Seminář pro žadatele ve výzvě č

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. C7 - Projektová kancelář Metodický výklad výzvy C7 Mgr.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpůrná opatření prvního stupně
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Seminář pro příjemce OPVK
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Téma 11: Finanční plánování
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Model intenzivní podpory
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Klíčové aktivity projektu
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení března 2018, Brno.
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele ve výzvě č Seminář pro žadatele ve výzvě č. 94 Oddělení projektů adaptability pracovní síly II 27. 8. 2018

Program setkání Výzva č. 94 „Budování kapacit sociálních partnerů II“ Věcné hodnocení a nejčastější nedostatky

Výzva č. 94 „Budování kapacit sociálních partnerů II“

Výzva č. 94 Datum vyhlášení výzvy 16. 7. 2018 Datum ukončení příjmu žádostí o podporu 20. 12. 2018 Maximální délka trvání projektu: 4 roky Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu 30. 6. 2022 Cíl: Zvýšit odbornou úroveň znalostí, dovedností a kompetencí pracovníků a soulad kvalifikační úrovně pracovní síly s požadavky trhu práce

Výzva č. 94 Žadatelé: a) Sociální partneři, kteří jsou definováni Radou hospodářské a sociální dohody ČR b) Organizace zaměstnavatelů a odborové organizace, které mají uzavřenou kolektivní smlouvu vyššího stupně alespoň měsíc před vyhlášením výzvy a její platnost je minimálně do konce roku 2018 Partneři: shodní viz žadatelé Alokace: 241 000 000 CZK z toho část a) 200 000 000 CZK, část b) 41 000 000 CZK Výše dotace na projekt: a) 5 mil. CZK - 75 mil. CZK,  b) 1 mil. CZK - 15 mil. CZK Způsob financování: projekty se skutečně vzniklými výdaji a s nepřímými náklady Forma podpory: ex post/ ex ante Území dopadu: celá ČR včetně hl. m . Prahy

Výzva č. 94 – Cílové skupiny a) Sociální partneři, kteří jsou definováni Radou hospodářské a sociální dohody ČR a jejich zaměstnanci a členské základny; b) organizace zaměstnavatelů a odborové organizace, které mají uzavřenou kolektivní smlouvu vyššího stupně (KSVS) alespoň měsíc před vyhlášením výzvy a její platnost je minimálně do konce roku 2018; c) odvětvové svazy, zaměstnavatelé a zaměstnanci podniků vstupujících do sociálního dialogu; d) další zaměstnanci (včetně propouštěných zaměstnanců nebo naopak potenciálních nových zaměstnanců) s vazbou na aktivity zaměřené na sociální dialog.

Výzva č. 94 – podporované aktivity Aktivity vycházejí z aktivit ve výzvě č. 03_15_002 Nově zdůrazněna témata vycházející ze strategií Průmysl 4.0 a Práce 4.0 a podnětů sociálních partnerů, např.: témata spojená se zvýšením minimální mzdy a s výzkumem a přípravou možných řešení v oblasti daňového a pojistného systému; podpora propagace flexibilních forem práce v podnicích, včetně podpory vytváření podmínek pro zvýšení flexibility trhu práce; vedení tripartitního dialogu o vhodné podpoře profesního vzdělávání a zavádění prvků systému duálního vzdělávání.

Výzva č. 94 – Přílohy 1. Ověřená kopie kolektivní smlouvy vyššího stupně (žadatelé typu b) 2. Čestné prohlášení – identifikace skutečných majitelů 3. Analýza potřebnosti projektu

