PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.31_kvetnove_povstani_zide_v_protektoratu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.10_KYSLÍKATÉ KYSELINY_2.
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
zpracovaný v rámci projektu
Změny skupenství látky
Název vzdělávacího materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
DOMÁCÍ A ZAHRANIČNÍ ODBOJ
Název projektu: Moderní škola
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Zeměpis, Liberecký kraj Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Rešerše.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Poměr v základním tvaru.
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
VY_32_INOVACE_
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Prezentace – výklad učiva
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Závislost elektrického odporu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Hospodaření fiktivní firmy s využitím MS Excel
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Z.8.A.13_prirodni_pomery_cr_zivotni_prostredi 16.02.12.2011 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

ANOTACE Zeměpis 8. ročník Změny některých oblastí životního prostředí způsobené člověkem Samostatné vyhledávání informací na internetu

Má zahrada je vždy pěkně upravená domácími lidmi Má zahrada je vždy pěkně upravená domácími lidmi. Ovšem aby prostředí v ní bylo ještě hezčí, musíme zapracovat i krtek a já. On buduje pohoří, já zase hrabu údolí. Jsou ale zásahy do životního prostředí vždy správné? Posouzení těchto záležitostí bude vaším dnešním úkolem!!!

ÚKOL Rozdělte se do dvojic po dvou nebo po třech Každá skupina si vybere jeden z následujících pojmů Na libovolných internetových stránkách najděte co nejvíce informací Proveďte výtah, poté zástupce skupiny zapíše nejdůležitější pojmy na PC s projektorem Výsledky práce zaznamenejte do sešitu O zásazích člověka do životního prostředí rozviňte diskusi

ZADÁNÍ Přírodní krajina Kulturní krajina Umělá krajina Smog Emise Imise

MOŽNÉ VYPRACOVÁNÍ Chybí zásah člověka, pouště, bažinatá území Kombinace činnosti člověka a přírody Umělá jezera, jeskyně, parky Chemické znečištění atmosféry Znečišťování vzduchu, vody; hlukem Emise ŽP, např. těžké DISKUTUJTE, VYJÁDŘETE SVŮJ NÁZOR NA STAV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ V ČR I V NAŠEM KRAJI.

Popište, jak krajinu kolem města Sokolova změnila těžba hnědého uhlí Popište, jak krajinu kolem města Sokolova změnila těžba hnědého uhlí. Ukažte město na mapě. Zjistěte, jak se nazývá pohoří na horizontu. Vypracujte referát o tom, jak se lidé snaží přírodu v tomto pohoří obnovit.

METODICKÝ NÁVOD Cílem hodiny je zamyslet se nad současným ohrožením stavu životního prostředí Žáci pracují samostatně v malých skupinách, informace vyhledávají na webu Využíváme mezipředmětové vztahy – Čj výtah, estetická výchova Závěrečná fotografie může pomoci k rozvinutí diskuse o stavu životního prostředí na severu Čech Další údaje mohou žáci zpracovat jako referát na další hodinu Klíčová slova: přírodní , kulturní a umělá krajina, smog, emise, imise Inovace: orientace na webu, samostatné vyhledávání informací na PC

POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [cit.2011 – 12 – 15].Dostupné pod licencí Creative.Commons na WWW: Sn.1,2,3,4,5,6,8,9 – tongreg from Wienerwald from Austria. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tough_tree.jpg> Sn.3 – HGrobe.< http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Talpa_europaea_hg.jpg> Sn.7 – Cool3d.< http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lom_jiri.JPG> Sn. 3 - foto: soukromý archiv autorky