diskomfort cestujících

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Statutární město Mladá Boleslav
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
Fórum Zdravého města Prachatice 16.února Komunitní plán zdraví a kvality života Prachatice ( ) 1. Životní prostředí 1.1 Problém psů, nepořádek,
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Preference tramvají v Praze
BUS DOPRAVA S VYSOKOU ÚROVNÍ SLUŽEB. TURECKO - ISTANBUL BRT ©METROBÜS (spojení Evropa – Asie) – 2. nejvytíženější systém BRT na světě: 43 km, 33 zastávek,
Struktura projektu  Charakteristika oblastí, kterými trasa linky 213 prochází  Historie a současnost linky 213  Preference autobusů v síti městské.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Bezpečné cesty do školy
Návrh trolejbusové linky 73
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat obchvat města Chrudim jednání s náměstkem ministra a zákonodárci za chrudimský region jednání v Poslanecké.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Cyklistická stezka Jeseník - Bobrovník
Malá Chuchle – Lahovice
Nitra.
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Doprava a životní prostředí
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
„Take a Breath! – Adaptation Actions to reduce adverse health impacts of air pollution“ „Nadechni se! – Aktivity směřující ke zmírnění zdravotních dopadů.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Bečov nad Teplou 23. září Charakteristika města 1399 městská práva V současnosti cca 1000 obyvatel Poloha na spojnici lázeňských měst Karlovy Vary.
Investor: Město Louny Mírové náměstí 35, Louny.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Preference veřejné dopravy v praxi – přínosy i problémy Ing. Jan Spousta.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Projekt Bezpečné cesty do škol ZŠ Praha 5 Košíře, Nepomucká 1/139 Eva Marková.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Organizace dopravy po otevření jižní části Pražského okruhu a související opatření Tisková konference primátora hl. m. Prahy Pavla Béma a 1. náměstka primátora.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Dopravní omezení na Strakonické z důvodu pořádání triatlonu TRIPrague Baně Lahovičky Zbraslav Radotínský most trasa cyklistické části.
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Integrace Neratovic a Mělníka
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Transkript prezentace:

diskomfort cestujících Jak snížit diskomfort cestujících Jan Krčmář

Problém: veřejný prostor Současná situace: Praha Vysoký počet aut Problém: smog a hluk Problém: veřejný prostor

Vysoký počet cestujících Vysoký objem dopravních výkonů Současná situace: MHD MHD: Vysoký počet cestujících Vysoký objem dopravních výkonů Náklady 16 miliard ročně

Po změnách v září 2012 MHD v některých lokalitách kapacitně nezvládá. Současná situace: Ale... Po změnách v září 2012 MHD v některých lokalitách kapacitně nezvládá. Cestující jsou zbaveni komfortu přeplněné busy a tramvaje i přestpupy odrazují od užívání MHD

„Tajná“ studie i experti varovali: Studie: “Termíny implementace a zavedení do praxe jsou doslova šibeniční. (…) Spolu s kolidujícím termínem zahájení školního roku se může jednat o hazard s pověstí, vnímáním a atraktivitou veřejné dopravy (…).“ Auto*Mat (červen): Linka 119 bude přetížená

Kde je situace nejakutnější? Praha posílila autobusovou dopravu, ale dopravní značení není na tuto změnu připraveno „Tajná“ studie varovala: „(Zavedení páteřních sítí a metrobusů)… vyžaduje splnění několika základních podmínek, bez kterých se bude vystavovat riziku neúspěchu. (…) Návrh splnění těchto podmínek nedokládá.“

Kde je situace nejakutnější? Je třeba vyhradit pruhy pro autobusy na Strakonické (Lahovičky – Barrandovský most). Vhodné pro cestující ze Zbraslavi, Lipenců, Chuchle a Radotína. Chodovská – Bohdalecká – U Vršovického hřbitova – U Slavie - Bělocerkevská (doplnění, propojení stávajících), nejvytíženější autobusový tah ve městě. Dobudovat a propojit do souvislého úseku Vyhrazené pruhy pro autobusy v úseku Roztocká – Podbabská (příjezd od Suchdola) „Závora“ světelné signalizace Palachovo náměstí – Národní divadlo (úprava signalizace) – zabránění vzniku kolon v ulici Křižovnické a zpožďování tramvají 17 a 18

Vhodné lokality pro vyhrazené pruhy Průmyslová Evropská (ve směru do centra před Divokou Šárkou, zejména ke zprovoznění metra a Blanky) Švehlova (Práčská – Topolová) Úvalská (k Černokostelecké) 5. května (Roztyly – Jižní spojka) Jižní spojka (před Barrandovským mostem od Chodova) Modřanská (do centra k ulici Ke Krči)

podélné prahy podél tramvajových tratí: Vhodné lokality pro podélné prahy podél tramvajových tratí: náměstí Kinských (od Újezda) Tylovo náměstí (k Jugoslávské) Palachovo náměstí Klárov (od Chotkovy)

Do jednoho roku: Zvýšení délky vyhrazených pruhů pro autobusy na dvojnásobek (tedy asi o 30 km), a to i za cenu stavebních úprav nebo snížení propustnosti křižovatek pro IAD, neomezí-li to současně veřejnou dopravu.

Do jednoho roku: Vyřešit všechny zbývající případy, kdy kolony aut pojíždějí po tramvajovém pásu, i za cenu nezbytného zrušení parkovacích míst nebo snížení propustnosti komunikací pro IAD světelnými závorami nebo jinými dopravními omezeními.

Do jednoho roku: Plošně zdvojnásobit počet světelných křižovatek, které preferují tramvaje a městské autobusy.

Do jednoho roku: Vybavit zařízením pro preferenci všechny autobusy všech dopravců v PID. (Oproti třetině vybavených autobusů DPP v roce 2011)