Vzděláváme pro budoucnost Referenční školy Vzděláváme pro budoucnost Autor: Jana Knesplová, Microsoft strana 1
www.VzdelavameProBudoucnost.cz + + = ZAŘÍZENÍ OBSAH VZDĚLÁVÁME PRO PODPORA VZDĚLÁVÁME PRO BUDOUCNOST + + =
Podpora - Školení www.PartneriVeVzdelani.cz 18 Vzdělávacích center Microsoft Partneři ve vzdělávání Školení zdarma či z prostředků DVPP Pro učitele a ředitele škol Využití technologií ve výuce: Office 2013 Windows Office 365 Tablety Windows ve výuce www.PartneriVeVzdelani.cz
Referenční školy Vzděláváme pro budoucnost Tabletová učebna (ZŠ Lyčkovo náměstí, Praha 8) Mobilní tabletová učebna (ZŠ Mnichovice) BYOD (Přines si vlastní zařízení) – infrastruktura (ZŠ Lupáčova, Praha 3) Tablety pro učitele (ZŠ Kunratice, Praha 4) Metodický partner projektu a Ondřej Neumajer
Pozvánka na setkání s učiteli Referenčních škol KDY: čtvrtek 15.května, 14 – 16.30h KDE: sídlo spol.Microsoft, Praha 4 Zvláštní host: Peter Pallo, učitel 1.stupně, Trstená, Slovensko, Aktivní učitel s bohatou zkušeností využívání moderních technologií ve výuce, dlouholetý spolupracovník Microsoft Slovakia, inovátor a autor blogu s 30 137 návštěvami Registrujte se: janak@microsoft.com
Sdílení zkušeností Blog Vzděláváme pro budoucnost na www.RVP.cz Přispívají: Ředitelé, učitelé, IT správci škol, které zapojily tablety Windows do výuky. Zapojte se také! janak@microsoft.com
Úspěch 1:1 je podmíněn.. (autor: Ondřej Neumajer) 1) Škola má bohaté zkušenosti s využíváním ICT ve výuce ICT metodik, internet, školní on-line vzděl. prostředí, řešení tech. probl. 2) Škola se snaží být inovativní ŠVP není dogma, nejen frontální výuka, proj. výuka, spolupráce s rodiči 3) Učitelé jsou zvyklí se vzdělávat prezenčně i on-line, vedení podporuje a sleduje, výměna ped. zkušeností e-learning, webináře, virtuální hospitace, on-line videa, on-line komunity 4) Vedení je odhodláno navrhovat změny, vytvářet pro ně podmínky, učitelé je realizovat vedení školy má vizi, vize je sdílena, učitelé participují (BYOD, cloud)
Co jsme se (zatím) naučili 1. Technologie je jen nástroj. Klíčová je vize (ředitel) A provedení (pedagog) ..a co IT správce? Dát dětem do ruky tablet problém nevyřeší. Vedení musí mít představu, co s technologií chce dosáhnout, jak ji používat. A své strategioe se držet. Např. V Lyčkově nám. pan ředitel uvolnil IT správce na měsíc, aby byl k ruce paní učitelce = priorita. Součástí strategie musí být vyškolení učitelů. A dát jim tablety dříve než dětem, aby se dostatečně připravili.
2. Otázka času Od „frontální výuky s tablety“ po opravdu mobilní výuku SAMR Model Substitution Augmentation Modification Redefinition Substitution (pouhá náhrada) Augmentation Modification Redefinition (student zpracovává úkoly, které dříve nebyly proveditelné)
– zapojte učitele, děti i rodiče 3. Komunikace – zapojte učitele, děti i rodiče Pro školy zdarma Office – webové aplikace Email s doménou školy Online úložiště SkyDrive Lync Online, SharePoint www.office365proskoly.cz Implementace (malé ale snadné a jisté, žádné výběr.ř.) Ušetří – může utratit víc na službách Door opener
4. Classroom management –technický i didaktický pomocník pro výuku
5. Flexibilita aneb i to špatné může být k něčemu dobré
se zaváděním tabletů Windows do výuky Praktické zkušenosti se zaváděním tabletů Windows do výuky Autor: Jan Korda, ředitel ZŠ Lyčkovo náměstí, Praha 8 strana 1
Zkušenosti se zaváděním tabletů od září 2013 5. ročník 27 žáků (6 dětí integrovaných) učitelka + asistentka 25 tabletů (MICROSOFT) + 2 dary rodiče + 2 škola Smysluplná škola, ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí 6, Praha 8
Cíl projektu: Zkvalitnění Vzdělávacího procesu Frontální výuka pracuje učitel tablet nemá smysl Činnostní výuka dělají žáci (všichni stejné zadání) výhoda tabletů není plnohodnotně využita Diferenciovaná výuka dělají žáci ve skupinách různé aktivity tablety pomohou, ale nemusí být pro každého Individualizovaná výuka dělají žáci dle svých individuálních potřeb plnohodnotné využití tabletů Tablety mají největší smysl, pokud učitel bude individualizovat ! Smysluplná škola, ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí 6, Praha 8
Efektivní a kvalitní vzdělávání Vzdělávání všech žáků na maximum jejich možností Individuální přístup při vzdělávání Jiná role učitele – činnostní učení, při hodině dělají dětí Učitel předkládá přiměřeně náročné úlohy Lehké úlohy demotivují Příliš těžké úlohy odrazují tvořivost vyhodnocení analýza aplikace porozumění Rozvoj myšlení dětí znalost
poznatky: Kvalitu vzdělávání zabezpečují učitelé, tablet jim k tomu může pomoci. Tablet je běžnou součástí dnešního života, nedělejme z něho školní pomůcku. Tablet není jen zdroj informací, je to nástroj k rozvoji náročného myšlení Smysluplná škola, ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí 6, Praha 8