ČESKÁ MODERNÍ HUDBA Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

Leoš Janáček.
Bedřich smetana Život a dílo
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Česká vážná hudba 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_317 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Sandra Volková Předmět Hudební.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Leoš Janáček ( 1854 – 1928).
Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Antonín Dvořák – A.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Antonín Dvořák Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Bohuslav Martinů
JOHANN SEBASTIAN BACH.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Antonín Dvořák ( ).
ANTONÍN DVOŘÁK.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Leoš Janáček ( – ).
ANTONÍN DVOŘÁK.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_851_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_13 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
LEOŠ JANÁČEK ( – ).
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
 Název: Leoš Janáček  Šablona : III/ 2  Číslo : 39  Autor : Vyhnálková Zuzana  ZŠ Choltice „Učíme se pro život“  Klíčová slova: moderní hudba 20.
BEDŘICH SMETANA.
Základní informace, ukázky z děl
Antonín Dvořák Základní informace. Antonín Dvořák Základní informace.
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
je světově uznávaný český hudební skladatel moderní klasické hudby.
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_28_Antonín Dvořák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3423 NázevLeoš Janáček Téma hodinyŽivot a dílo Leoše Janáčka PředmětHudební.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/17  Název materiálu: Leoš Janáček  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_LEOŠ JANÁČEK TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Určeno žákům prvního stupně ZŠ
Světoví hudební skladatelé
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
PROCVIČOVACÍ HUDEBNÍ TEST
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_18
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_19
Janka Tóthová 7.A Leoš Janáček.
Narodil se 3. července v Hukvaldech Zemřel 12. srpna 1928 v Ostravě
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_16
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
VY 32 INOVACE 541.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Transkript prezentace:

ČESKÁ MODERNÍ HUDBA Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Studijní obor: Sociální činnost Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

výrazně čerpali z lidové hudby dílem Smetany, Dvořáka a Fibicha získala česká hudba svou národní tvářnost na tvůrčím odkazu těchto tří mistrů se mohla nadále vyvíjet česká moderní hudba její představitelé jsou s oněmi třemi mistry spojeni jako jejich následovníci či jako jejich žáci výrazně čerpali z lidové hudby na rozdíl od Smetany a Dvořáka, kteří čerpali převážně z české lidové hudby, obracela nová generace pozornost k moravské lidové písni vstřebávali všechny podstatné hudební vlivy, které k nám ve 20. století přicházely, a tyto nové podněty syntetizovali s národní a lidovou hudbou Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Josef Bohuslav Foerster (1859–1951) pocházel z učitelského rodu s dlouhou hudební tradicí žil mnoho let v Hamburku a ve Vídni, kde se věnoval skladatelské činnosti a vyučoval na konzervatořích v roce 1919 se vrátil do Prahy, kde se stal profesorem pražské konzervatoře těžiště jeho díla je především v chrámové a sborové tvorbě 6 oper (Eva – libreto si podle dramatu Gabriely Preissové Gazdina roba napsal sám) 5 symfonií, orchestrálních a komorních skladeb především písně a sbory

Vítězslav Novák (1870 – 1949) studoval nejprve práva, pak přešel na pražskou konzervatoř, kde byl žákem A. Dvořáka věnoval se převážně kompozici a pedagogické činnosti působil na pražské konzervatoři, kde vychoval mnoho českých i zahraničních skladatelů Slovácká suita, symfonická báseň V Tatrách sborová tvorba, např. Melancholické písně o lásce, Noční nálady či Erotikon

Josef Suk (1874–1935) konzervatoř v Praze, kde byl také žákem A. Dvořáka založil se svými spolužáky České kvarteto, v němž byl druhým houslistou vyučoval na konzervatoři za manželku si vzal Dvořákovu dceru Otylku orchestrální tetralogie Asrael, Pohádka léta, Zrání, Epilog z komorní tvorby Serenáda As dur pro violocello a klavír

Leoš Janáček (1854 – 1928)

narodil se v Hukvaldech v učitelské rodině od dětství byl v těsném kontaktu s lašskou lidovou kulturou jako 11letý odešel do Brna do starobrněnského kláštera, kde zpíval ve sboru a získal základní hudební vzdělání absolvoval pražskou varhanickou školu, studoval na konzervatoři v Lipsku a ve Vídni a v Brně na učitelském ústavu, kde se stal učitelem později byl ředitelem své vlastní varhanické školy v Brně téměř celý život působil v Brně Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

od mládí byl činný dirigentsky, organizačně i pedagogicky spolupráce s Františkem Bartošem jej přivedla ke sběru lidové písně a hudby ve své tvorbě se inspiroval moravskou lidovou písní, užíval její nápěvy a studoval rytmiku a intonaci řeči, což originálním způsobem převáděl do své hudby (tzv. nápěvková teorie) po vzoru Dvořákových Slovanských tanců složil Lašské tance Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

ve světě je znám především díky svým operám, orchestrální skladbě Sinfoniettě, symfonické básni Taras Bulba a Glagolské mši napsané ve staroslověnštině Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

pod názvem Jenůfa slavila úspěchy ve Vídni, Německu, v New Yorku opera Její pastorkyňa byla při premiéře skvěle přijata brněnskými posluchači i kritikou na své uvedení v Praze čekala 12 let, ale i zde slavila úspěch a otevřela Janáčkovi dveře do celého světa pod názvem Jenůfa slavila úspěchy ve Vídni, Německu, v New Yorku vznikala v době, kdy Janáčkovi umírala jediná dcera (21 let); libreto převzal ze stejnojmenného dramatu Gabriely Preissové dalšími operami jsou Věc Makropulos, Káťa Kabanová, Příběhy lišky Bystroušky Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Bohuslav Martinů (1890 – 1959)

studoval na konzervatoři v Praze, ale studia nedokončil narodil se v Poličce studoval na konzervatoři v Praze, ale studia nedokončil stal se 2. houslistou České filharmonie navštěvoval mistrovskou třídu Josefa Suka v roce 1923 odešel studovat do Francie, potom v roce 1940 emigroval do USA roku 1946 byl jmenován profesorem na AMU, ale kvůli těžkému úrazu musel cestu domů odložit politický převrat roku 1948 definitivně zničil jeho naděje na návrat po 2. světové válce žil ve Francii, Itálii a Švýcarsku, kde zemřel 20 let po smrti se jeho tělo vrátilo do rodné Poličky, od roku 1979 je zde pohřben Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

věnoval se téměř výhradně kompozici jeho hudba má pevné kořeny v českých tradicích spolu s Janáčkem patří mezi nejproslulejší české skladatele 20. století mezi skladby inspirované lidovou hudbou patří balet Špalíček na texty lidových písní a balad složil kantátu Kytice a Otvírání studánek 6 symfonií opery Hry o Marii, Julietta, Řecké pašije symfonická skladba Památník Lidicím Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK