SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Týmový herní výkon (THV)
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Úvod.  Ekonomie = interdisciplinární věda zkoumající zejména chování ekonomických subjektů = dále také hospodárnost, úspornost, dobré hospodaření  Obecná.
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Marketingové prostředí
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Psychologie II Sociální psychologie
Psychologie trhu Úvod.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
VY_32_INOVACE_PSYM22160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
SOCIÁLNÍ ROLE ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Psychologie koučování
SOCIÁLNÍ STRUKTURA, STRATIFIKACE A MOBILITA
Nákupní rozhodování.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
Mikroekonomie.
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychologie spotřebního chování
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Socializace Kejřová.
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Pedagogika a psychologie
ÚVOD do Ekonomie, požadavky na studenty
Konstrukty motoriky, fylogeneze motoriky
ETOLOGIE 8. ročník.
Psychologie koučování
Prvky edukačního procesu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST PSYCHOLOGIE SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ - 01

ROLE KONZUMENTA V životě hrajeme roli – KONZUMENTA – chování RACIONÁLNÍ x NERACIONÁLNÍ – závislé na jedinečnosti či neopakovatelnosti jedince; zkoumání role jednotlivce = velmi složité – proto zkoumáme sociální skupiny – z toho zákonitosti charakteristické pro určité typy spotřebitelů.

JAK OVLIVNIT ROZHODOVÁNÍ? SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ ZÁKLADEM SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ JE ROZHODOVÁNÍ - v rozhodování neplatí pouze ekonomická pravidla, ale je podmíněno i PSYCHOLOGICKY a SOCIÁLNĚ - z psychologického hlediska jde zejména o rozhodování NÁVYKOVÉ jen menší část se skutečně rozhoduje; JAK OVLIVNIT ROZHODOVÁNÍ?

Změna je možná jen působením na jejich působení potřeb, které si člověk uvědomuje v podobě přání MOTIVACE VNĚJŠÍ VLIVY - existující nabídka zboží - formy jeho propagace - ekonomické možnosti spotřebitele Změna je možná jen působením na jejich POSTOJE - nevyhraněné postoje či izolované postoje slabě vyhraněné měníme snadno - vyhraněné postoje vybudované na orientaci jedince lze měnit složitě