České země po třicetileté válce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dějiny významných států v Evropě i ve světě – Významné státy mimo Evropu – USA, občanská válka v USA Označení materiálu: VY_32_INOVACE_11_usa.ppt Vzdělávací.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Podnikání.
Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
Výchovná poradkyně D. Pospíšilová. Přijímací řízení 2016 Maximálně 2 přihlášky originál a kopie v 1. kole Zrušení výstupního hodnocení Pozvánka na přijímací.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_20.
O BYVATELSTVO ČR Zdeněk Mucha, Gymnázium Velké Meziříčí.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Anglie a Francie v pozdním středověku.
1. světová válka, roky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_18_1_sv_valka_2.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Rusko za Petra I. Velikého a Kateřiny II. Veliké
Uč. 27 – 31 atlas 18/8 ABSOLUTISMUS V RUSKU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Poměr.
ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Společnost a kultura českého státu vrcholného.
Polohová energie, výkon – úlohy 2
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Práce se sloupkovými diagramy
Pražské červnové povstání
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Změny skupenství látky
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Přírodní zdroje na Zemi
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Anotace a) práce je určena pro žáky 6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Jagellonci na českém a uherském trůně.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Revoluce 1848 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_05_revoluce_1848.ppt
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Praha bezpečně on-line Internetová (Kybernetická) bezpečnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
I. Starověké středomoří
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
ČESKO - JIHOZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Revoluce ve Francii
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Raný novověk - společnost
Rusko v 17. století Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Čína Uč
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
OČEKÁVANÝ VÝVOJ LETECKÉHO PRŮMYSLU V ČR A VE SVĚTĚ
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
Reformy Marie Terezie.
Třicetiletá válka
Transkript prezentace:

České země po třicetileté válce Uč. str. 13 - 14

Mapa: Kartografie Praha: Novověk I Mapa: Kartografie Praha: Novověk I., dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia, str. 31 - 32

ubylo obyvatel – ubylo pracovních sil uč. str. 13 - Zjisti počty obyvatel. zvyšování robotních povinností, omezování práva poddaných = nevolníci povstání poddaných zhoršená bezpečnost v zemi – lupiči, zběhlí vojáci, žebrácké tlupy

Mapa: Kartografie Praha: Novověk I Mapa: Kartografie Praha: Novověk I., dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia, str. 33

Mapa: Kartografie Praha: Novověk I Mapa: Kartografie Praha: Novověk I., dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia, str. 33

Zakládání manufaktur lepšení situace koncem 17. stol. první manufaktury – velké dílny, práce na výrobku rozdělena mezi dělníky – větší množství výrobků – levnější nejprve v textilní výrobě nevolnictví brzdou vývoje = nedostatek svobodných pracovních sil