poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
Občanská výchova 9. ročník
Obecná část rozpočtového práva III
Moc výkonná ii VY_32_INOVACE_ 08 - Moc výkonná II.
MK Vodoprávní aktuality Příprava nového občanského zákoníku Medlov – prosinec 2008 Vláda schválila (usnesení č. 510 z ) Sněmovní tisk čtení.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Problémy a řešení stranické struktury Kateřina Klasnová místopředsedkyně strany VV.
VY_32_INOVACE_02_SVP_075_Zrn
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 20. zasedání předsednictva RVŠ, 30. října 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Právní aspekty genderového rozpočtování v České republice JUDr. Kristýna Outlá Praha.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Daňová teorie a politika
1 Stav novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM Brno – 20.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
O řízení státu Prezident: Miloš Zeman
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Tvorba práva Katedra práva.
Legislativní proces návrhu zákona
Legislativní proces J.Kožiak.
Mgr. Michal Oblouk LEGISLATIVA. -dvoukomorový zákonodárný sbor České republiky -je tvořen Poslaneckou sněmovnou (dolní komora) a Senátem (horní komora)
Moc zákonodárná VY_32_INOVACE_ 06 - Moc zákonodárná.
Legislativní proces.
Legislativní záměry v oblasti e-Governmentu Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Ing. Jaroslav Krupka předseda podvýboru pro VS a IS.
Parlament a legislativní proces v ČR
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ČINNOST PŘÍSTROJOVÉ KOMISE
TEST 17. POLITOLOGIE
ÚSTAVNÍ PRÁVO Moc zákonodárná
Volby Tomáš Divacký 4KA 2011/2012.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. sněm RVŠ, 20. června 2013 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání
Senát České republiky.
ÚSTAVNÍ PRÁVO Moc zákonodárná
Legislativní a exekutivní tělesa ČR EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI.
Moc zákonodárná Pavel Šuranský. Přáli byste si v naší zemi něco změnit? Jakým způsobem by to bylo možné?
Schvalování zákonů v ČR
ÚSTAVNÍ PRÁVO Moc zákonodárná
Kontrola veřejné správy I.
Význam práva Petr Machala.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ÚSTAVNÍ VÝVOJ A ÚSTAVNÍ SYSTÉM ČR III.12 Moc zákonodárná a tvorba práva Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Česká energetika ve sjednocené Evropě Vliv směrnic EU na energetickou legislativu ČR Konference AEM 10. a 11. září 2003 P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo.
Veřejná správa Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D. Parlament České republiky.
Evropská občanská iniciativa
Legislativní moc v ČR s důrazem na Poslaneckou sněmovnu Robert Zbíral 5. října 2010.
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
Prezident a vláda. Prezident ● Prezident je titul, kterým se označuje vedoucí organizace, obchodní společnosti nebo státu. V některých jazycích (francouzština)
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluZákonodárný.
Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky, zkr. PSP ČR, PS PČR, v Ústavě České republiky označovaná jen jako Poslanecká.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Právní vztahy Datum vytvoření
JÁ JAKO OBČAN ČESKÉ REPUBLIKY ZS1BP_PIV4, jaro 2015 Mgr. Kateřina Mrázková, Ph.D.
Vodohospodářské aktuality
ÚSTAVNÍ PRÁVO A STÁTOVĚDA
ZÁKONODÁRNÁ MOC Jana Karásková.
Novelizace zákona o IRZ Ing. Mgr. Eduard Hlavatý XVII
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Veterinární a potravinářská legislativa
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Obecně k legislativě 18. října 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Legislativní proces v Parlamentu ČR
Osnova předmětu Právní systém v ČR, typy právních dokumentů.
Veřejný ochránce práv.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Jak vzniká zákon MUDr. Milan Cabrnoch poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky

Milan Cabrnoch * 1962 Čáslav ZŠ a gymnázium v Kutné Hoře (1968-80) fakulta dětského lékařství UK Praha (1990 - 86) nemocnice Kolín (1986-94) Ministerstvo zdravotnictví ČR (1994-98) poslanec PSP ČR (1998-2002; 2002 - 2006) www.cabrnoch.cz

Milan Cabrnoch a ODS člen místního sdružení ODS v Kolíně (místopředseda) člen oblastního sdružení ODS Kolín (místopředseda) člen regionálního sdružení ODS Střední Čechy (člen grémia - 1/9) člen Výkonné rady ODS (1/3 za Středočeský kraj) www.cabrnoch.cz

Milan Cabrnoch a PSP zvolen na kandidátce ODS ve Středočeském kraji člen poslaneckého klubu ODS člen Výboru pro sociální politiku a zdravotnictví (místopředseda) člen Stálé delegace PSP ČR v Radě Evropy člen Stálé komise PSP pro práci Kanceláře PS člen Vyšetřovací komise PSP ČR pro případ Diag Human (místopředseda) www.cabrnoch.cz

