Stáž Alicante Španělsko

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala: Mgr. Dominika Valešková.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Co se přihodí … než se fotka narodí?
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
zpracovaný v rámci projektu
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Jednoduché účetnictví
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Techniky práce s mentálně postiženými
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktické zásady Literatura:
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
OBSAH prezentace: Zásady bezpečnosti v pohybových volnočasových aktivitách Didaktické metody Hlavní didaktické zásady výchovy ve volnočasových aktivitách.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
Vnímání, poznávací schopnosti
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Orientujeme se v prostoru
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Rozvoj geometrických představ
Rovnice HRA.
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Strategické řízení a plánování
Vztah k životnímu prostředí
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Stáž Alicante Španělsko 27.-30.5.2019 Mateřská škola, Praha 4, Němčická 16 Stážistky: Mgr. Alena Slípková Bc. Jitka Vacková

Navštívené školy: Colegio Ciudad del Mar- Mgr. Alena Slípková -mateřská škola (od 3-7let, 3 třídy, max. 20 dětí) spojená se základní školou, státní -přímorská oblast, v rezidentské čtvrti na okraji města, hustá koncentrace přistěhovalců, dětí z původně různých krajin -počet dětí: cca 412, z toho 40% dětí s OMJ hlavně z Maroka, Ruska. Děti s OMJ jsou organicky zapojené do výuky, podpora asistenta pedagoga na třídě, ale i individuálně. Pokud je potřeba, posílí se výuka jazyka - až na ZŠ Colegio de Educación Infantil Y Primaria Martin Artigot- Bc. Jitka Vacková -Mateřská škola spojená se základní školou (jen předškoláci), státní, působí zatím jen 8 let. -Zaměřená na vyměnné projekty, zahraniční návštěvy, velmi dobré prostorové zázemí, didakticky orientovaná na četbu a 1x v týdnu peer-program (mladší se učí od starších) -rovněž přímořská oblast, rezideční štvrť -počet dětí cca 400, z toho 70% děti s OMJ, různé krajiny, ve škole se mluví španělsky, anglicky, katalánsky

Colegio Ciudad del Mar

Den první Pravidla třídy v různych jazycích Různorodost není překážkou slavení narozenin Výstupy: -zásada názornosti a dostupnosti -práce s obrazem -individuální přístup -psychosociální rozměr aktivity (soudržnost sounáležitost ke komunitě/třídě) -produkční metoda-vyrábění dárku pro oslavence

Třída mateřské školy:

Den druhý Ekologický projekt Pozorování hmyzu, výtvarná činnost – motýlci, brouci Postup a metody: motivace- hádanky, knihy metoda pozorování- hmyz ve volné přírodě metoda instuktáže-popis postupu výroby hmyzu z papíru, děti s OMJ- zásada názornosti- opakované předvedení postupu forma výuky skupinová, kooperativní, děti s OMJ promíchané s běžnými potom individuální práce s dětmi - výroba hmyzu z papíru

Den třetí Čtenářská pregramostnost u děti s OMJ Matematická pregramotnost u dětí s OMJ -vždy použití obrázků -třídění, co patří x nepatří do skupiny -časová posloupnost: první, poslední, před…. Výstupy: -metoda názorně demonstrační -metoda slovní- rozhovor, děti s OMJ -individuální přístup asistenta pedagoga podpora rozvoje komunikačních dovednost -individuální opakování slovní zásoby Čtenářská pregramostnost u děti s OMJ -spolupráce s rodilým mluvčím -analýza začátečních písmen -přiřazování správné fotky dle začínajícího písmena jména dítěte -metoda názorně demonstrační -využití hudebně pohybových aktivit -děti s OMJ – četba příběhu – pomoc s pochopením textu Forma- individuální práce nebo skupinová pro děti s OMJ (prefence dle přádní dětí s OMJ, vzájemná pomoc)

Dostatek pomůcek ke společné i individuální práci s dětmi

Colegio de Educación Infantil Y Primaria Martin Artigot

Den první V zájmu školy je vytvořit návyk pravidelného pohybu, implementace pohybových činností do co nejvíce možných aktivit spojených s učením Metody: -Aktivizující metody- metoda inscenační (simulace olympijských her) -didaktické hry-učení se správnemu postoji, rozvíjení obratnosti, lokomocí a současně upevňovat jednotkovou soustavu počítáním překážek, stanovišť, počtu dětí v týmu, „o jeden více/méně“ Výstup: zapojení dětí s OMJ plynule, opakovaný výklad, forma skupinová kooperativní, individuální přístup Dodržená zásada názornosti – co nás dnes čeká Posilování sebevědomí dětí s OMJ – vždy využití pochvaly a povzbuzení dětí Na stanovištích- děti s OMJ jsou promíchané s běžnými dětmi, nuceni komunikovat a spolupracovat

Den druhý Matematická pregramotnost/základy finanční gramotnosti -zapojení dětí s OMJ, skupinová forma Výstup - poznávaní peněz a jejich hodnoty, pojmenování věcí v obchodě Metody: -metoda slovní- vysvětlení, kde se setkáváme s penězi- obchod -metoda dovednostně praktická- vyhodnocení reální hodnoty věcí -metoda didaktické hry-hra na obchod-nácvik komunikace pozdravit, poděkovat, poprosit... Třída má společná pravidla – vizuální podpora pro děti s OMJ Podpora kamarádských vztahů ve třídě, komunitní kruh, chvilka náboženství

Peer program- starší dětí učí mladší. Specialita školy Náročné téma- úspěšné ženy v historii, spolupráce s rodiči Práce s příběhem, využití knih, individuální práce s dětmi s OMJ Metody: Názorně demonstrační- vysvětlení starším dítětem, kdo je na obrázku, jaký přínos měla daná žena pro společnost Využití školní knihovny Metoda projektové výuky- kreslení, čtení příběhu, hra divadla vše na uvedené téma Forma: skupinová, ve dvojicích (st.+ml.dítě) zapojené děti s OMJ především

Den třetí Tvořivé aktivity Čtení příběhu s obrázkovou podporou- děti s OMJ snadné pochopení, následně ztvárnění představy- volná malba Metody: -Slovně názorná -Dovednostně praktická Výstup: upevnění slovní zásoby-zpětná vazba s asistentem Rozvoj sluchového vnímání a analýza -počítaní hlásek ve slově- tolik mušlí kolik hlásek má slovo -identifikace písmena na začátku slova (jména) -Forma- individuální, děti s OMJ opakování aktivity s asistentem Metoda-analyticko-syntetická Zásada názornosti a konkrétnosti Výstup-identifikace písmen na začátku slova, spojení s konkrétním jménem a dítětem

Děkujeme za pozornost: Mgr. Alena Slípková Bc. JitkaVacková