PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Zákon o sociálních službách
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tv a sport mentálně postižených
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Výchova mládeže s více vadami
Emoce (city).
Psychologie test.
Psychologie Mgr. Milan Šimek
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Schopnosti, nadání a talent
Schopnosti Milana Reichlová.
VY_32_INOVACE_PSYPS110460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Aplikovaná psychologie
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_20.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Schopnosti.
Strachy v období rané adolescence
Sociální psychologie osobnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Sociální patologie SCPT SCPA
Paměť, intelekt a jejich poruchy (bakalářské a magisterskí studium) Česková E., Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno paměť učení.
Jonatán Müller, Matěj Hužvár, Tomáš Urban
CNS a psychika Milana Reichlová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Inteligence DUM_19.
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Nadání a inteligence Mgr. Michal Vičar.
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
Inteligence.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Temperament, charakter, motivace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základní pojmy speciální pedagogiky
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D. Psychologie 1 PhDr. Věra Strnadová, Ph. D. Prezentace 6

Procentuální rozdělení Inteligence a její měření Inteligenční kvocient: IQ = (MV/CHV)*100, např. (11/10)*100 = 110 3% 14% 33% 33% 14% 3% Procentuální rozdělení IQ v populaci Velmi dobré Nadprůměrné Podprůměrné Velmi nízké Dobré Nízké Oblast normality Počet osob Stupně celkové rozumové výkonnosti 144 a více velmi vysoká 120 – 139 vysoká 110 – 119 nadprůměrná (SŠ,VŠ) 90 – 109 průměrná (učební obor) 80 – 89 podprůměrná (snazší učební obor) 70 - 79 hraniční pásmo mezi sníž. rozum. schopností a normalitou 50 - 69 lehká slabomyslnost - debilita 20 - 49 střední slabomyslnost - imbecilita nižší než 20 těžká slabomyslnost - idiocie mentální retardace

Determinanty výkonu VÝKON

(vrozené intelektové faktory) Determinanty výkonu CENTRÁLNÍ SCHOPNOSTI (vrozené intelektové faktory) VÝKON

Determinanty výkonu VÝKON CENTRÁLNÍ SCHOPNOSTI (vrozené intelektové faktory) VÝKON LOKÁLNÍ SCHOPNOSTI (vlastnosti smyslových orgánů a motoriky)

Determinanty výkonu VÝKON CENTRÁLNÍ SCHOPNOSTI (vrozené intelektové faktory) VÝKON LOKÁLNÍ SCHOPNOSTI (vlastnosti smyslových orgánů a motoriky) INSTRUMENTRÁLNÍ STRUKTURY (učením získané dovednosti)

Determinanty výkonu VÝKON CENTRÁLNÍ SCHOPNOSTI (vrozené intelektové faktory) VÝKON LOKÁLNÍ SCHOPNOSTI (vlastnosti smyslových orgánů a motoriky) NEINTELEKTOVÉ FAKTORY (motivace, nálady, únava a jiné přechodné stavy) INSTRUMENTRÁLNÍ STRUKTURY (učením získané dovednosti)

Emocionální inteligence = EQ Lidský mozek

Emocionální inteligence = EQ Lidský mozek amygdala

Emocionální inteligence = EQ Lidský mozek thalamus amygdala

Emocionální inteligence = EQ Lidský mozek thalamus amygdala zraková kůra

Emocionální inteligence se vyznačuje: Okamžitým (bleskovým) rozhodováním

Emocionální inteligence se vyznačuje: Okamžitým (bleskovým) rozhodováním tím tedy nepřesným rozhodováním

Emocionální inteligence se vyznačuje: Okamžitým (bleskovým) rozhodováním tím tedy nepřesným rozhodováním které však přesto považujeme za absolutně správné

Prověřujeme si: Zda je místo, kde se právě nacházíme, bezpečné nebo zda jsme ohrožení

Prověřujeme si: Zda je místo, kde se právě nacházíme, bezpečné nebo zda jsme ohrožení Zda jsou lidé kolem nás přátelští, či zda by pro nás mohli být nebezpeční

Prověřujeme si: Zda je místo, kde se právě nacházíme, bezpečné nebo zda jsme ohrožení Zda jsou lidé kolem nás přátelští, či zda by pro nás mohli být nebezpeční Posuzujeme ostatní podle prvního dojmu

Prověřujeme si: Zda je místo, kde se právě nacházíme, bezpečné nebo zda jsme ohrožení Zda jsou lidé kolem nás přátelští, či zda by pro nás mohli být nebezpeční Posuzujeme ostatní podle prvního dojmu Často se prostě rozhodneme, aniž bychom znali všechny faktory a uvědomili si všechny možné důsledky

I pro nás dnes platí v situaci ohrožení: „rychle“ je často inteligentnější, než „stoprocentně správně“

Porovnání IQ a EQ: Definice: Inteligence je schopnost jedince co nejrychleji odpovídat na požadavky okolního světa IQ EQ přemýšlení hloubání rozhodování metodou pokusu a omylu rozpoznat smysl intuitivně logické rozhodování vedena pocity levá hemisféra pravá hemisféra slova a čísla lidé a situace egocentrický, izolovaný skupinově zaměřený rozum cit

Podpora nebo blokování inteligence: Inteligenční výkonnost (v běžném životě v testech)

Pochvala, Zájem, Sebevědomí, Vitalita, Průměrná ctižádost, Vyrovnanost Podpora nebo blokování inteligence: Inteligenční výkonnost (v běžném životě v testech) Pochvala, Zájem, Sebevědomí, Vitalita, Průměrná ctižádost, Vyrovnanost Kladný vliv ( rozvoj inteligence ) Vyšší soc. úroveň rodiny Duševní a tělesné zdraví Láskyplná rodičovská výchova Pochvala a podpora ve škole

Podpora nebo blokování inteligence: Inteligenční výkonnost (v běžném životě v testech) Pochvala, Zájem, Sebevědomí, Vitalita, Průměrná ctižádost, Vyrovnanost Kladný vliv ( rozvoj inteligence ) Vyšší soc. úroveň rodiny Duševní a tělesné zdraví Láskyplná rodičovská výchova Pochvala a podpora ve škole Kritika, Nezájem, Deprese, Pocit méněcennosti, Malá ctižádost, Nesoustředěnost Záporný vliv ( omezování inteligence ) Nízká soc. úroveň rodiny Duševní nebo těl. nemoc Výchova bez lásky Lhostejnost a trest ve škole Kritika, Nezájem, Deprese, Pocit méněcennosti, Malá ctižádost, Nesoustředěnost

Inteligenční potenciál občanů ČR

Inteligenční potenciál obyvatel světa

Psychické vlastnosti osobnosti Vlastnost (rys) – ta stránka lidské osobnosti, na kterou usuzujeme ze specifického poměrně stálého chování jednotlivce Příčiny, proč se člověk někdy nechová naprosto stejně: Rozdílnost situací Osobní momentální stav Vývojové změny