Milan Cabrnoch a PSP člen Podvýboru pro etické otázky ve zdravotnictví a sociální péči (místopředseda) člen Podvýboru pro koncepci zdravotnictví, lékovou politiku a úhradu zdravotní péče (místopředseda) člen Podvýboru pro informatiku v sociální oblasti a zdravotnictví a pro racionální vedení zdravotnické dokumentace člen Podvýboru pro problematiku drog a toxikománie www.cabrnoch.cz

Milan Cabrnoch a jiné aktivity člen zastupitelstva města Kolína člen Správní rady Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR předseda Rady projektu IZIP člen Dozorčí rady Fakultní nemocnice v Motole člen Dozorčí rady Rehabilitačního ústavu Kladruby předseda Dozorčí rady Oblastní nemocnice Příbram a.s. www.cabrnoch.cz

Zákonodárná iniciativa Kdo může navrhnout zákon? poslanec (jeden nebo skupina) vláda (jako celek) senát (jako celek) kraj (zastupitelstvo kraje jako celek)

Návrh zákona nový zákon novela existujícího zákona přímá nepřímá

Zákon a podzákonné normy nařízení vlády - vláda vyhláška - ministr vlády zákon musí zmocňovat vládu k vydání nařízení vlády nebo ministra k vydání vyhlášky pouze zákonem lze uložit povinnost

Vládní návrh zákona do vlády navrhuje její člen legislativní pořádek - pravidla vlády pro projednávání návrhů zákonů připomínkové řízení legislativní rada vlády (komise) projednání vládou vláda předkládá návrh zákona Parlamentu součástí návrhy podzákonných norem

Poslanecký návrh zákona navrhuje jeden poslanec nebo skupina poslanců (předkladatelé) projedná vláda (lhůta 30 dnů) negativní stanovisko vlády nebrání projednání v Parlamentu

Senátní návrh zákona návrh musí předložit Senát jako celek s návrhem přichází senátor nebo skupina senátorů návrh musí podpořit nadpoloviční většina senátorů projedná vláda (lhůta 30 dnů) negativní stanovisko vlády nebrání projednání v Parlamentu

Návrh zákona předložený krajem návrh předkládá kraj musí jej podpořit nadpoloviční většina členů krajského zastupitelstva projedná vláda (lhůta 30 dnů) negativní stanovisko vlády nebrání projednání v Parlamentu

Součásti návrhu zákona text návrhu v paragrafovém znění důvodová zpráva dopady návrhu na státní rozpočet soulad návrhu s ústavním pořádkem ČR soulad návrhu s právem EU platné znění s vyznačenými navrhovanými změnami (pouze v případě novely) návrhy podzákonných norem (pouze v případě vládního návrhu)

Předložení návrhu zákona v písemné a elektronické podobě může být projednáván nejdříve deset dnů po předložení

Projednávání návrhu zákona Sněmovna první čtení projednání ve výborech druhé čtení třetí čtení Senát Prezident republiky

Rozhodování ve sněmově přítomnost více jak 1/3 poslanců nadpoloviční většina přítomných poslanců nadpoloviční většina všech poslanců (101) ústavní většina - více jak 3/5 (120)

První čtení návrhu zákona zpráva předkladatele zpráva zpravodaje obecná rozprava podrobná rozprava výsledek: přikázán výboru(ům) k projednání vrácen předkladateli k dopracování zamítnut

Projednání návrhu zákona ve výborech projednají výbory, kterým byl návrh sněmovnou přikázán ve lhůtě 60 dnů mohou projednat i jiné výbor z vlastní iniciativy i když výbory návrh neprojednají nebo nepřijmou žádné usnesení, sněmovna může návrh zákona projednávat dále

Projednání návrhu zákona ve výborech jednání výboru je veřejné, mimo poslance může promluvit kdokoli, vždy se souhlasem výboru projednávání: předkladatel, zpravodaj, obecná rozprava, podrobná rozprava výsledek: doporučení přijetí zákona, případně se změnami doporučení zamítnout návrh zákona

Druhé čtení návrhu zákona přednesení pozměňovacích návrhů doporučených výbory návrhy poslanců z pléna výsledek: postupuje do třetího čtení vrací se výborům k dalšímu projednání zamítá se

Třetí čtení návrhu zákona nejdříve za 48 hodin po rozdání pozměňovacích návrhů poslancům již pouze návrhy legislativně technických změn hlasování o předložených pozměňovacích návrzích výsledek: návrh zákona přijat s přijatými změnami návrh zákona nebyl přijat

Projednání návrhu zákona v Senátu Senát má na projednání zákona lhůtu 30 dnů Výsledek: Senát se návrhem zákona nezabýval Senát návrh zákona schválil Senát návrh zákona zamítl Senát vrací Poslanecké sněmovně návrh zákona s navrženými změnami

