín - Kroměříž - Přerov - Lipník). V Předmostí bude postavena mimoúrovňová křižovatka (dále MÚK) s rychlostní silnicí R55 (Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav). Město Přerov dále plánuje zbudování obchvatu Kozlovic, stavbu Jihovýchodní tangenty a tzv. Průpichu. Dále se uvažuje o modernizaci mostu Legií, stavbě třetího silničního mostu přes Bečvu a stavbě MÚK tratě ČD s komunikací v Kojetínské ulici. Mapka města s plánovanou výstavbou 

Plánovaná výstavba komunikací:

Přínos této výstavby Městu: Ilustrační foto 90% tranzitní dopravy neprojede městem, jak je tomu doposud. Zlepší se kvalita ovzduší v centru a sníží se hladina hluku v ulicích. Dojde ke snížení nehodovosti, méně lidí zahyne pod koly nákladních aut.

1. - Řešení dopravní situace v Přerově (návrh studentů) Souhlasíme s návrhem města postavit Přerovu dálniční obchvat, jak bylo uvedeno v mapce. Obchvat Kozlovic bychom spojili s jihovýchodní tangentou. Křížení se silnicí II/150 by bylo řešeno rondelem. Přerovem by tak nemusela projíždět vozidla jedoucí z Radslavic na Bystřici nebo na Hulín. Jihovýchodní tangenta by dále pokračovala do ulice Kojetínská. Výše uvedené stavby zaručují (i když jen teoreticky) odklonění tranzitní dopravy z města. Přerov již nadále nebude tolik dopravně vytížen a nebude třeba stavět Průpich a MÚK tratě ČD v Kojetínské ulici. Komunikace v centru města by se nemusely razantně modernizovat. Došlo by pouze k přebudování nejvytíženějších úseků (stavby rondelů a podobně). Náš návrh je však asi finančně neřešitelný. Mapka města s plánovanou výstavbou (náš návrh) 

Plánovaná výstavba komunikací - náš návrh:

Řešení dopravní situace - parkování Město Přerov investovalo od roku 1997 více jak 12,75 mil. Kč k vybudování více než 600 parkovacích míst. Špatné možnosti parkování v Přerově by vyřešila stavba několikapodlažního parkovacího komplexu. Poblíž centra připadá v úvahu například současné parkoviště v Kozlovské ulici (naproti Alberta) nebo komplex připravované rekonstruované radnice.

2. - Budoucnost pohonných hmot Ilustrační fotografie V dnešní době je běžným palivem aut benzín, nafta, bionafta a LPG. Automobilky ze strachu z vyčerpání přírodních zdrojů a kvůli zlepšení životního prostředí na Zemi studují možnost takzvaných alternativních pohonných hmot - to jsou především auta na elektrický pohon (elektromobily) a na vodíkový pohon. Výzkum je velmi nákladný a tyto auta mají buď drahý provoz nebo jejich „nádrže“ nejsou schopny konkurovat těm benzínovým. V příštích dvaceti letech zatím nedojde k nahrazení „klasických“ automobilů těmi alternativními.

3. - Budoucnost dopravní sítě © Ředitelství silnic a dálnic Jak vyplývá z výše uvedeného plánku, Ředitelství silnic a dálnic plánuje postavení celé řady dálnic a rychlostních komunikací po celé ČR. Přerov se stane významnou křižovatkou D1 s R55 Budoucnost dopravní sítě je tedy jasná - přebudovat nejfrekventovanější silnice na modernější a bezpečnější způsob cestování - na dálnice a rychlostní silnice. Rychle se také rozvíjí satelitní navádění automobilů. V příštích dvaceti letech bude úplně běžné cestování pomocí naváděcího satelitního systému.

Plánovaný stav dopravní sítě: © Ředitelství silnic a dálnic

Konec prezentace Vypracovali: Jan Pavelka, Martin Obrtel Ilustrační fotografie Vypracovali: Jan Pavelka, Martin Obrtel Bylo použito materiálů odboru Rozvoje Města Přerova a Ředitelství silnic a dálnic ČR (www.rsd.cz) Fotografie byly stáhnuty z Internetu a nebyly opatřeny copyrightem Zvláštní poděkování: Děkujeme odboru Rozvoje Města Přerova (Ing. Pavel Gala) za vstřícné poskytnutí informací