Není malých knihoven aneb Obecní komunitní knihovna v praxi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Propagace a reklama na facebooku
Advertisements

Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Výrazy s present perfect VY_22_INOVACE_24 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Aneb důvod, proč chodit do Městské knihovny v Praze !
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
“Komunikace pracuje pro ty, kteří pracují na ní.” John Powell Institut interní komunikace KNIHOVNA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Co to je, když se řekne „komunitní role“ aneb Knihovna v malé obci Tábor, červen 2009 Zlata Houšková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
PARTNERSTVÍ… … s kým… …a proč vlastně???. Národní knihovna & BUDVAR Česká televize: Kniha mého srdce SKANSKA & SKIP Český rozhlas Leonardo BIBLIO & české.
Europe Direct Přednáška – 23. února 2012 Michaela Bartůšková.
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti Jiří Tošner Na Poříčí 1041/12, Praha 1 tel.:
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
V ROŽNOVĚ SI NASLOUCHÁME
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
First Conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Easter in the USA and Great Britain
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Arabské číslice.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03Číslo.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Skutečná role komunity v komunitních službách
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ANOTACE: Prezentace je určena žákům pátých tříd ke zopakování a rozšíření učiva o určování času v angličtině. Žáci si nejdříve zopakují určování hodin.
Josef Sudek Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_IVA_DVORAKOVA_JOSEF_SUDEK_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_17_HOLIDAYS.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Městská knihovna Rožnov pod Radhoštěm „Město v mé paměti“ Marcela Slížková.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_My_weekend.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Housing Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření Ročník
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Jak na PR (absolutní základ)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Přístupnost , univerzální design a přístupnost
Název vzdělávacího materiálu
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Metodický postup práce
TaHoma 2.0 – Connected Living
The distribution of plants, where can plants grow
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pedagogická knihovna.
The Seniors.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

Není malých knihoven aneb Obecní komunitní knihovna v praxi Mgr. Lenka Šimková Obecní knihovna v Žilině Šéfredaktorka časopisu Čtenář: měsíčník pro knihovny Upravená prezentace z Podzimního setkání knihovníků Středočeského kraje ve Zruči nad Sázavou 13. 11. 2012

Knihovna jako příběh Lidé chtějí slyšet dobré příběhy I když data jsou taky důležitá: Obecní knihovna v Žilině Žilina (okres Kladno) – cca 800 obyvatel 60 registrovaných čtenářů Otevírací doba: čtvrtek 17-19.00 hodin Neděle 14-16.00 hodin www.knihovnazilina.unas.cz Jsme na FB

Knihovna jako třetí prostor Poprvé zaslechnuto od RNDr.Tomáše Řeháka (ředitele MK v Praze)

The third place The third place (also known as Third Space) is a term used in the concept of community building to refer to social surroundings separate from the two usual social environments of home and the workplace. In his influential book The Great Good Place, Ray Oldenburg (1989, 1991) argues that third places are important for civil society, democracy, civic engagement, and establishing feelings of a sense of place. Oldenburg calls one's "first place" the home and those that one lives with. The "second place" is the workplace — where people may actually spend most of their time. Third places, then, are "anchors" of community life and facilitate and foster broader, more creative interaction. All societies already have informal meeting places; what is new in modern times is the intentionality of seeking them out as vital to current societal needs. Oldenburg suggests the following hallmarks of a true „third place“. (Wikipedia)

Komunita Komunita (z lat. cum – spolu, mezi sebou a munere – darovat) je společenství živých bytostí, které sdílejí určitou oblast (omezenou prostorově, jejich společnými zájmy apod). Jednotlivé živé bytosti mohou být rostliny, zvířata nebo lidé, kteréhokoliv druhu nebo velikosti. Komunitu charakterizuje zejména sdílená vzájemná interakce, vycházející například ze společných potřeb nebo zájmů. Komunity se obvykle vytvářejí na jednom konkrétním místě, toto neplatí na internetových médiích (lidská komunita může být třeba obyvatelstvo obce, může se ale jednat i o spolek, rodovou osadu, občanské sdružení, církev, školu, společenský klub či firmu), zejména s rozšířením internetu však toto omezení přestávají platit (například komunity na diskusních fórech nebo narůstající komunita kolem otevřené encyklopedie Wikipedie), nicméně každá skutečná lidská komunita je vždy založena na vzájemném fyzickém styku více živých lidí, virtuálně fiktivním prostředí omezené na pouhou elektronickou komunikaci je moderním prostředkem soustřeďující jedince ze stejného prostředí, typickým komunitním internetovým serverem je portál Facebook (WIKIPEDIA)

Komunita v praxi Není čtenář jako čtenář Najděte si v každé komunitě spojence Pomůže vám při komunikaci Dostanete do knihovny lidi, kteří si mysleli, že jim nemáte co nabídnout V menší obci je to jednodušší, ale ne vždy Život na vsi má svá specifika, nepsané zákony

Představte se… Lidé opravdu ještě někdy netuší, co knihovny umějí… Přednáška Co venkovské knihovny umějí a mohou?!

Dejte jim, co chtějí Cílené akce pro určité skupiny… Aktivní stáří s knihovnou Přednáška o ledním hokeji

Spojujte všechny generace Až zaujmete jednotlivé věkové skupiny, SPOJTE JE!

Buďte originální Bořte mýty! V Žilině se čte! Dejte lidem něco jedinečného Akce Focení s oblíbenou knihou (dárek fotografie pro každého s umístěním loga knihovny) Vzpomínka z dětství na knihovnu (předávání povědomí o knihovně dál) Každá akce by měla mít něco společného s knihou, čtením, četbou (samotné tvoření apod. není ideální!)… Bořte mýty! V Žilině se čte!

A zase ta politika… Komunikace s politiky, zřizovateli, představiteli obce… vysvětlujte, argumentujte, zapojujte, dávejte o sobě vědět… A to jak na regionální, tak vyšší úrovni

Zapojte čtenáře Přeházené knížky nevadí, osobní vztah čtenářů ke knihovně je důležitější… Řekněte si o pomoc, oni nevědí, že je můžete potřebovat!

Další spolupráce Ve dvou se to lépe táhne – najděte si spřízněnou duši, která vás podrží, když budou docházet síly Každý umí něco! Děkujte 3x!

Najděte si něco, v čem budete výjimeční Novinářský kroužek – pracuje za vás Buďte profíci!

Nechte je to udělat Články mladých novinářů (i v regionálním tisku)

Vyneste knihovnu (v zubech) ven Média: zvěte je, sami nepřijedou… Pište, foťte, publikujte… Blogujte Sdílejte Naučte se různé komunikační styly Když nejde Mohamed k hoře… Otravujte  Nevzdávejte se…

Dělejte něco navíc

Nedělejte nic napůl

Buďte všude

Zviditelněte knihovnu Ať si o různých cenách myslíte, co chcete, knihovně to pomáhá…

Někdy je to náročné Propagace vlastními silami :-D V malé knihovně zastáváte všechno… Někdo umí práci jen kazit… strhávání plakátků apod.

Ale, když jste mezi svými a berou vás mezi sebe – stojí to za to!