Projednání návrhu zákona zamítnutého Senátem v Poslanecké sněmovně k návrhu zákona již nelze předkládat pozměňovací návrhy výsledek: Poslanecká sněmovna trvá na schváleném návrhu zákona - potřeba většiny všech poslanců, tedy nejméně 101 návrh zákona zamítnut

k návrhu zákona již nelze předkládat pozměňovací návrhy výsledek: Projednání návrhu zákona vráceného Senátem Poslanecké sněmovně s navrženými změnami k návrhu zákona již nelze předkládat pozměňovací návrhy výsledek: Poslanecká sněmovna schvaluje návrh zákona ve znění navrženém Senátem - stačí většina přítomných poslanců Poslanecká sněmovna trvá na svém původním návrhu - potřeba většiny všech poslanců (101) návrh zákona nebyl přijat

Podpis zákona prezidentem prezident má na podpis zákona lhůtu 30 dnů prezident nemůže provést ani navrhnout změny v návrhu zákona výsledek: prezident návrh zákona podepsal - zákon je vydán ve Sbírce zákonů a vstupuje v platnost prezident návrh zákona nepodepsal - zákon se vrací do Parlamentu, do Poslanecké sněmovny

Projednání návrhu zákona vráceného prezidentem v Poslanecké sněmovně k návrhu zákona nelze navrhnout změny výsledek: Poslanecká sněmovna trvá na svém původním návrhu - potřeba většiny všech poslanců (101) pokud ne, zákon její schválen

Zveřejnění ve Sbírce zákonů Zveřejnění zákona po projednání Poslaneckou sněmovnou, projednání (případném) Senátem a po (případném) podpisu prezidentem je dokončením legislativního procesu. Zákon vstupuje v platnost ke dni účinnosti, která je uvedena v jeho textu.

Administrativa návrhu zákona návrh zákona - tisk - číslo tisku stanovisko vlády usnesení výboru(ů) pozměňovací návrhy přednesené v druhém čtení znění schválené ve třetím čtení změny navržené Senátem schválené znění návrhu zákona www.psp.cz

Poslanecká sněmovna Sněmovní tisk 62 Vládní návrh zákona o zoo - EU POSLANECKÁ SNĚMOVNA Vláda předložila sněmovně návrh zákona 25. 9. 2002. Zástupce navrhovatele: Ambrozek Libor. Návrh zákona rozeslán poslancům jako tisk 62/0 dne 26. 9. 2002. Organizační výbor projednání návrhu zákona doporučil 26. 9. 2002. Určil zpravodaje: Tomáš Hasil a navrhl přikázat k projednání výborům: Výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí 1. Čtení proběhlo 9. 10. 2002 na 6. schůzi. Návrh zákona přikázán k projednání výborům (usnesení č. 88). Výbor pro evropskou integraci projednal navíc návrh zákona a vydal 10. 2. 2003 usnesení doručené poslancům jako tisk 62/1. Výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí projednal návrh zákona a vydal 10. 2. 2003 usnesení doručené poslancům jako tisk 62/2. 2. Čtení Návrh zákona prošel obecnou rozpravou 19. 2. 2003 na 10. schůzi. Návrh zákona prošel podrobnou rozpravou 19. 2. 2003 na 10. schůzi. Podané pozměňovací návrhy zpracovány jako tisk 62/3. 3. Čtení proběhlo 27. 2. 2003 na 10. schůzi. Návrh zákona schválen (usnesení č. 309). SENÁT Zákon doručen Senátu 11. 3. 2003. Návrh zákona 4. 4. 2003 vrácen sněmovně. Návrh zákona ve znění, ve kterém byl postoupen Senátu rozeslán 7. 4. 2003 poslancům jako tisk 62/4. Dokument Senátu doručen sněmovně a rozeslán 7. 4. 2003 poslancům jako tisk 62/5. O návrhu zákona vráceném Senátem hlasováno 18. 4. 2003 na 14. schůzi. Sněmovna setrvala na původním návrhu zákona (usnesení č. 414). PREZIDENT Zákon doručen prezidentovi k podepsání 29. 4. 2003. Prezident zákon nepodepsal a 13. 5. 2003 vrátil zpět sněmovně. Stanovisko prezidenta rozdáno poslancům jako tisk 62/7. Hlasování o zákonu vráceném prezidentem proběhlo 28. 5. 2003 na 16. schůzi. Vrácený návrh zákona schválen (usnesení č. 512). Schválený zákon doručen k podpisu premiérovi 30. 5. 2003. Zákon vyhlášen 9. 6. 2003 ve Sbírce zákonů v částce 61 pod číslem 162/2003 Sb.