Analýza potřebnosti – závěry z evaluace Projektové aktivity většinou součástí běžných činností jednotlivých organizací z obou stran sociálního dialogu Doporučení: V budoucích výzvách stanovit povinnost popsat v projektové žádosti či k ní přiložené analýze potřeb přidanou hodnotu projektu k běžné činnosti příjemce a jeho partnerů Bude zohledněno při odborném hodnocení projektových žádostí Projektové aktivity jsou součástí  běžných činností jednotlivých organizací z obou stran sociálního dialogu. Aktivity projektu představují spíše jen rozšíření či doplnění běžně prováděných činností sociálních partnerů. Poskytnuté finanční prostředky jim umožňují řešit některé oblasti a problémy více do hloubky, s větší rozsahem a se širším dopadem na cílové skupiny zaměstnavatelů a zaměstnanců. Lze zapojit do projektových aktivit více expertů, odborníků i zástupců cílových skupin, a to na všech úrovních sociálního dialogu. Toto prohloubení, resp. rozšíření zajišťovaných činností lze považovat za přidanou hodnotu podpory OPZ a tedy i ESF. - A tu by bylo vhodné v jednotlivých projektech identifikovat

Analýza potřebnosti – závěry z evaluace Zapojení zástupců nižších složek SD do projektů v oblasti sociálního dialogu vyhodnoceno jako žádoucí, přispívá ke: zvýšení přenosu informací zlepšení technik kolektivního vyjednávání celkově intenzivnějšímu sociálnímu dialogu Doporučení: Pokračovat v zapojování zástupců nižších složek SD a požadovat uvedení konkrétního popisu způsobu zapojení zástupců nižších složek sociálního dialogu již v projektové žádosti. Hlavní závěry z evaluace: Motivací zástupců nižších složek sociálního dialogu zapojit se do realizace projektů je zejména možnost rozvíjet podle svých potřeb konkrétní a specifická témata v oblasti sociálního dialogu. Rovněž je pro ně důležité získání aktuálních zásadních informací a praktických zkušeností pro kolektivní vyjednávání na straně zaměstnanců i zaměstnavatelů, které pak mohou posílit jejich vyjednávací pozici. Za důležité považují zlepšení a prohloubení sociálního dialogu na úrovni regionu, odvětvových svazů i na úrovni konkrétních podniků. Komentář k doporučení: Zapojování zástupců nižších složek sociálního dialogu do projektů v oblasti sociálního dialogu (ať už jako příjemce, partnera či cílové skupiny) evaluátoři vyhodnotili jako velmi žádoucí a přínosné (intervence by měly mít dopad na všechny úrovně) Propojování sociálních partnerů na různých úrovních vede k celkově intenzivnějšímu sociálnímu dialogu, zvýšení přenosu informací či zlepšení technik kolektivního vyjednávání. Požadovat uvedení konkrétního popisu způsobu zapojení zástupců nižších složek sociálního dialogu již v projektové žádosti.

Věcné hodnocení Kritéria věcného hodnocení

Proces hodnocení výzvy 002 - shrnutí Problematické body: Pozdní podání projektových žádostí Pozdní konzultace

Proces hodnocení výzvy 002 - shrnutí Vymezení problému - nedostatky příčiny řešeného problému jsou popsány velmi obecně Žadatel se odkazuje na dříve realizované projekty, nepřináší však žádné konkrétní informace o jejich výstupech a posunech

Proces hodnocení - shrnutí Vymezení problému – hodnotí se, zda: je problém věrohodný a je dostatečně konkretizován; je zřejmé, koho všeho se problém dotýká (nejen cílové skupiny, ale i dalších subjektů) a jak; jsou jasně analyzovány příčiny problému; jsou jasně analyzovány důsledky (dopady – ekonomické, sociální aj.) problému na cílovou skupinu a společnost obecně; jsou popsány způsoby, jimiž se dosud problém řešil, jaká byla jejich účinnost  v čem a proč nebyly efektivní? (Pokud se objevil problém jako nový, je popsáno, v čem je problém nový); vychází popis problému z ověřitelných, reálných a relevantních zdrojů.

Proces hodnocení výzvy 002 - shrnutí Cílová skupina: nedostatky CS vymezeny velmi obecně, chybí kvantifikace (počet osob, které budou zapojeny) , nejsou uvedeny potřeby CS (např. dotazníky, řízené rozhovory, které budou vyhodnoceny); chybí popis práce s CS, není zřejmé, jak bude CS zapojena, není řešena motivace CS k účasti na projektových aktivitách, není popsán způsob oslovení a výběru osob (podle jakých kritérií budou vybíráni), které budou zapojeny do projektových aktivit.

Proces hodnocení - shrnutí Cílová skupina – hodnotí se, zda: je vybrána cílová skupina, jejíž podpora řeší identifikovaný problém je uvedena velikost a popis struktury cílové skupiny jsou zmapovány potřeby cílové skupiny se žadatel zamyslel nad potenciálem cílové skupiny uplatnit se na trhu práce počítá projekt se zapojením cílové skupiny ve všech relevantních fázích projektu je v  žádosti prokázán zájem cílové skupiny o zapojení do projektu odpovídají nástroje motivace, výběru a způsobu práce s cílovou skupinou charakteristice zvolené cílové skupiny

Proces hodnocení výzvy 002 - shrnutí Cíle a konzistentnost projektu a způsob ověření dosažení cíle - nedostatky Stanovené cíle projektu jsou relevantní a reagují na skutečné potřeby v oblasti SD plánované cíle jsou nedostatečně specifikované, nelze určit, čeho má být přesně dosaženo, těžko měřitelné pro ověření dosažení cílů nebyly stanoveny měřitelné parametry/cílové hodnoty. Chybí dostatečně specifikované vymezení stavu před zahájením realizace, aby bylo možné posoudit velikost změny

Proces hodnocení - shrnutí Cíle a konzistentnost projektu - hodnocení Z nastavení cíle musí být zřejmé, jaká změna má být díky realizaci projektu dosažena Plánovaná změna by měla být díky realizaci projektu „dostatečně významná“, hodnotí se na kolik má dosažení cíle projektu potenciál vyřešit/odstranit problém cílové skupiny uvedený v projektu? V případě více dílčích cílů musí být tyto cíle vzájemně provázané Cíle musí být jasně měřitelné a kvantifikovatelné (procentuálně, počet, apod.) Obsah klíčových aktivit musí být vhodně zvolen vzhledem k popsaným potřebám cílové skupiny Soubor klíčových aktivit musí být vhodně zvolen vzhledem k naplnění cíle projektu soubor klíčových aktivit /výstupy projektu by měly být skutečnými nástroji pro řešení stanoveného problému cílové skupiny

Proces hodnocení - shrnutí Cíle a konzistentnost projektu - hodnocení Při posuzování cílů se postupuje podle metodiky SMART, tj. zda jsou cíle S - specifické, konkrétní (specific), M – měřitelné (measurable), A - dosažitelné (achievable), R – odpovídající (relevant), T – termínované (time-bound).

Proces hodnocení - shrnutí Způsob ověření dosažení cíle projektu – hodnotí se, zda: jsou nastavena kritéria, podle kterých bude možné identifikovat, že bylo dosaženo plánovaných cílů; je zřejmé, jakým způsobem bude doložen rozdíl dosaženého stavu oproti stavu před zahájením realizace projektu, jaká metoda ověření dosažených výsledků k tomu byla žadatelem zvolena. Zda se jedná o relevantní metodu vzhledem k nastavení projektu; lze důvodně předpokládat, že k dispozici budou informace/data (optimálně i nezávislé na projektu), které umožní výsledky projektu ověřit.

Proces hodnocení výzvy 002 - shrnutí Efektivita projektu, rozpočet - nedostatky vzhledem k rozsahu výstupů nadhodnocen realizační tým je popsán nedostatečně, chybí vymezení náplně práce, zapojení do jednotl. KA, výše úvazků neodpovídá rozsahu činností v projektech. Úvazky odborných pracovníků zahrnují i NN. výdaje za služby nejsou rozklíčovány a zdůvodněny, chybí způsob kalkulace

Proces hodnocení - shrnutí Efektivita projektu, rozpočet – hodnotí se, zda: množství u jednotlivých položek v rozpočtu je potřebné/nezbytné; odpovídá celková výše rozpočtu výstupům projektu a délce realizace; je rozpočet dostatečně srozumitelný (tj. co položka obsahuje, o jaký jde náklad); je možné položky rozpočtu přiřadit k aktivitám; odpovídají ceny v rozpočtu cenám obvyklým (případně doporučeným), je případné překročení těchto obvyklých/doporučených cen odůvodněno; je rozpočet přiměřený rozsahu klíčových aktivit;

Proces hodnocení výzvy 002 - shrnutí Indikátory - nedostatky 62010 - nebylo zřejmé, jakým způsobem byla určena cílová hodnota. Plánované hodnoty byly nastaveny vysoko, žadatelé započítávali účastníky pravděpodobně vícekrát. Nebyly provázány hodnoty indikátorů s výstupy KA 80500 - chybí specifikace a parametry (rozsah dokumentů, jejich obsah, popis distribuce mezi CS)

Proces hodnocení - shrnutí Indikátory – hodnotí se zda: je z popisu indikátorů zřejmé, jak byla stanovena cílová hodnota; odpovídají údaje uvedené v popisu indikátorů údajům v klíčových aktivitách; je reálné dosažení naplánované cílové hodnoty; je naplánovaný cílová hodnota nastavena v odpovídajícím poměru ke klíčovým aktivitám.

Proces hodnocení výzvy 002 - shrnutí Klíčové aktivity - nedostatky KA jsou popsány pouze obecně, nejsou uvedeny konkrétní výstupy, není uvedena vazba na rozpočet, indikátory, chybí harmonogram aktivit.

Proces hodnocení - shrnutí Klíčové aktivity – hodnotí se, zda: jsou klíčové aktivity dostatečně a srozumitelně popsány; má každá klíčová aktivita jasně stanovený výstup; povede způsob provádění klíčové aktivity (metoda realizace) k dosažení stanovených výstupů aktivity; je zvolený způsob provádění klíčové aktivity efektivní; jsou identifikována náhradní řešení pro případ, kdy nebude klíčová aktivita realizována zčásti nebo zcela nebo dojde k jejímu časovému zpoždění; mají jednotlivé klíčové aktivity optimální časovou dotaci s ohledem na potřeby cílové skupiny a s ohledem na  dosažení požadovaných výstupů v dostatečné kvalitě; jsou aktivity vhodně časově provázány, doplňují se, navazují; je vhodně nastavena celková délka projektu.

PŘÍPRAVA ŽÁDOSTI - závěry Projděte si nejčastější nedostatky, které vyplynuly z hodnocení projektů ve výzvě 002 Využijte závěry z hodnocení z Vašich předcházejících projektů Postupujte podle Příručky pro hodnotitele Analýza potřebnosti je povinnou přílohou žádosti a předmětem věcného hodnocení K žádosti lze přikládat další přílohy, je však nutné na ně v samotné žádosti vždy odkázat V projektu popište všechny pozice členů realizačního týmu včetně zapojení pozic spadajících do nepřímých nákladů (jako je projektový manažer, apod.)– rozsah činností by měl odpovídat navrhovaným úvazkům, Předložte i komentovaný rozpočet s kalkulací veškerých nákladů a s vazbou na KA

Důležité odkazy Obvyklé ceny, mzdy a platy https://www.esfcr.cz/obvykle-ceny-a-mzdy-platy-opz/- /dokument/799359 Příručka pro hodnotitele https://www.esfcr.cz/prirucka-pro-hodnotitele-opz/- /dokument/799317

11.5.2016 DOTAZY

Děkujeme za pozornost